Tips gällande höjning av sadel.
Jag är 188 cm lång och tycker att sadeln på XT:n varit för låg, speciellt vid gruskörning. Postade den till www.markusracing.se för höjning 5 cm. Är mycket nöjd med resultatet. Blev så här:
Damn!Mycket snack, lite verkstad... Ut och kör med er nu grabbar!!
Hälsningar från Sjön.....
>Då var det dags för 1000mila servicen. Millen rullar på snabbt 8)
Fast inte så snabbt, om hojen är en 2005:a och bara rullat 1000 mil .
Men allvarligt, jag köpte min 08:a i august 2009, och den närmar sig 1100 mil nu. Har bestämt mig för att strunta i stämpel och garanti på servicen, då dom svenska handlarna tar fantasipriser för grejerna. Luftfiltret drar iväg på ca 600-700 kr hos svenska handlare. På kedo.de har jag beställt filter för 11.37 euro/st. Bromsbelägg bak som jag har panikköpt i Stockholm har jag fått betala 595 kr för. På kedo.de kostade frambeläggen 16.50 euro/par. Bak kostar 19.50 euro/par.
Känns inte värt att betala dyra pengar för att någon annan skall byta olje-/luftfilter samt motorolja, och ta upp till 4 ggr så mycket betalt för prylarna. Då gör jag det hellre själv...
Jag ska mest köra på asfalt till och från jobbet, men även lite grus på helgerna. Det blir kanske 80 % asfalt 20 % grus.Beror på vilket underlag du ska köra mest på...
EDIT: Är Pirelli MT90 Scorpion mer av ett asfaltsdäck än TKC80?
Ja.
TKC80 funkar kanon som allrounddäck. Helt ok på grus. Bra på asfalt förutom när det är blött.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|