Stors
Medlem
Läste ett test på expressen om motard. då sa en kille om xt660x PÅ MED EN KÅPA OK JAG ÅKER JORDEN RUNT.Lite frågor till er XT660R/X-åkare.
Varvar den mycket i motorvägsfart och hur lämpar hojen sig för längre dagsetapper?
Läste ett test på expressen om motard. då sa en kille om xt660x PÅ MED EN KÅPA OK JAG ÅKER JORDEN RUNT.Lite frågor till er XT660R/X-åkare.
Varvar den mycket i motorvägsfart och hur lämpar hojen sig för längre dagsetapper?
2 Kamrater med sådana har kört 70+ mils dagsetapper på sådana så det verkar funka.
Läste ett test på expressen om motard. då sa en kille om xt660x PÅ MED EN KÅPA OK JAG ÅKER JORDEN RUNT.
jag håller med. har ju bara kört två gånger hittills men den ena av de vart det nästan 16mil i sträck och de kändes rätt "bekväm". jämfört med mina förra hojar (z1300, zrx1200) hade jag inte större problem på nåt sätt.
har tänkt att använda min för att pendlar (4mil enkelväg till jobbet) och lite resor och valde just xt660x före 690smc för att jag just misstänker att xt´n är toppen för många mil.
Låter kanon, tack för alla svaren! Blir ett besök på Yamaha-Center imorgon.
Byta gaffelfjädrar är det svårt? Eller är det som jag föreställer mig bara att hissa upp moppen, skruva upp "toppen" på gaffelbenen och fiska upp fjädrarna för att ersätta med de nya?
Jag kommer att montera 20mm distanser i gaffeln för att få lite mer förspänning. Då kommer jag mäta upp orginalfjädrarna också men framförallt byta gaffelolja!!
Enl "experterna" tjänar man mkt på att gå upp till 15W olja, så det skall jag prova.
OM fjädrarna är utanför spec så blir det nog nya progressiva från OTR.
Fan nu e jag åksugen, sitter i London nu och det är 10 grader varmt och mkt hojar ute här...
ang gaffel...är de många som byta fjädrana?
jag har ju knappt testat min hoj men kände att den var lite väl mjukt. (väger också in på knappt 90kg+kläder)
funderade på OTRs skruvbara förspänningsinsatser. lär nog bli annan gaffelolja också. är det 10w i original
den vita känner man ju igen Odio
http://www.youtube.com/watch?v=XtrGSKRV44E&feature=player_embedded
låter spännande.
vilka av deras fjädrar ska du tar? tror att wilbers är lite bättre, eller?
som sagt så har jag ju knappt provat hojen. ev räcker det ju med oljan och den där inställningsmojängen för min del.
Tackjag hade tagit bort min när jag höll på med en del ombyggnad och det vart inga probs att starta den efteråt. hade inte ens tanken på att det skulle bli ett problem
Har kollat lite på ett däck på mcdackonline, AVON Distanzia AM 44 160/60 super moto som verkar spännande. Kanske lite trevligare när man är på asfalt igen?bara som fundering, men ifall jag skulle vilja åka lite mera offroad nån gång på min X så behövs ju lite greppigare däck såklart.
nån som vet om man skulle få in tkc80 med måtten 120/90 i fram och 150/70 i bak?
har själv inte sådär mkt koll hur det skiljer sig på höjd och bredd på såna däck.
i fram skulle man ju kunna tar bort den lilla skärmen plus att man sätter in distanser på aluförstärkning.
men hur ser det ut där bak?
det finns ju även smalare varianter men de är då alltid högre istället och det är ju just höjden som skulle bli problem?
http://www.conti-online.com/generat.../motorcycletires/enduro/tkc_80/tkc_80_en.html
Jo är nog svårt å bli 100 nöjd med en uppsättning hjul. satt nytt "slicks" på min när jag köpte den men när det är slut blir de nog ett offroad däck.jo avons och även pirellis mt60 corsa sm är ju absolut bra om man kör blandat.
men jag tror att om man kör ca 80% på asphalt,som jag gör och sen eventuell vissa helger helt offroad är det vettigare att bara köra på "slicks" till vardagen och så fundera jag ifall jag att hellre skaffa ett extra paar hjul som jag bara kör offroad med.
annars kommer man ändå aldrig vara nöjd till 100%.
tyvärr skulle det bli en dyr sak dock verkar det funkar med de där tck80 däck (om man tar bort den lilla framskärm)
och att nu till vårkanten och sen till hösten, då det är lite sämre grep på asphalten, så kommer jag tar det helt enkelt lite försiktigare med mina "slicks" än att jag köper de där avons/pirellis.
har inte bestämt mig än men önsketänkandet går i alla fall åt det hållet
Såg en på blocket som har till salu 7000:- Men är ju en del pengar de å...läste lite på med däck.
en kille hade tydligen satt på pirellis mt21 "crossdäck" på sin X
måtten var då 120/90 i fram samt 130/90 i bak samt att dessa hjul var dubbade.
enda som behövdes göra var att man slipade ned isdubbanar i fram lite (vet inte vilken längd han körde där) samt att ta bort den lilla skärmen.
i bak funkade dock problemfritt.....bra att veta
ska kolla under året ifall nån säljer ett par lätt beggade hjul nånstans.
OTR vill ju har nåt på 12000 plus frakt
håller på att läsa igenom tråden lite (fan vad den är lång )
här var det service manualen som jag hittade i tråden, bra att uppa den så man hitta den igen
http://www.megaupload.com/?d=FN4V3XDH
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |