Modifieringar XT660 X/R

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
På jakt efter en XTR

God fortsättning på er...

Jag har snöat(!!) in mig på en XTR och har nu plöjt igenom denna tråd. Mkt info och tips har snappats upp!! :tummenupp

Är det nån här på forumet som skall sälja sin XTR så kan ni höra av er!!
Max 40000:-

MVH
cage

chlg70@gmail.com

Last edited:

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Man kan inte sluta köra bara för att det är vinter! :yoparty

Var -25 vid tillfället så vart ganska kallt. Men längar tills man kan ta en längre tur.

Bifogat

• IMG_0736 (Large).jpg
    IMG_0736 (Large).jpg
    96.2 KB · Visningar: 361
  • IMG_0754 (Large).jpg
    IMG_0754 (Large).jpg
    91.6 KB · Visningar: 303
  • IMG_0755 (Large).jpg
    IMG_0755 (Large).jpg
    75.2 KB · Visningar: 314

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Verkar vara rätt tråd :)

Jag är sugen på en XT660R

Men till vilken årsmodell kom insprutning, eller är det på alla redan från start?

Verkar vara en komplett hoj på alla sätt och vis annars, jag vill ha nått robust och krånglefritt som går att grusbusa med ena dan och toura lite dagen efter :) Och köra på vintern om man får abstinens :)

Blir väll andra pipor till den isf. Finns ju en del snygga modd i denna tråden :)

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
.
Jag säljer min -08 Yamaha Xt660r. Uttagen i maj 2009. 500mil och med full servicebok. Garanti till 2014.

Givetvis har jag även spikdäck :tummenupp

Pm:a vid intresse.

Verkar vara rätt tråd :)

Jag är sugen på en XT660R

Men till vilken årsmodell kom insprutning, eller är det på alla redan från start?

Verkar vara en komplett hoj på alla sätt och vis annars, jag vill ha nått robust och krånglefritt som går att grusbusa med ena dan och toura lite dagen efter :) Och köra på vintern om man får abstinens :)

Blir väll andra pipor till den isf. Finns ju en del snygga modd i denna tråden :)

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Efter lite funderande så har jag bestämt mig för en XTR. Kommer moddas med PCIII, slip-on, DNA1 & 2, snorkelborttagning och 14k framdrev.
Sen blir det mappning i bänk. Hoppas på att få ut ca 48-50hk!!

Och så kollade jag försäkring på den -04 jag nog kommer köpa.... Jag har min FZ1 hos BilsportMC och med deras "flerförsäkring" och 40+ försäkring skulle jag betala 894:- helför och helår!!! :banana:D:tummenupp

Det lönar sig att bli gammal och bo i en lanthåla med eget garage!!

Återkommer när hojen står i garaget..

//cage

Last edited:

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Efter lite funderande så har jag bestämt mig för en XTR. Kommer moddas med PCIII, slip-on, DNA1 & 2, snorkelborttagning och 14k framdrev.
Sen blir det mappning i bänk. Hoppas på att få ut ca 48-50hk!!
//cage

Beroende på vad du skall ha hojjen till så fins det lite bättre alternativ, skall du pendla till jobbet i första hand och emellanåt ta en sväng på grusvägar då är 660n helt OK, skall du köra mestdels offroad och vill ha hög effekt är en KTM 690 Enduro att fördra, 10 cm högre markfrigång, fullt justerbar fjädring, nästan 50 kg lättare, nästan 70 hk...
I princip brukar ingen trimma dessa hojjar, det behövs inte...
Jag bytte själv från en 660 till en 690 efter att ha gått i tankarna på: 2-1 system, mer effekt, lätta den osv, 690 har allt detta och mycket mer.

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Beroende på vad du skall ha hojjen till så fins det lite bättre alternativ, skall du pendla till jobbet i första hand och emellanåt ta en sväng på grusvägar då är 660n helt OK, skall du köra mestdels offroad och vill ha hög effekt är en KTM 690 Enduro att fördra, 10 cm högre markfrigång, fullt justerbar fjädring, nästan 50 kg lättare, nästan 70 hk...
I princip brukar ingen trimma dessa hojjar, det behövs inte...
Jag bytte själv från en 660 till en 690 efter att ha gått i tankarna på: 2-1 system, mer effekt, lätta den osv, 690 har allt detta och mycket mer.

Så sant så sant..
Jag kommer köra mest grusvägar och även lite jobbpendling..
Skulle jag bara haft 1 hoj hade det nog blivit en 690SMC med endurofälgar till, men plånboken sätter stopp nånstans och en 690 enduro kostar ca 30' till......
Åker med två kamrater som kör 690 och de går utav bara h**vete!!!

Sen är försäkringen liiite dyrare på KTM´n..

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
En stilla undran....

Som blivande xtr pilot börjar man såklart kolla runt här på SH efter trådar ang xtx och xtr...

Men varför ligger denna i teknikforumet??? Borde inte denna tråd flyttas till antingen "Modellspecifika" eller under "Motard/Offroad" ??

Visst handlar det mkt om teknikfrågor här men det gör det väl i alla trådar som berör en modelltyp...

mina 50 öre.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Så sant så sant..
Jag kommer köra mest grusvägar och även lite jobbpendling..
Skulle jag bara haft 1 hoj hade det nog blivit en 690SMC med endurofälgar till, men plånboken sätter stopp nånstans och en 690 enduro kostar ca 30' till......
Åker med två kamrater som kör 690 och de går utav bara h**vete!!!

Sen är försäkringen liiite dyrare på KTM´n..

i slutändan är de knappt dyrare med en 690 då de kostar en hel del med alla mods till en 660 och det gör inte direkt jättemycket sen är den så förbannat tung.
Känns som ett ånglok jämfört me en ktm

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Som blivande xtr pilot börjar man såklart kolla runt här på SH efter trådar ang xtx och xtr...

Men varför ligger denna i teknikforumet??? Borde inte denna tråd flyttas till antingen "Modellspecifika" eller under "Motard/Offroad" ??

Visst handlar det mkt om teknikfrågor här men det gör det väl i alla trådar som berör en modelltyp...

mina 50 öre.

Var från början tänkt som en tråd med rent tekniska förbättring till Yammas XT660 modeller. Men efter hand blev det även rena utseende "förbättringar" mm som tog överhanden.

Så som det är nu skulle tråden definitivt platsa in på modell specifikt :)

JoeMax

Guest
letade som en dåre efter försäkring till hojjen, det blev bilsport mc igen billigast var deras Bas halv försäkring 3800kr/helår, är man 25bast haft mckort 3 år

Sondek

Grussprättare!
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Yamaha XT660R
Code:
Så som det är nu skulle tråden definitivt platsa in på modell specifikt

Håller helt klart med om det. Modell specifikt vore mer rätt :tummenupp

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag har plöjt igenom denna tråd.... Det tog en stund!!:tungan

Är det nån som moddat frangaffeln med distanser i toppen?? Jag har läst om många som lägger in distanser i toppen för att styva upp den. Kom över en bit industrinylon som skall svarvas till två olika höjder och testas under våren.
Sen blir det oxå byte av samtliga vätskor i hojen. Och sugen på att testa xenon i framljuset..

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Nytt batteri till XT

Fler här inne som är i behov av ett batteri men inte vill lägga 1700 på ett original? Har letat hur länge som helst och upptäckte idag till min glädje att touringbutiken säljer passande batteri för 780:- www.touring.se Låter ju lite mer lockande! Kanon eller?:yoparty

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Jag har plöjt igenom denna tråd.... Det tog en stund!!:tungan

Är det nån som moddat frangaffeln med distanser i toppen?? Jag har läst om många som lägger in distanser i toppen för att styva upp den. Kom över en bit industrinylon som skall svarvas till två olika höjder och testas under våren.
Sen blir det oxå byte av samtliga vätskor i hojen. Och sugen på att testa xenon i framljuset..

Japp det har vissa fixat med brickor eller distanser + annan olja och måtten finns i denna tråd du kan even köpa dessa via OTR

//Robin

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Cage: jag köpte ett par distanser från xt660.com, har monterat tillammans med 10W-olja men inte provkört. Vad jag läst så tycker de flesta, men inte alla, att skillnaden är ganska markant (till det bättre).

Jag har samlat på mig lite godsaker som ska på, tail tidy, stålomspunna bromsslangar och ovan nämnda distanser. Funderar på nya motorbultar då originalen ser fula ut redan efter 200 mil.

Letar efter ett par miniblinkers till nya bakänden och är helt rudis på området. Är det knepigt att montera själv? Brukar det följa med motstånd eller är det något man måste shoppa tag i själv? Någon som kan länka till en bra shop?

Joel

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Cage: jag köpte ett par distanser från xt660.com, har monterat tillammans med 10W-olja men inte provkört. Vad jag läst så tycker de flesta, men inte alla, att skillnaden är ganska markant (till det bättre).

Jag har samlat på mig lite godsaker som ska på, tail tidy, stålomspunna bromsslangar och ovan nämnda distanser. Funderar på nya motorbultar då originalen ser fula ut redan efter 200 mil.

Letar efter ett par miniblinkers till nya bakänden och är helt rudis på området. Är det knepigt att montera själv? Brukar det följa med motstånd eller är det något man måste shoppa tag i själv? Någon som kan länka till en bra shop?

Joel

Rätta mig om jag har fel men Biltema säljer motstånd billigt om du ska sätta dit LED blinkers? Inte ett dugg svårt att få dit, gör ett riktigt noggrant jobb bara. Jag skulle rekommendera att du sätter dit någon form av fuktsäkra snabbkontakter som du löder på originala kabelstammen. Se också till att använda riktig krympslang så blir de riktigt seriöst. Snabbkontakterna är bra om du nu inte köper besiktningsgodkända dito. I så fall behövs inte snabbkontakterna. Men du ska självklart använda en bra bit krympslang över varje sladd och självklart ska du löda ihop och inte twinna ihop och tejpa med eltejp...:huvet

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...