Modifieringar XT660 X/R

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Myggparadiset
Hoj
XT660R-11
själv hade jag bestämt mig innan jag tittat på den :D -08 utagen -09 270mil 1 ägare å servad som den ska å såg fin ut på bilderna. köpte den på firma, så släpa ut den i snön starta å brumma lite, in å skrev på papper sen lasta på den på vagn å dra hem den. :yoparty

ja sa redan i telefonen att jag tar den då säljaren (butik) sa att den var lika fin som annonsen beskrev den.
han satt nästan i halsen lät det som när jag sa att okej då kommer jag och hämta den om nån timme :D
och den var verkligen riktig fin, behövde inte ens prova för att det inte fanns en tvekan :)


körd nu de senaste tre dager redan. lite kalt är det väl men ack så kul.
längtar tills alla små vägar tinar upp ordentligt så man kan leka och köra lite hårdare i kurvorna.

Trevliga historier. Min levereras inte förens i April, men lika bra det så man inte får för sig att man ska ut i snön och "bara prova lite" man kan tänka sig hur det skulle sluta.

Jag --> :kryckor

Yamahacenter med slutnota för reparation --> :fakta
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Trevliga historier. Min levereras inte förens i April, men lika bra det så man inte får för sig att man ska ut i snön och "bara prova lite" man kan tänka sig hur det skulle sluta.

Jag --> :kryckor

Yamahacenter med slutnota för reparation --> :fakta


:D som tur är bor jag på landet och har som närmast 1km grusväg ut till asfalten. "grusvägen" är isgata å tar jävla tid å smälta. annars hade man väl redan varit ute å dummat sig :näsblod
 

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Myggparadiset
Hoj
XT660R-11
:D som tur är bor jag på landet och har som närmast 1km grusväg ut till asfalten. "grusvägen" är isgata å tar jävla tid å smälta. annars hade man väl redan varit ute å dummat sig :näsblod

Hehe, fyller år ganska sent (slutet av november) och när man fyllde femton för drygt tio år sedan fick man en riktigt fin moped av mor och far, givetvis skulle man ut i snön och "pröva lite" slutade med att man kanade in i en parkerad buss och fick åka ambulans. :D
Köpte du en sprillans Tojen ?
Jepp, en blå.
 
Last edited:

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Hehe, fyller år ganska sent (slutet av november) och när man fyllde femton för drygt tio år sedan fick man en riktigt fin moped av mor och far, givetvis skulle man ut i snön och "pröva lite" slutade med att man kanade in i en parkerad buss och fick åka ambulans. :D
Jepp, en blå.
ha ha ha :Bugar
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
vilka bra affärer finns det i stockholmsområdet (helst central eller söder om stan) där man kan provar lite olika kläder?
är mest ute efter cross/urban kläder.
hittills har jag oftast köpt på Mc Varuhuset men just i cross sammanhanget har dem inte så värst mkt.
samma gäller ju även för Ava.
har även varit inne på Mör i södertälje men där finns det inte så värst många storlekar att väljar på.

är just efter att kunna prova på ordentligt och helst väljer bland ett stort sortiment
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
de har flyttat till Älvsjö.
men vart där i tisdags och då hade de inte öppnat än.(fast det stod att de skulle öppnar den 22feb om jag minns rätt)

sidan verkar ju lovande men med den tur som jag har vågar jag inte beställa då det säkert inte passar i storleken på första försöket :D
därför vill jag just provar.
få väl kolla ifall de har öppen nästa veckar
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Perstorp?
Jag tog min första "långtur" igår för året... och passerade minsann Perstorp... två gånger!
Tur man åker 660R, genomfarten där var ju under all kritik med stora gropar, grus och annat liknande.
Åkte 38 mil igår, men trots solsken så får jag väl erkänna att det faktiskt var kallt...

Väl hemma så såg jag att det fuktade på båda gaffelbenen, och lite ner på utsidan av röret ner mot hjulet.
Jag kollade packboxar mm igår men idag sa en kompis att läcker det så lite så är det inget att bry sig om.
Vad säger ni?
Det rinner ju knappast, men vill INTE få stillestånd sommartid för något som lika gärna kunde fixats i mars.
Den har gått 1400 mil.

Noterade även att särskilt framdäcket var på sista versen, skall de inte hålla längre?
Vad skall man ha sen, jag åker 85% asfalt, 10% grus och sen lite stigar osv så mönster krävs.
Kör nästan typ 600-800 mil per år och vill helst ha livslängd.
Grepp är dock viktigare.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Gaffelpackningarna fixar du lätt genom att föra ner ett tunnt bladmått mellan packningen och gaffelbenet, för att få bort smuts som har fastnat där och orsakat läckage. Fixade båda mina packningar när dom började läcka i höstas. Lätt som en plätt :).
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Har hört om detta trick innan, men varit lite skeptisk... men det skall testas, tack!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Har plöjt lite genom tråden men det var lite för många sidor för att plöja igen allt. Så ber om ursäkt om det här redan har svarats på i tråden tidigare men jag är på jakt efter följande:
Flyscreen
Sänkningssats
2-1 system (Off the road har ett ruskigt trevligt, men priset var lite väl häftigt)

Vart hittar man det här till en X? Hittar inget vettigt på ebay, kanske bara jag som suger på att söka?
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
sänkningssats finns på off the road.
finns särkert en del andra saker du kan behöver därifrån.
de har rätt så snabbt leverans och allt. bara handla alltså.

2-1 system finns i bra och prisvärt quallität från Metal mule http://www.metalmule.com/exhaust-systems/
kosta med frakt nåt runt 4000kr och du kan köper det via deras egen hemsida.
har bara läst bra kritik om detta system och tänkte själv att skaffa ett sånt kit till min egen hoj.
tyvärr finns det lite dåligt med bilder men på youtube finns två-tre video där man hör lite (man hör inte allt för bra) och söker du på forumet xt660.com efter det finns det lite info tex.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Har varit sugen på en XT660X, men efter att jag sett siffrorna, 48 hp på ca 175 kg så har jag blivit aningen avskräckt. Känns den inte enormt trött? Jag kommer från en 690 SMC, kommer jag bli VÄLDIGT besviken? Varför jag överhuvudtaget byter är p.g.a. dålig ekonomi som student.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
fördelar XT vs SMC:
Billigare att äga
Längre mellan service
mindre vibrationer

Den stora nackdelen är att den är tråkig om man jämför med en KTM SMC 690
 

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Myggparadiset
Hoj
XT660R-11
Har varit sugen på en XT660X, men efter att jag sett siffrorna, 48 hp på ca 175 kg så har jag blivit aningen avskräckt. Känns den inte enormt trött? Jag kommer från en 690 SMC, kommer jag bli VÄLDIGT besviken? Varför jag överhuvudtaget byter är p.g.a. dålig ekonomi som student.

Hittade en jämförelse mellan effektkurvorna som kanske kunde vara av intresse.
2008-ktm-690-smc-3w.jpg
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
sänkningssats finns på off the road.
finns särkert en del andra saker du kan behöver därifrån.
de har rätt så snabbt leverans och allt. bara handla alltså.

2-1 system finns i bra och prisvärt quallität från Metal mule http://www.metalmule.com/exhaust-systems/
kosta med frakt nåt runt 4000kr och du kan köper det via deras egen hemsida.
har bara läst bra kritik om detta system och tänkte själv att skaffa ett sånt kit till min egen hoj.
tyvärr finns det lite dåligt med bilder men på youtube finns två-tre video där man hör lite (man hör inte allt för bra) och söker du på forumet xt660.com efter det finns det lite info tex.

Sweet, men jag hittar inget som sänker lägre än 5mm på off the road?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top