Modifieringar XT660 X/R

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Jag blev mest förvånad eftersom Tink anser att en XTX kör ifrån en 525 utan några problem?! Eftersom jag har både en XTX och en 690 SMC så kan jag ju referera till dom bägge. Om den ena är "sjukt mycket bättre" låter jag vara osagt.

Tror mycket hänger på mannen bakom styret med, vilken idiot som helst kan köra fort fraktfram, och med en ktm så gäller detta också med wheelies. det är i kurvorna man vinner :tummenupp
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Vilken färgsättning är snyggast?

Själv tycker jag att de blå med guldfärgade fälgar är absolut snyggast. En sådan med slip on och PC hade varit mums :)

Har också fått för mig att de gråa är svårsålda än övriga.
 

Snowman89

Guest
Hur är fjädringen på x modellen? Är den hårdare än r? Går det att använda R hjulen på en x?
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Har varit på biltema och handlat lite. Bla. handskydd. passar inte rakt av för den som har orginalstyret på. jag har.. men lätt att fixa. expandern som ska in i styret bottnar pga en krympning av innerdiametern i styret blir smalare längre in helt enkelt så man får kapa den ca 17mm.(se bild) För övrigt passade det bra. blev kanon.

Sjyst :)

Är det 22,2 mm styre??
 

manneman

Guest
Hur är fjädringen på x modellen? Är den hårdare än r? Går det att använda R hjulen på en x?

X´en har styvare fjädring, mindre fjädringsgång, annan sving och annan frambroms från -09 och framåt, åren innan var de utrustade med samma utom hjulstorlek.

R hjulen bör kunna gå att använda beroende på årsmodell. (Olika skivor.)
 

Snowman89

Guest
X´en har styvare fjädring, mindre fjädringsgång, annan sving och annan frambroms från -09 och framåt, åren innan var de utrustade med samma utom hjulstorlek.

R hjulen bör kunna gå att använda beroende på årsmodell. (Olika skivor.)

Okej tackar.

Vore mycket tacksam ifall ni med en xt660kunde ta och titta på kylaren, under vänster kylarvibge, väldigt nära ramen. Står det något där, isåfall vad? Är kylaren lackad eller metall-silver?

Skriv gärna vilken årsmod ni har. Mest intressant är det med 04-05 men andra är också intressanta:)
 

manneman

Guest
Jaha då är det samma so jag hade.

Intressant att det står KTM dock..

Både och...

Motorerna till XT, -X, -R & -Z liksom MT 03 (ur produktion) byggs av Motori Minarelli S.P.A i Italien fr o m 2004.
Fabriken är numera helägd av Yamaha men var innan 2004 en ren underleverantör vars gemensamma historia går ända tillbaks till 1970.
Fabriken har även sålt motor till Aprilia Pegaso Strada vilket är XT motorn rakt av liksom modellen Derbi Mulhacén.

Dock byggs själva hojen av MBK i Frankrike och är rakt igenom från Europa! Enbart insprutningen (Mikuni) kommer ifrån Japan.

Därför bör det inte vara omöjligt att kylarvingen delas med KTM. Tittar du under huven på en Toyota så kan det stå Yamaha på motorblocket och en Chrysler Crossfire är rakt igenom en Mercedes SLK fast med annan kaross.

Google är din vän! :fakta
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Någon som ryckt sina lååånga gaffelbensskydd från hojen? kanske satt dit något cross skydd? Bild på det? Tycker det är lite mycke plast där.
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Så här såg min ut utan dem:

visabild.php


visabild.php
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top