Modifieringar XT660 X/R

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
...Per...gör det själv. att byta fjädrar i gaffeln går mkt snabbt och enkelt! enda extra du behöver är nåt att måtta oljan med samt nån hink för att tömmar benen på den gamla oljan.

Glömde säga att packboxar ska bytas samtidigt. Man vill ju inte sabba nåt, så det kanske blir att lämna iväg, trots allt :rolleyes: ...

Förslag på vekstad som man vågar ge förtroendet utan att bli blåst?

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
hur menar du med klumpig? Den är helt under skärmen..följer linjerna från skärmen perfekt, hade man satt den längre in hade det sett helt fel ut.

klumpig är kanske fel ord. kanske bara ovana för mig då min lampa satt mkt längre in och var mindre so att man ser den fina platta linjen från plasten. om du kolla på din sidobild så satt min lampa tex i höjd med framkanten av de där gummiläppen uppe på slutdämparen.
Men ofta ser det ju annorlunda ut på bild än i verkligheten plus som sagt så är jag kanske bara van med min egen lösning och daför såg det ovan ut.
så lyssnar inte på mig, så länge DU gillar det är allting bra :tummenupp
och jag menar inte heller att jag inte gillar det!
jag bifoga en bild på min ;)

Glömde säga att packboxar ska bytas samtidigt. Man vill ju inte sabba nåt, så det kanske blir att lämna iväg, trots allt :rolleyes: ...

Förslag på vekstad som man vågar ge förtroendet utan att bli blåst?

ja packboxarna ska ju "slås in" på rätt sätt. då är det nog bättre med att lämnar in.
som jag skrev förr så är jag ju super nöjd med mc varuhuset och all dess service.
om du bara ta med gaffelbenen som du sa förr så borde inte bli allt för dyr heller. åk ditt och prata med de innan och kolla vad de säger helt enkelt.

Bifogat

• 20110520020.jpg
    20110520020.jpg
    139.1 KB · Visningar: 206
Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
klumpig är kanske fel ord. kanske bara ovana för mig då min lampa satt mkt längre in och var mindre so att man ser den fina platta linjen från plasten. om du kolla på din sidobild så satt min lampa tex i höjd med framkanten av de där gummiläppen uppe på slutdämparen.
Men ofta ser det ju annorlunda ut på bild än i verkligheten plus som sagt så är jag kanske bara van med min egen lösning och daför såg det ovan ut.
så lyssnar inte på mig, så länge DU gillar det är allting bra :tummenupp
och jag menar inte heller att jag inte gillar det!
jag bifoga en bild på min ;)

Ja man ska ju göra det efter personligt tycke..testade olika placeringar, även liknande som din, men kom fram till att det såg bäst ut som den blev placerad nu, och man ser mer av lampan från sidorna.

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Någon som vet om man kan hitta sprängskiss på en xt 660 på nätet?

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Hmm, vid djupare koll hade även styret fått sig en smäll vid min marksyning så det blev en sväng till Biltema!
Nytt styre och även nya handtagsskydd. Det satt (förmodligen) dyra Acerbics på med "spoiler" i ovankant. Biltemas är en BILLIGARE kopia av Acerbics och spoilern passande perfekt på Biltemas!!

Vilket styre köpte du på biltema och passar den variant du köpte rakt av?

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Vilken olja från Biltema är det som funkar bra i XT660? Hel eller delsynteten?

Vad ska man ha för däck när man byter? Vill ha någolunda livslängd och okej fäste på asfalt, och gärna bättre på grus än de som sitter original.

Nån som provat Metzeler Enduro 3?
0316-0006_metzeler_enduro3tires.jpg

Last edited:

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Vilken olja från Biltema är det som funkar bra i XT660? Hel eller delsynteten?

Vad ska man ha för däck när man byter? Vill ha någolunda livslängd och okej fäste på asfalt, och gärna bättre på grus än de som sitter original.

Nån som provat Metzeler Enduro 3?
0316-0006_metzeler_enduro3tires.jpg

Skickade efter en omgång K60. Grus:tummenupp asfalt sisådär.

Bifogat

• k60.jpg
    k60.jpg
    9.1 KB · Visningar: 127

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har kört den oljan i 3 olika hojar. Nemas problemas.

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Fuchs, Hur går det med försäkringsbolag å hojen? hört nå mer?

min motorcykel kommer att lösas in. dock har jag inte fått ngr uppgifter om hur mkt pengar jag kommer att få. nån utredning ang detta är just på gång.

sen kollade jag ang alla delar jag bytte ut. min nuvarande handläggare sa att jag kan byta tillbaka de till original delarna och behåller mina delar. (typ fotpinnar,styrfästen, bakdelen osv)
dock bli det en nyhandläggare för värderings utredningen och jag ska kolla med denna först.

men skönt ändå, vart ju en hel del pengar i alla småsaker med. och original delarna har jag ju ändå liggandes och kommer inte att behöver ändå.

lite flummigt känns det ändå att jag bli av med min älskling. saknar henne redan :(
skönt dock att det nu är klart att jag få pengar. hoppas bara på en bra summa.....

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
nu har jag dubbelkollat och min nya gaffel samt kronor kommer att passa på alla årsmodeller. skönt då jag funderar på att köpa en nyare hoj sen. hade varit dumt annars ;)

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Skickade efter en omgång K60. Grus:tummenupp asfalt sisådär.
Ja jag har kollat lite, och tror jag beställer mig en uppsättning K60 Scout när det blir dags :)

Tror inte dom är värdelösa på asfalt ;)

Fuchs: Bra att det verkar lösa sig med dom hoj, segt ara att det hänt från 1:a början...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka