Modifieringar XT660 X/R

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är på gång och ska försöka beställa nya däck till XT'n nu. Kommer köra 60% grus/stigar och max 40% asfalt. Vad bör jag köpa för däck? Samt vart hittar jag dem för en vettig peng?

Tycker att TKC80 bak och MT21 fram är en bra kombo. Hur som helst så är TKC80 inget kul att ha fram vid grusbus. T63 fram och bak är också helt ok, både på asfalt och grus.

Billigt på dackonline.se.
 

Snowman89

Guest
Tycker att TKC80 bak och MT21 fram är en bra kombo. Hur som helst så är TKC80 inget kul att ha fram vid grusbus. T63 fram och bak är också helt ok, både på asfalt och grus.

Billigt på dackonline.se.

Hur söker du egentligen för att få fram TKC80 där? Hur jag än söker så får jag bara upp landsvägsdäck..

Hittade :)

Vart ett par T63or då dackonline inte hade TKC80 för fram.
 
Last edited:

manneman

Guest
Efter över 1000 körda mil denna säsongen så vart jag less och ville göra något åt min nackspärr...

Jag kör väldigt mycket kors och tvärs över Sverige i mitt arbete och att då emellanåt sitta och pinas på motorväg samt låta kroppen agera sköld i ösregn gör att man med enkelhet kan hålla sig för skratt.

Efter helgens tripp hem ifrån Gôtelabårj så hade jag fått nog och idag besökte jag den lokala mopedskoterimportören för att kolla upp en lagom vindruta.
Efter lite mankemang sitter den som gjuten i 170 knyck och jag kommer att le hela vägen upp till Stockholm på fredag! :)

Stör faktiskt inte så mycket heller utseendemässigt?

Editerar lite här då jag bytte olja igår till rekommenderade Feltemaolja...

OCH JISSES vilken skillnad det blev i motorkaraktär, nu spinner han jämnt och fint och går hur smidigt som helst, ryckigheten är HELT borta!!!
Underbart! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00637.jpg
    DSC00637.jpg
    218.3 KB · Visningar: 172
  • DSC00638.jpg
    DSC00638.jpg
    219.5 KB · Visningar: 193
Last edited:

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Efter att ha brakat runt på körskolans Suzuki GSX 750 i 4(!) jävla timmar under gårdagens risktvåa så uppskattar jag min XT mer än någonsin, smidigare, man får bryta ner skolcykeln som dessutom rycker och drar i styret åt alla håll av minsta ojämnhet i vägen, mindre vibrationer i XT:n (hur fan det nu går ihop med tanke på att GSX:en är en fyra och XT:n en stånka?), XT:n har ork oavsett varvtal, särskilt i botten, GSX:en bara brölar men det händer ju inget? Nä fi fan vad skönt det ska bli när man äntligen har kortet och kan tuffa runt på egen hand...

(onödigt inlägg jag vet men jag var tvungen att skriva av mig...)
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
i helgen satt jag äntligen i min nya lättare batteri.
det hela sparade 3!kg och detta märks. bra och billigt trim för just körbarheten :)
 

Snowman89

Guest
i helgen satt jag äntligen i min nya lättare batteri.
det hela sparade 3!kg och detta märks. bra och billigt trim för just körbarheten :)
Vad köpte du? lägg gärna in en länk :)
Har du någon koll på ifall livslängden ska vara likvärdig?
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
jag köpte en 4cells batteri från
http://www.motydesign.com/

till vintern ska jag lödda om den så jag inte behöver dess snabbkoppling då den väger typ 100g och så som jag satt den nu så behöver jag ändå ingen snabbkoppling.

ang livslängden har jag ingen aning om.
hojen starta i alla fall som den ska, första försöket tog lite tid men jag hade varit bortrest så att min hoj hade stått i 2 veckor samt att jag inte laddade batteriet efter att jag hade fått det. nu är dock allt som vanligt (få ser hur det bli till de riktig kalla höst dager.)
håller batteriet i 1,5år är jag nöjd. och jag tror inte att den inte kommer att göra det.

att köpa där var mkt smidigt och frakten vart snabb!

ifall nån behöver ett original batteri billigt, så har jag mitt liggandes. fungera just som den ska :)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Halt idag....

Tog en sväng på XT´n idag. Kom ut på en skön väg med sand och grus, förutom i en kurva. Där var det lera med nåt grönt slem på...
Och det gick som det gick!! :)

http://www.youtube.com/watch?v=sdMc4P75NZQ

Fotpinnen på höger sida gick av och handbromsen böjdes lite.....
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Tog en sväng på XT´n idag. Kom ut på en skön väg med sand och grus, förutom i en kurva. Där var det lera med nåt grönt slem på...
Och det gick som det gick!! :)

http://www.youtube.com/watch?v=sdMc4P75NZQ

Fotpinnen på höger sida gick av och handbromsen böjdes lite.....
Haha, va obehagligt nära att göra samma sak idag, men räddade det precis på håret :)

Om man kör enduro med som XT utan hasplåt och kör på stubbar eller stenar så kasar ljuddämparen av från främre röret, provade i fredags ;)


Tog dock bara typ 10 minuter att laga :)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Tog en sväng på XT´n idag. Kom ut på en skön väg med sand och grus, förutom i en kurva. Där var det lera med nåt grönt slem på...
Och det gick som det gick!! :)

http://www.youtube.com/watch?v=sdMc4P75NZQ

Fotpinnen på höger sida gick av och handbromsen böjdes lite.....

hoppas det gick fint med dig?
skönt att det inte var så mkt som gick sönder på hojen. jag är då alltid rädd att slå sönder motor eftersom den ligger så "fri"

Om man kör enduro med som XT utan hasplåt och kör på stubbar eller stenar så kasar ljuddämparen av från främre röret, provade i fredags ;)


Tog dock bara typ 10 minuter att laga :)

det där känner jag igen, för mig hände det en dag när jag redan vart riktig trött och allt. plötsligen lät det ju skit mkt. nu har jag dock ett 2-1 system. lär väl få ett hål i motorn istället :rolleyes:

Ingen här som vill byta sin fina Xt660r mot min kanon fina Husaberg?
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56793

tur att jag bara har en X och då inte behöver bli frestad ;)

fin hoj du har där...
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
jag vart just på gotland och körde en massa trails. även med en X - med slicks kan man ju köra rätt roliga enduro vägar som jag gjorde nu igen.
allt som allt blev det 60 härliga mil
 

Bifogat

  • 20110830.jpg
    20110830.jpg
    154.1 KB · Visningar: 108

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
min roliga resa avslutas med ngr jävlar pundare som bröt sig in inatt

hojen hittades 100m vidare på en dagis gård

för att få dit den bröt de sönder gaffelkronan,styrlås och hastighetsmätaren. vände upp och ned på hojen för att sedan sno mina hjul, frambroms och ljuddämparen. arrrr jag bli så less på knäppa mäniskor
 

Bifogat

  • 20110831.jpg
    20110831.jpg
    133.4 KB · Visningar: 173
  • 20110831005.jpg
    20110831005.jpg
    89.1 KB · Visningar: 149
  • 20110831002.jpg
    20110831002.jpg
    147.7 KB · Visningar: 138

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Efter över 1000 körda mil denna säsongen så vart jag less och ville göra något åt min nackspärr...

Jag kör väldigt mycket kors och tvärs över Sverige i mitt arbete och att då emellanåt sitta och pinas på motorväg samt låta kroppen agera sköld i ösregn gör att man med enkelhet kan hålla sig för skratt.

Efter helgens tripp hem ifrån Gôtelabårj så hade jag fått nog och idag besökte jag den lokala mopedskoterimportören för att kolla upp en lagom vindruta.
Efter lite mankemang sitter den som gjuten i 170 knyck och jag kommer att le hela vägen upp till Stockholm på fredag! :)

Stör faktiskt inte så mycket heller utseendemässigt?

Editerar lite här då jag bytte olja igår till rekommenderade Feltemaolja...

OCH JISSES vilken skillnad det blev i motorkaraktär, nu spinner han jämnt och fint och går hur smidigt som helst, ryckigheten är HELT borta!!!
Underbart! :tummenupp

Var hittade du rutan?

Släng på biltemas värmehandtag oxå så blir de en fröjd att köra i vinter.

Visst blev de skillnad med ny olja, precis samma skillnad som de blev på min gamla raptor när jag bytte från yamma olja till biltema.
 
Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
min roliga resa avslutas med ngr jävlar pundare som bröt sig in inatt

hojen hittades 100m vidare på en dagis gård

för att få dit den bröt de sönder gaffelkronan,styrlås och hastighetsmätaren. vände upp och ned på hojen för att sedan sno mina hjul, frambroms och ljuddämparen. arrrr jag bli så less på knäppa mäniskor

Fasen Fuchs, lider med dig. Du har verkligen haft otur den här säsongen...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top