ang lackad plast skulle det nog funkar men jag skulle störa mig på att vid varje repar så skulle det synas vit igenom.
med dekalsättet så få man nog aldrig till det riktig bra då man ju tex kan ser "insidan" av plasten vid vissa ställen av hojen och måste då klibba upp insidan med men alla kantor osv skulle inte funkar och då syns ju plastens färg.
om jag ska byta färg då bli det ett plastbytte. men jag tror att jag låter plasten vara vit i alla fall och eventuell byta färgen bara på tanken,ramen och små grejer.
på min hoj har då knappt hänt nånting då jag köpte mig en kajak och var på vattnet halva sommaren.
vart bara 200mil sen mitten av juni med hojen men igår blev det äntligen en längre tur igen
hittade en riktig fin 30mil slinga igår kväll. med den vackraste naturen, topp himmel och bilfria vägar i timmar
det vart faktiskt riktig kul att köra igen men alla de där grejerna jag vill göra med hojen döck upp i huvudet direkt.
det första är den jävlar dåliga framgaffeln. körde på en del dåliga vägar och gaffeln gjorde allt annat än att dämpar. den bara flexade,studsade och såfort det blev grusvägar så flöt hojen allt för mkt
jag väntar just på att få in en massa pengar som borde kommer imorgon. isåfall ringer jag till otr imorgon och beställer ett till mina krav anpassad gaffelkit från wp.lite dyr kommer det kanske bli men jag tror att hojen kommer att bli så mkt bättre med det så det bli värd det.
sen funderar jag ang dämparen men där har jag inte bestämd mig än men det kommer troligen bli ett fint wilbers.
sen funderar jag ang hjul. org hjulen är ju rätt tung. om man skulle sälja de och köpa nytt, men vad skulle man kunna tar för pris för org hjul i bruksskick
isåfall skulle jag direkt kunna byta färgen då jag hellre ville har silver eller guld på fälgen och naven i den senare ramfärgen.
annars bli det bara slanglöst nu på org hjulen och köra "slut" på de.
sen ska det ju bli en del grejer i motorn och runt omkring men där kommer inte händer så mkt förran vintern så jag slipper mappar nu och sen efter vintern en gång till.
sen har jag lite frågor som kanske nån vet här...
- vilken material är swingen byggd i? läst nån gång att det ska vara stål? magnetiskt är den då inte i alla fall fast det finns ju massa stål som inte är det....
- sitter det någon form av motorstyrning i hastigsmätarlådan? tyckte att jag läste det nånstans?
- nån som har tips på riktig små framljusen som är e-märkta? vill har crossplate framme på gaffeln,helst tar bort org hastighetsmätare + sätta dit en mkt mindre, och bygga in riktig små ljus i crossplattan. + har ett extra ljus på hjälmen för nattkörningen