Skönt att höra lite xt ljud vid telefonplan ikväll Per
Heja Per,
Man bli taggad på att få klart hojen när man ser och hör dig så här ofta.
Skönt att höra lite xt ljud vid telefonplan ikväll Per
Nej blir inte sur alls, blev bara ett nytt tips för min del då jag inte sett dom innan.
Det är dessa va?
K60 dock låter ju väldigt vettigt om det har bra slitstyrka och skapligt våtgrepp, för jag är smålänning (slitstyrka) och kör i alla väder (våtgrepp).
Ett K60 silica med landsvägs, eller endurodubb kanske vore väldigt lämpligt till vinterdäck?
Nja vart väl mest en fundering jag hade men jag lade den åt sidan sedan jag konstaterat att det är flera före mig som kör med offraddäck på en motard och trivs fint med det & jag gillar utseendet skarpt
-----------> https://www.google.com/search?pws=0...Q&biw=1440&bih=742&sei=7RTpTsnfI4b64QT5tY3iCA
Sista gången jag lämnar in XT:n på service, gjorde de när jag köpte den för att få en genomgång av yamahahandlare så allt va riktigt, sa "välj en olja som funkar även när det är lite kyligare, för ja kanske ska köra på vintern".
Dom hällde i 20W/50. Inget som tagit skada, men en XT låter lagom rassligt av att startas i 3 minus efter ett par veckor med så tjock olja i...
Nästa gång blir det service själv med Biltemas 10W/40, lär funka något bättre på höst och vår, inte fan behöver man 20W-50 i en vattenkyld hoj ens sommartid...
BTW hur mycket olja ska de va i en XT? 2,6 liter va?
EDIT: Har inte biltema haft märkesval på hemsidan förut?
Har grymt mycket för mig att man kunde välja en hoj och se få upp alla reservdelar som fanns till den...
äre sant? fy fan vad skummt...
Ere nån som hittat ett Biltema batteri som passar XT 660 förresten?
Japp det skiljde ett par tusen/år sist jag kollade.
Beslutsångest!
Efter 2 år utan mc så det dags att köpa sig en igen.
Är till 95% inne på en xt 660x eller xt 660r. Men här är det stopp.
Kan inte bestämma mig för vilken som passar bäst.
Kommer nog till 75% köra på gata. Men vill kunna dra ut på lite grusvägar och lättare terräng ibland.
Så vad säger expertisen?
Xt660r med mer gatuanpassade däck
Xt660x med mer grovmönstrade däck
Hoppas ni kan få mig på rätt väg
/Adam
Ah okej. Jo det är alltid svårt att veta vad en hoj är värd. Det verkar som att F-bolagen värderar hojjarna högre än deras faktiska värde på marknaden, eller mer troligt så värderar privatpersonerna inte en XT660R speciellt högt..tycker att priserna är alltid svåra att veta. fick 47000,- för min förra av försäkringen när den löstes in i september. då hade den gått ngr mil mer än din, okej skick och 08 den med. fast det var en X som nog klassas lite högre.
men vad folk sen vill ger är ju tyvärr en helt annan sak. sist jag följde priserna vart just i höstas när jag skulle köpa min och då fanns det ngr stycken som inte såldes och de låg på 40-45 i samma skick som min förra. nu till våren kan jag tänker mig att din borde gå för 40 kanske? men det är det bara en gissning och jag vet inte alls
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|