Det där stödet verkar ju SKITSCHYSST! Massproducera? Funkar det bra förresten? Även med 17" hjul i bak?G-Force skrev:Nu har jag äntligen löst problemet........pratade med en kompis om mitt problem med däcks bytet.....kom ner till verkstan, sa han....så kan jag kolla på det....så han tillverkade ett centralstöd åt mej....här är resultatet ! ! !
bra att ha om man ska byta däck eller annat....e ju bara gjort för att sitta på tillfälligt...
iZi skrev:Det där stödet verkar ju SKITSCHYSST! Massproducera? Funkar det bra förresten? Även med 17" hjul i bak?
iZi skrev:neeoo: Ja den går ryckigt och tjuvstannar oftast vid nerväxlingar... Det är svårt att hålla samma hastighet för den rycker... www.izi.finkel.se/ecu.jpg kolla om du har ramnummer inom intervallen och hör med din verkstad!
Ja Yamaha säger att om den går dåligt så ska man höja CO med 10.. Det hjälper dock inte ett skit.. Går den ryckigt och tjuvstannar så ska du kräva att få den utbytt... det kostar ju inte handlaren ett skit! Däremot får dom betalt för 20 minuters verkstadstid... Så det ska du fan kräva... det blir GRYM skillnad på gången!neeoo skrev:okej ska in på 100mila service nu å kolla med dom.. den ligger inom ramnummret.. men dom hade inte hört från yamaha att det var byte på alla.
utan att den eventuellt skulle sjusteras..
vi får se vad dom säger...
tack för infon
neeoo skrev:okej ska in på 100mila service nu å kolla med dom.. den ligger inom ramnummret.. men dom hade inte hört från yamaha att det var byte på alla.
utan att den eventuellt skulle sjusteras..
vi får se vad dom säger...
tack för infon
cone skrev:Tjena familjen,
Ni som har bytt baksula....vad bytte ni till?!?!
Jag kommer nog att byta till något hårdare däck.
Mitt orginal däck har bara hållt i 250mil...det tycker jag är lite kasst.
Fast det kanske ligger lite på föraren också!?!
tjo hej
cone skrev:Tjena familjen,
Ni som har bytt baksula....vad bytte ni till?!?!
Jag kommer nog att byta till något hårdare däck.
Mitt orginal däck har bara hållt i 250mil...det tycker jag är lite kasst.
Fast det kanske ligger lite på föraren också!?!
tjo hej
G-Force skrev:Jag bytte oxå idag det blev ett Avon 46-ST ....tror jag det hette ! ! var oxå ett däck som skulle hålla lite längre.
cone skrev:Tack för era svar.
Ska slänga på Bridgestone imorgon, man ser väven runt om
på mitt nuvarande däck....inte bra.
Ska starta ett projekt med min hoj under hösten,
som kommer att kallas operation bantning!
Ska se vad som kan göras för att banta bort en 30Kg.....om det går!
Har ni förslag så hojta till är ni snälla!
ozeo skrev:alu styre om de e stål?
en singelljudämpare?
rensa all plast o borra hål där de är onödigt mycke plåt o stål
bygg egna grejer i alu som fästen o annat
ozeo skrev:alu styre om de e stål?
en singelljudämpare?
rensa all plast o borra hål där de är onödigt mycke plåt o stål
bygg egna grejer i alu som fästen o annat
XT660XPatrik skrev:Jag har en liten grej jag stör mig på med min XT.
Det är när man kör sakta, typ när man har motorbromsat ner till 50 km/h och sen ger man gas igen då rycker den, jäkligt svårt att få till det mjukt.
Köra sakta överhuvudtaget är svårt att göra mjukt. Verkar nästan som att den ogillar att gå med lite gaspådrag
Är dem så enstånkorna eller kan det vara så att jag behöver byta ecu:n på min cykel, kan tillägga att det är en -05:a.
bebbe skrev:Det ju till viss del med tändningen (ECU:n) och till viss del med sprutet att göra. En förgasar stånka som är rätt justerad går inte på det viset. Allt handlar väl om att kalibreringen inte är helt hundra på hojarna. Det är svårt att fåtill det ordentligt på en stånka. Lättare på en radfyra eller liknande.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|