Modifieringar XT660 X/R

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Nu är snorkeln ryckt och co-modden fixad.
Ska fixa original dämparna i helgen (om tid finns).

Hur gör ni när ni slangar? av, på eller kopplar ni upp den?

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
joacimz skrev:
Nu är snorkeln ryckt och co-modden fixad.
Ska fixa original dämparna i helgen (om tid finns).

Hur gör ni när ni slangar? av, på eller kopplar ni upp den?

Jag kopplar upp den på tvåan i ungefär 25km/h sen crossväxlar jag i trean kort därefter. (slår av gasen och petar i växeln)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
iZi skrev:
175km/h

Innan: 170km/h

Min tappade lite toppfart när jag trimmade från innan? Tar sig visserligen bra mycket snabbare upp dit men sedan så är det stopp. Hade uppe den i nästan 180 knyck när den var helt original. Nu kanske den gör någonstans runt 172-174 knyck. Har blivit lite mindre varv villig också? Men som sagt, den känns nästan dubbelt så stark i låg och mellan registret!!

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
bebbe skrev:
Min tappade lite toppfart när jag trimmade från innan? Tar sig visserligen bra mycket snabbare upp dit men sedan så är det stopp. Hade uppe den i nästan 180 knyck när den var helt original. Nu kanske den gör någonstans runt 172-174 knyck. Har blivit lite mindre varv villig också? Men som sagt, den känns nästan dubbelt så stark i låg och mellan registret!!

Men du hade väl PC och hela kitet på din? Dvs det är mappat sprut hela vägen. Dom kanske helt enkelt har plockat bort det övre registret? :)

Har precis varit och lämnat in min.. Ska äntligen få min bråkiga ECU bytt.. Förra gången va huvudmekarn sjuk så dom hann inte... Men nu så.. Sen har jag även upptäckt olja på gaffelbenet i fram... inte bra.. Men va det läckage i packbox el dyl skulle de täckas av garantin så de e ju bra :tomten

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
iZi skrev:
Men du hade väl PC och hela kitet på din? Dvs det är mappat sprut hela vägen. Dom kanske helt enkelt har plockat bort det övre registret? :)

Har funderat lite på detdär själv faktiskt! Om man bestyckar med förgasare eller om man byter till en annan kam borde man ju kunna få hojen att bete sig som min gör nu. Men med sprut? Borde man inte kunna göra lite hur man vill då :va En annan sak som jag har set är att min lampa för att start spären är på om tändningen är avslagen inte blinkar längre? Har min "mappare" tabbat sig där eller blir det så när man sätter dit en PC :confused:

neeoo

Det man inte kommer ihåg har aldrig hänt
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
xt660x
Fundering angående pcIII

Jag har köppt en 660x som jag får i morgon.. men om man byter pipor å sätter i en pcIII gäller den femåriga garantin då eller ???

och där jag köppte min hoj hade dom inte hört nått om att ecun ska vara dålig på låga serienummer :(

nå vi får väl se hur min går när jag får den i morgon..
vad är det som man ska kolla efter ??
/Nicklas

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
neeoo skrev:
Jag har köppt en 660x som jag får i morgon.. men om man byter pipor å sätter i en pcIII gäller den femåriga garantin då eller ???

och där jag köppte min hoj hade dom inte hört nått om att ecun ska vara dålig på låga serienummer :(

nå vi får väl se hur min går när jag får den i morgon..
vad är det som man ska kolla efter ??
/Nicklas

Är det en begagnad hoj? Isf är det väl det gamla vanliga, kolla drivpaket, däck och bromsar... sånna slitdelar... Är det en ny hoj så kollar du ramnumret. Riktigt dåligt att inte din affär har hört det eftersom yamaha har gått ut med information till alla yamaha återförsäljare... Du kanske ska be dom ringa yamaha... kolla ramnumret först dock... Info

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
bebbe skrev:
Har funderat lite på detdär själv faktiskt! Om man bestyckar med förgasare eller om man byter till en annan kam borde man ju kunna få hojen att bete sig som min gör nu. Men med sprut? Borde man inte kunna göra lite hur man vill då :va En annan sak som jag har set är att min lampa för att start spären är på om tändningen är avslagen inte blinkar längre? Har min "mappare" tabbat sig där eller blir det så när man sätter dit en PC :confused:

Hmm det låter ju lite lurt.. för om inte lampan blinkar så kanske inte "startspärren" är aktiverad? Vad vet jag? Men det låter ju lite konstigt... Men det kanske är så att dioden är trasig?

Hård&Kall

...men ödmjuk
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
WR450
En annan sak som jag har set är att min lampa för att start spären är på om tändningen är avslagen inte blinkar längre? Har min "mappare" tabbat sig där eller blir det så när man sätter dit en PC :confused:[/QUOTE]

Har svårt att tro att PC'n skulle påverka startspärren. Om du däremot bytt "tändbox" kan det ju vara så att vertkstan strulat till det.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hård&Kall skrev:
En annan sak som jag har set är att min lampa för att start spären är på om tändningen är avslagen inte blinkar längre? Har min "mappare" tabbat sig där eller blir det så när man sätter dit en PC :confused:

Har svårt att tro att PC'n skulle påverka startspärren. Om du däremot bytt "tändbox" kan det ju vara så att vertkstan strulat till det.[/QUOTE]

Kan jag tänka mig. Men jag vet att lampan blinkade efter det att CDI:n var bytt :va Tror jag skall ta ett snack med snubben som monterade dit allt :rolleyes:

smedur

sötast av oss alla!
Gick med
23 May 2004
Hoj
brummarn
955i-henke, sladdandebarnet och neeoo vad sägs om lite onsdags åka imorgon. någon som e på med sin xtx? tänkte mig lite bakhjul och stoppisar söder om stan typ Jordbro!

neeoo

Det man inte kommer ihåg har aldrig hänt
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
xt660x
smedur skrev:
955i-henke, sladdandebarnet och neeoo vad sägs om lite onsdags åka imorgon. någon som e på med sin xtx? tänkte mig lite bakhjul och stoppisar söder om stan typ Jordbro!

fan klart jag hade hängt med... men jag jobbar 05-17 men kanske efter det...
blidde 18 mil i dag...
å den var helt ny när jag köpte den å den ligger inom det ramnummret som var dåligt.. :/
men den verkar gå bra nu i allafall.. vet ju inte hur den ska gå, det är ju min första stånka..

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Var nere hos handlarn och beställde motorbågar till hojen.
Det blev ett par givi för 795:-

Bifogat

• 303_campo_foto_12.jpg
    303_campo_foto_12.jpg
    59.6 KB · Visningar: 287

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
joacimz skrev:
Var nere hos handlarn och beställde motorbågar till hojen.
Det blev ett par givi för 795:-

Ser helt ok ut :tummenupp Undrar om de passar till min när det sitter grövre främmre rör på?

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
Min vänstra packbox i framgaffeln har börjat läcka :( efter bara 550 mil.. iofs rätt hårda mil med rätt många hårda nedsättningar efter bakhjulsåka och lite stoppies och sånt... men man tycker ju att det ska hålla... det e ju trots allt en offroadhoj lixom.. dåååligt... men men... lät som jag skulle få det lagat på garantin!

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Skulle modda mina originalpipor i helgen.
Borrade ur popnitarna som sitter längstbak på "konen" och lossade konen.
Trodde att det bara var att dra ut insatsen, men det var det inte. Insattsen är fastsvetsad runt hela ljuddämparen. Var ju bara att nita fast konen igen, har ingen lust med att ta fram rondellen och kapa i originaldämparna.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping