Modifieringar XT660 X/R

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Börjar bli sugen på att modda bakdelen på min XT-X.

Finns det några färdiga "kit" att köpa eller blir det till att tillverka nåt själv ?

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
sorry att ni inte kommer åt servicemanualen men jag håller på att flytta så servern är nerplockad... kommer väl upp till helgen igen. postar nya uppgifter då! Idag ska jag hämta hojen med nya pipor och bmc-filter!!!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jaha, då har man tillslut fått tillbaka hojen då. Nu sitter det

-Remus pipor utan Katt
-CRD främmre pipor
-KN filter
-Öppnad luftburk
-PC III:a med custom map.

Siffrorna blev 47,46hkr på bakhjulet och 62,76Nm!! .

Är rättså nöjd. Men jag tror att man kanske skulle kunna plockat ut ytterligare någon hkr ifall luft burken inte öppnats upp så mycket. Men jag tror å andra sidan att det höga vrid siffrorna har haft nytta utav det.

Hojen går utan problem att ta upp på bakhjulet på tvåan genom av på metoden. Även lättare att plocka upp på trean.

Nackdelen nu är den helt KASST! stegade växellådan :kocko Vad tänkte Yamahas tekniker på när de gjorde hojen som den är??? Ettan var ju låg redan när hojen var original men nu är den oandvändbar! Han som kom på att det skulle göras på detta viset borde :fatta! Var precis ute en sväng med hojen och provade den och kom på att det var lika bra att starta på tvåan. Startar man på ettan blir hojen grymt ryckig plus att man får växla upp innan man nått styrfart :kocko

Hela grafen skall jag försöka scanna in imorgon på jobbet :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bebbe skrev:
Jaha, då har man tillslut fått tillbaka hojen då. Nu sitter det

-Remus pipor utan Katt
-CRD främmre pipor
-KN filter
-Öppnad luftburk
-PC III:a med custom map.

Siffrorna blev 47,46hkr på bakhjulet och 62,76Nm!! .

Är rättså nöjd. Men jag tror att man kanske skulle kunna plockat ut ytterligare någon hkr ifall luft burken inte öppnats upp så mycket. Men jag tror å andra sidan att det höga vrid siffrorna har haft nytta utav det.

Hojen går utan problem att ta upp på bakhjulet på tvåan genom av på metoden. Även lättare att plocka upp på trean.

Hela grafen skall jag försöka scanna in imorgon på jobbet :)

Mmm! och detta kostade?

Kommer du med nån prestanda test mot nån KTM i framtiden?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
motardnisse skrev:
Mmm! och detta kostade?

ca 10k sammanlagt.

Vet inte vad du menar med test mot KTM. Den skulle dö redan på halva avståndet som denna hojen körs :D

Edit; eller du kanske menade rent effekt mässigt. Jaha, nej då kan jag ju jämföra med en VOR eller Husa 650 :D

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
grott mongo skrev:
jag vet!! sätt i en lc-4 motor så går den nog bra :arsele

Japp, kanske i början (fast hojen är nog lite för tung för den motorn :rolleyes: ). Men den har gått 800mil nu, har set mer än en KTM som har haft bla vev ras på den tiden :D

Och ja, då menar jag LC4;a. Märkligt för den hojen är ju igenkligen relativt slö :hihi

Edit; Undra vilka hojar de flesta mc bud kör :rolleyes:

Last edited:

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
bebbe skrev:
Och ja, då menar jag LC4;a. Märkligt för den hojen är ju igenkligen relativt slö :hihi

konstigt för jag har bättre acc och topphastiget än polarns xt660x... =\

relativt slö, om man jämför med en busa turbo kanske.. relativt snabb jämfört med en xt660x.... :arsele

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
sajk skrev:
konstigt för jag har bättre acc och topphastiget än polarns xt660x... =\

relativt slö, om man jämför med en busa turbo kanske.. relativt snabb jämfört med en xt660x.... :arsele

Nej, jävligt slö för att paja så ofta :fakta :D Skall jag ha en hoj som flyger i bitar ibland skall den fanimej gå så in i h--vete!

By the way.Varför skriver ni i denna tråden om XT;n är så kass??
Jag tycker KTM är skit (har haft en Duke en gång, den gubben går jag inte på en gång till :gnissla ) men jag tråkar inte era trådar för det..........

Ett ord för KTM hojar POSÖR MOPPE :D Hoj för att dra bakhjulet med, tro f-n det. Klarar man inte minst 500m på bakhjulet med en KTM skall man nog inte köra hoj. Men om du kan piska den och komma mer än 1000mil med den på en service (utan ras), DÅ är du duktig :D

Last edited:

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
:banana
bebbe skrev:
....DÅ är du duktig

du verkar vara ganska bitter!

man måste ju få kolla vad som sker med likande hojar eller hur? därför kollar jag här ibland och när du dissar oss med KTM måste jag ju tala dig till rätta. du är ju helt ur spår, xt'n verkar va en riktigt fin och kompetent hoj men om du säger att det är lättare att köra på bakhjulet med en KTM vad är det som yamaha gjort fel med XT'n då? Du menar alltså att KTM är bättre där.. jaja... :hihi

ktm säljer ju iaf inte hojar som är felinställda... det tycker jag är bra. :D

nej lite vänskaplig konkurans är alltid bra tycker jag, då strävar alla efter å göra sitt yttersta, ta sverige norge f.ex. lite gnabb skadar inte direkt.

Hoppas era hojar håller och går många tusen mil!

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
z1000
*Suck* :va

Sluta gnäll på varandra och dra ut å kör båge istället!
De finns folk som vill ha Ktm och folk som vill ha Xtx...
ingen mening att tjabba!! :kocko

Bra (vibrationsfritt)-krut du fick där Bebbe!! :tummenupp

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
sajk skrev:
:banana

du är ju helt ur spår, xt'n verkar va en riktigt fin och kompetent hoj men om du säger att det är lättare att köra på bakhjulet med en KTM vad är det som yamaha gjort fel med XT'n då? Du menar alltså att KTM är bättre där.. jaja... :hihi

!

Hehe.... just nu bevisade du att du är en posör. Köra hoj är lite mer än dra bakhjul :lol Bakhjuls körning är igenkligen inte bra för något (mer än öka sin posör status). Visst dra bakhjul är väl en KTM bättre på, den väger ju mindre. Men ha den till dagligt bruk, ehh, nej tack. Det är ju en offroadare, vitsen med en sådan är väl att man skall kunna köra runt billigt och kul. Inte dyrt och kul. Då kör jag som jag har sagt tidigare en Gixxer 1000 eller liknande.

Jaja, skit i detta nu. Hojarna är väldans olika och jag som mestadels andvänder min hoj på vägen och brukar den men ändå busar lite ibland tycker XT;n passar som handsken. Visst vill man ha mer klös, mindre vikt (det vill man alltid). Men inte på bekostnad utav högre driftskostnader och tillförlitlighet!

-Superretard-; Jag var ute och körde hojen mer idag på torr asfalt också :tungan Jäklar vilken skillnad det har blivit! Visst hojen vill fortfarande inte varva så speciellt mycket men den är stark som f-n i botten och mellan registret!! För de som funderar på om de skall göra liknande, GÖR DET! Stor skillnad :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bebbe skrev:
Japp, kanske i början (fast hojen är nog lite för tung för den motorn :rolleyes: ). Men den har gått 800mil nu, har set mer än en KTM som har haft bla vev ras på den tiden :D

Edit; Undra vilka hojar de flesta mc bud kör :rolleyes:

Ja du! det går en LC4 i stockholm som boxbud samt XT, vet ej om de har tagit i trafik en XT660R ännu!

OCH jag är inte här för att säga att nya XT är skit, är bara nyfiken hur mkt ni har lagt ner på era hojar OCH inget annat! OK?

Ang vev ras så kan jag tyvärr inte hålla med dig, att jämföra när hojarna ska servas är som att köra dakar på samma motor och hoppas den håller! :va
Om du nu hävdar fortfarande ang vev ras så får du gärna lägga upp dennes namn som vars hojar har rasat! POSÖR MOPPAR är sådana som bara kör med sina hojar inne stan samt utrustar dem med alla tänkbara saker. Hur många av er kommer köra på större banor i år?

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
motardnisse skrev:
Ja du! det går en LC4 i stockholm som boxbud samt XT, vet ej om de har tagit i trafik en XT660R ännu!

OCH jag är inte här för att säga att nya XT är skit, är bara nyfiken hur mkt ni har lagt ner på era hojar OCH inget annat! OK?

Ang vev ras så kan jag tyvärr inte hålla med dig, att jämföra när hojarna ska servas är som att köra dakar på samma motor och hoppas den håller! :va
Om du nu hävdar fortfarande ang vev ras så får du gärna lägga upp dennes namn som vars hojar har rasat! POSÖR MOPPAR är sådana som bara kör med sina hojar inne stan samt utrustar dem med alla tänkbara saker. Hur många av er kommer köra på större banor i år?

F-n, lägg ner och spamma sönder våran tråd med skit nu, tack! Du bara dillar en massa strunt ju. Kan ju tro att det inte blivit någonting på länge :hihi

Och för en kille som andvänder sin hoj flitigt så har servicen jäkligt stor betydelse!! Jag har kört sammanlagt 300mil hoj iår, hur mycket har du kört :rolleyes:

Ps; jag besökte Kinnekulle två gånger förra året med min XT, var även en gång i Falkenberg men den banan var lite snabb för den hojen. Känndes som om man skulle ta livet av den :lol Där passade R6;an bättre! XT;n är ju trots allt byggd för att brukas och inte köra banan med i första hand.

Fast så som jag ser det har ingen motard på en "stor" bana att göra. Lite fel andvändningsområde, fast det är kul ändå. Nej, små banor som gokart banor eller liknande passar bättre :) Kinnekulle funkade också hyffsat.

Så snälla! Sluta tjafsa nu! Orkar inte med denna lillemans effekten utav min pappa är bättre än din pappa stuk!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bebbe skrev:
F-n, lägg ner och spamma sönder våran tråd med skit nu, tack! Du bara dillar en massa strunt ju. Kan ju tro att det inte blivit någonting på länge :hihi

Och för en kille som andvänder sin hoj flitigt så har servicen jäkligt stor betydelse!! Jag har kört sammanlagt 300mil hoj iår, hur mycket har du kört :rolleyes:

Ps; jag besökte Kinnekulle två gånger förra året med min XT, var även en gång i Falkenberg men den banan var lite snabb för den hojen. Känndes som om man skulle ta livet av den :lol Där passade R6;an bättre! XT;n är ju trots allt byggd för att brukas och inte köra banan med i första hand.

Fast så som jag ser det har ingen motard på en "stor" bana att göra. Lite fel andvändningsområde, fast det är kul ändå. Nej, små banor som gokart banor eller liknande passar bättre :) Kinnekulle funkade också hyffsat.

Så snälla! Sluta tjafsa nu! Orkar inte med denna lillemans effekten utav min pappa är bättre än din pappa stuk!

ÄR DU DUM I HUVUDET! :kocko

Om du inte kan skilja på fråga och spam så är det snarare du som inte ska vara här! "våran tråd" :va Har du ensamrätt på denna tråd eller ska SWEDIE få avgöra det. Just nu har jag inte nån hoj men låg och tangerar lika mkt som du gör nu! Tog du åt dig eller när jag nämde posör moppar? Vem var det som tog upp det först? --> "Ett ord för KTM hojar POSÖR MOPPE" var det inte kära du bebbe som skrev detta!
Leta upp mitt inlägg där jag verkligen säger att XT är skit!

T,ex det här som jag skrev:

Inskickat av motardnisse
Mmm! och detta kostade?

På vilket sett säger jag att XT är skit alt har jag sagt att KTM är bättre än XT?

I slutändan är det snarare du som ska lägga ner ang detta tjafs då jag började med en fråga och du började spy galla över KTM!
Ang mcbud hojar ta och kolla med "mcbudet" här så får du höra svart på vitt hur det ligger till!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
motardnisse skrev:
ÄR DU DUM I HUVUDET! :kocko

Om du inte kan skilja på fråga och spam så är det snarare du som inte ska vara här! "våran tråd" :va Har du ensamrätt på denna tråd eller ska SWEDIE få avgöra det. Just nu har jag inte nån hoj men låg och tangerar lika mkt som du gör nu! Tog du åt dig eller när jag nämde posör moppar? Vem var det som tog upp det först? --> "Ett ord för KTM hojar POSÖR MOPPE" var det inte kära du bebbe som skrev detta!
Leta upp mitt inlägg där jag verkligen säger att XT är skit!

T,ex det här som jag skrev:

Inskickat av motardnisse
Mmm! och detta kostade?

Ps, våran är Plural. Alltså mer än en. Fast vill man bara tråka så är det onödigt att vara här. Måste ju finnas minst en miljard trådar att välja mellan.........

På vilket sett säger jag att XT är skit alt har jag sagt att KTM är bättre än XT?

I slutändan är det snarare du som ska lägga ner ang detta tjafs då jag började med en fråga och du började spy galla över KTM!
Ang mcbud hojar ta och kolla med "mcbudet" här så får du höra svart på vitt hur det ligger till!

Pust, tack för ett flitigt pajande av tråden.

Du säger att KTM är "bättre" än XT (genom det uttalandet fattar jag inte överhuvudtaget varför du är i denna tråden??). På vilket sätt??? Bakhjul har vi ju redan diskuterat............. Vad mer?? Åka på semester med? Att köra långt med? Att inte serva ofta, Att ha ett billigt ägande, Att åka till jobbet med , Att ha läng garanti tid, Att du orkar.............. :rolleyes: Sedan kan man ju alltid komma med korkade uttalanden som att KTM är bättre på bana. Det är ju som att jämnföra en SP1 med en vanl Firestorm, tro fan det. Den är byggd för det! Men gör det den "bättre" för det???

Allt jag har sagt om KTM är min egen erfarenhet vilket är allt annat än bra, tyvärr!!
Fattar inte att det fortfarande finns människor som mäter hur bra en hoj är genom att kolla vilket vikt/effekt förhållande den har. Typ Gixxer 1000 är världens bästa hoj, visst den är jävligt ok att köra men vem kan bedömma att den är världens bästa??

Ps; kan kan köra 500m bakhjul med min XT fast KTM är bättre på det.......... :rofl

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...