alltid trott det vart två skivor... borde ju nästan vara det my badxtx har bara en skiva fram men den är större och har en annan offset. navet är väl samma men spacing är en annan. dessutom är R hjulet centrerad i mitten medan X är centrerad med ngr mm från mitten
det beror på hur mycket du tänkt höjja styret, jag bytte mitt styre till biltemas(lite bredare) och använde deras styrhöjare till max (då jag är 190) jag har problem med min kopplingvajer tar kläm när jag svänger max allt annat verkar ok..
Funderar på styrhöjare, räcker kablar mm eller är det en massa som måste ändras?
Gäller en 2004 XT660R.
dom är rätt olika med det!! ibland kan man få åka till olika för att vissa kollar ljudnivå vissa inte vill du vara säker så får du byta tillbaka till original, alt kan du åka till besiktning och kolla vad de säger/tyckerTja! Har precis inköpt en xt660 sm-04 och med i köpte kom det två G.P.R slipons. Har redan monterat på dem för dem e ju så jävla snygga men är lite fundersam om den går igenom besiktingen, Hur noga är dem på besiktningen angående det där?
dom är rätt olika med det!! ibland kan man få åka till olika för att vissa kollar ljudnivå vissa inte vill du vara säker så får du byta tillbaka till original, alt kan du åka till besiktning och kolla vad de säger/tycker
jo kan tänka mig de är så och efter ha provkört med dem nya dämparna så är jag ganska säker på att ljudet kommer lockas till att kolla buller nivån Upplever att hojen blivit lite ryckigare med dem på också, typ som att man måste ge mera gas än vanligt för att hojen ska flyga iväg, kanske inte har nått med hojen att göra men är lite ny på xt.n, nått som kanske kan modifieras?
man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidan, finns en steg för steg här i tråden nånstans, man gör det via instrumenteringen iaf, håller in select + reset å sen yada yada, min cykel har leovince pipor och CO uppstegad till 30, på vissa räcker det att stega upp till 10, vissa vill ha mer, som min för att gå "rent"
Hallå gott folk!
Jag ska lägga ut mina GPR pipor på blocket, men vet inte riktigt hur jag ska prissätta dem?
Det är så gott som nya -Vad tycker ni jag ska ta för dem?
mvh Patrik
Bilder på dem hjälper för rättvis prissättning.
Modell? Kolfiber? Titan ? m.m
man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidanQUOTE]
Asså jag pallar inte leta igenom 300 sidor för att hitta om hur man stegar upp CO:n, nån vänlig själ som kan länka eller förklara hura man gör?
man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidanQUOTE]
Asså jag pallar inte leta igenom 300 sidor för att hitta om hur man stegar upp CO:n, nån vänlig själ som kan länka eller förklara hura man gör?
1.Tändningen avstängd
2 Tryck ner både select och reset samtidigt
3. På med tändingen och håll knapparna nertryckta till diag kommer upp.
4. Tryck 1 gång på select, då kommer CO upp.
5. Håll ner både select och reset ett par sekunder igen så kommer CO1 upp
6. Nu ska du se värdet, skriv upp original värdet. Öka värdet med select och minska med reset.
7. Öka 5 steg åt gången, när du är nöjd är det bara och slå av tändningen igen.
Tips. Du kan ha CO settings uppe samtidigt som du är ute och åker och kan då pröva dig fram vad som funkar bäst. Du ser även varvräknaren uppe i högra hörnet. Se till och gör det på en avskild väg bara
Tack som fan!1.Tändningen avstängd
2 Tryck ner både select och reset samtidigt
3. På med tändingen och håll knapparna nertryckta till diag kommer upp.
4. Tryck 1 gång på select, då kommer CO upp.
5. Håll ner både select och reset ett par sekunder igen så kommer CO1 upp
6. Nu ska du se värdet, skriv upp original värdet. Öka värdet med select och minska med reset.
7. Öka 5 steg åt gången, när du är nöjd är det bara och slå av tändningen igen.
Tips. Du kan ha CO settings uppe samtidigt som du är ute och åker och kan då pröva dig fram vad som funkar bäst. Du ser även varvräknaren uppe i högra hörnet. Se till och gör det på en avskild väg bara
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|