Om nu någon kunnig redan svarat på denna fråga i någon av de miljoner tidigare inläggen ber jag om ursäkt, tålamodet var endast 153 sidor långt, även detsamma om det är fel tråd
Hursomhelst, nyligen fått hem min efterlängtade xt och den har rullat 170 mil.
Eftersom den har powercommander monterad och mappad hade jag förväntat mig något förhöjd bränsleförbrukning, men som det är nu går den ca 20 mil/15 liter ~ 0,75 L/milen när jag kör som mormor i en porslinsbutik.
Utöver detta uppstår även de mest underliga symptom när den blivit varm, kärringstopp vid för snabbt gaspådrag och den blir även relativt trögstartad, något som dock blivit lite bättre efter friskt användande av k-sprit.
Skit i insprutarna låter lite smått otroligt efter någon månads användning, så mina funderingar riktas självklart till PCV-an, någon klok medmänniska här som kanske kan upplysa mig om sina erfarenheter, finns det kanske någon bränslesnål map? Vore att göra en map med alla värden satta till +-0 likvärdigt böket med att koppla loss den och testa utan?
Är tacksam för alla svar
Återigen ber jag som novis här om ursäkt ifall det är fel tråd och dylikt, och för den vägg av text jag likt en sopbil dumpar och besudlar tråden med
Edit: tänkte tillägga att den är strypt till 25 kw, och drar ca 1 liter milen motorväg.