Modifieringar XT660 X/R

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Hur upplevde du att passformen var på ditt Metal Mule-system? Har googlat runt lite och en del verkar ha
haft problem med passformen.. Passade ditt "rakt" av eller fick du modda nåt?

Det passade tillräckligt bra för det priset. Fick borra ett nytt hål i fästet bara. Allt enligt TLS (tror jag köpte det av honom iaf) anvisning.
:smasha

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Nyss hemkommen efter40mil körning med XTRen , Är mycket nöjd! Passade på att testa en 625 sxc men jag behåller min XTR med glädje , ha de gött / R:hej

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Det passade tillräckligt bra för det priset. Fick borra ett nytt hål i fästet bara. Allt enligt TLS (tror jag köpte det av honom iaf) anvisning.
:smasha

Okey :)
Har funderat på antingen metal mule 2-1 eller delkevic slip-ons..
Vinner jag nån markfrigång med MM 2-1 och med min touratech-plåt?
Har faktiskt inte kollat hur infästningen ser ut för plåten än..

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Okey :)
Har funderat på antingen metal mule 2-1 eller delkevic slip-ons..
Vinner jag nån markfrigång med MM 2-1 och med min touratech-plåt?
Har faktiskt inte kollat hur infästningen ser ut för plåten än..
Hasplåten sitter ju underst , så där är din begränsning. Jag byggde en egen hasplåt som får duga så länge. Skulle gärna köpa MMs hasplåt men blir inte klok på om den är hög eller lågbyggd. Blir nog OTRs höga.
Makalöst att xtren tuggar sig fram på tomgång både på 1an o 2an i snö , mkt bekvämt att slippa fippla med kopplingen vid krypkörning.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vad är det för hylsa man kan köpa på biltema för att kunna lossa det förbannade framaxel till hjulet. Det är på min väns hoj då jag har WP som är bättre.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Hasplåten sitter ju underst , så där är din begränsning. Jag byggde en egen hasplåt som får duga så länge. Skulle gärna köpa MMs hasplåt men blir inte klok på om den är hög eller lågbyggd. Blir nog OTRs höga.
Makalöst att xtren tuggar sig fram på tomgång både på 1an o 2an i snö , mkt bekvämt att slippa fippla med kopplingen vid krypkörning.

Det jag funderade på är om det sitter distanser som går att ta bort så plåten blir högre när man plockar bort det underliggande avgaset :)

Yamalube

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Hoj
XT660R
bild (2).jpg
Äntligen har vi mc före i norra norrland också !
Premiärturen igår bestod av en tankning och en glass på macken, lovade mig själv att ta det lugnt på årets första sväng men det sprack efter ca 2km då man bara var tvungen att kolla om xt:n orkade upp på bakhjulet efter vinterns dvala :dummer ,grus och isfläckar skiter man i när djävulen tar tag i gashandtaget :rodnar

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo det passar om du fixar två plattor m hål i bakkant. Jag funderar på att sälja min mm hasplåt då denna är smidigare.

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Jo det passar om du fixar två plattor m hål i bakkant. Jag funderar på att sälja min mm hasplåt då denna är smidigare.
Har du en MM-hasplåt menar du? Hur ät det med deras hasplåt ? Går den att ha nära motorn eller är den byggd för org.avgassystem?
Ha det

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Den är gjord för orig systemet men ska titta om det går att modda innan jag skaffar den andra. MM är kraftigt.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping