Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag får kolla med Paul på MM om de verkligen passar, jag tycker den är så förbannat stor men får återkomma när jag vet, vet en annan som är på hugget också på hasplåten dock före dig! :/

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
[Utannonserad tur inställd. Klen uppslutning = nya planer :)]

Last edited:

makkan_79

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Yamaha Xt660r
Vett någon VAR man kan få tag i en bruksanvisning på svenska till en XT660r?:confused:

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Beställde en hasplåt från OTR i går, beställde även dna-filter och ett 14 kuggars framdrev:) Tänkte beställa en Powercommander men det får vänta till hösten. Någon som har lust att förklara skillnad på PC3, PC5 och PC5 med autotune? Har jag fattat det rätt att 3 & 5 är samma sak men att 3an är större?!

Har en kille i stan som bygger avgassystem till ATV som ska hjälpa mig bygga helsystem under vintern:) blir kul att se hur den går med allt på sen:)

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Beställde en hasplåt från OTR i går, beställde även dna-filter och ett 14 kuggars framdrev:) Tänkte beställa en Powercommander men det får vänta till hösten. Någon som har lust att förklara skillnad på PC3, PC5 och PC5 med autotune? Har jag fattat det rätt att 3 & 5 är samma sak men att 3an är större?!

Har en kille i stan som bygger avgassystem till ATV som ska hjälpa mig bygga helsystem under vintern:) blir kul att se hur den går med allt på sen:)

Beställ Kevs fuel mod istället och använd resten av pengarna till annat. POwercommander är kraftigt överskattat.

Www.xt660.com

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite smått idag ska fixa hasplåten imorgon.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1370633113701.jpg
    uploadfromtaptalk1370633113701.jpg
    67.9 KB · Visningar: 129
  • uploadfromtaptalk1370633127368.jpg
    uploadfromtaptalk1370633127368.jpg
    68.8 KB · Visningar: 133
  • uploadfromtaptalk1370633140326.jpg
    uploadfromtaptalk1370633140326.jpg
    84.9 KB · Visningar: 137

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det blev en ifrån adventure spec som är egentligen till xt660z men men två hemmagjorda ben så passar den min enligt advrider. Lite tyngre men lite smidigare utformning än MetalMule, s men MM skyddar jäkligt mkt dock enbart för de som kör 2-1system tyvärr.
Nu börjar XT bli som ja velat från början & är bra mkt snyggare än en KTM 640 ENDURO :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Det blev en ifrån adventure spec som är egentligen till xt660z men men två hemmagjorda ben så passar den min enligt advrider. Lite tyngre men lite smidigare utformning än MetalMule, s men MM skyddar jäkligt mkt dock enbart för de som kör 2-1system tyvärr.
Nu börjar XT bli som ja velat från början & är bra mkt snyggare än en KTM 640 ENDURO :)

Mycket stiligt. Tom stiligare än B&Bs till Teneren. Blir sugen på att kopiera din bakdel. Återkommer med frågor kring led-modulen och hur du löste monteringen :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte skärmen m ledlampa ifrån lelles mc. Kommer ifrån UFO art nr hos lelles 05-804-018 skärmförlängare led vit bakljus 495:-, blinkers för 145:- ifrån lelles. Ville inte ha miniblinkers. Inga problem att koppla in led ljuset ibak dock är blinkers inte led.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Får slå ett slag för dip it spray. Körde det på min tank för att skydda lite eftersom jag ska köra xt660x vingar.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1370712024106.jpg
    uploadfromtaptalk1370712024106.jpg
    90.8 KB · Visningar: 123

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
image.jpg

Någon som har bytt styrlager på XTn?

Råd att komma med? Vad ska man tänka på?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag satte nytt m nya gaffeln så körde ja fetta in lagerbanorna, fetta in lagren. Montera ihop dra m känsla om du inte har momentnyckel. efterdra efter några mil om det inte satt sig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept