Hej!
Någon som vet om bakdäck med dimensionerna 170/60-17 passar på en xt660x med standard excel fälg?
/Henke
Japp det passar.
Jag har haft ett 180/55-17 i, eftersom fälgen är smalare än den avsedda däcksbredden så dras däcket istället in mot centrum så att däcket får ett svampformat utseende. Det blir alltså inte bredare.
View attachment 387289
Äntligen har jag plöjt igenom denna tråd. Jag har ingen xt 660 än men tänkte köpa en begagnad xtr inom snar framtid. Faktum är att jag ringt på en xtr, personen som säljer den berättade att styrlåset kärvar och vad jag läst tidigare kostar ett nytt omkring 6000 kr! Vad tror ni? Hur mycket ska jag pruta på hojjen?
Äntligen har jag plöjt igenom denna tråd. Jag har ingen xt 660 än men tänkte köpa en begagnad xtr inom snar framtid. Faktum är att jag ringt på en xtr, personen som säljer den berättade att styrlåset kärvar och vad jag läst tidigare kostar ett nytt omkring 6000 kr! Vad tror ni? Hur mycket ska jag pruta på hojjen?
Ring en Yamahaverkstad och kolla pris för utbyte samt lös del. Pruta får du ju göra i relation till det redan satta priset, hojen bör ju rimligtvis redan vara prissatt utefter de defekter som finns. Personligen skulle jag nog inte bemöda mig att byta ett kärvande styrlås. Fyller ingen större funktion vad gäller stöldskydd, knäcks väldigt enkelt. I garage kan den lika gärna låsas med ett skivbromslås + kedja. Om den väl skulle bli snodd så har ju inte direkt försäkringsbolaget koll på att styrlåset var olåst.
Jag hoppas att han menar att det är nyckeln som kärvar, jag bad honom smörja upp och höra av sig om det blev bättre eller inteOm han refererar till att nyckeln kärvar så är det tyvärr ganska vanligt. Jag har samma problem med min men det hjälper att smörja och man bör göra det ganska ofta. Vanlig låsolja funkar bäst.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari