Behövde större hoj som är bekvämare både för mig ensam och med frugan bakpå som funkar på grus såväl som långa dagar på vägen. Jag skumpar 2000 mil om året på hoj och kör året runt.
Blev en Varadero.
View attachment 388949
Då förstår jag
Behövde större hoj som är bekvämare både för mig ensam och med frugan bakpå som funkar på grus såväl som långa dagar på vägen. Jag skumpar 2000 mil om året på hoj och kör året runt.
Blev en Varadero.
View attachment 388949
Jag trodde det var o-ring som rekommenderades?
Jag vill ju gärna ha 15/46 och inte standard 15/45. Måste man inte ändra längden på kedjan om man använder mindre eller större drev? Eller justerar man det på kedjespännaren kanske?
Har lite slitna däck som är på väg till soptunnan. Eller bortskänkes om någon vill plocka upp dom i Årsta innan onsdag. Går väl att klämma ur några mil till, om man verkligen vill...
Mefo Stonmaster (bak)
MT21 (fram)
Åsså nå slags Metzler Tourance och Pierelli Scorpion Trail (tror jag...)
View attachment 388955
www.dackonline.se är nästa alternativ som jag brukar beställa av, leverans till dörren om man skriver AB efter sitt namn och om man bor i villa/radhus.
Bästa combon är TKC 80 fram och heidenau K60 Scout bak, tänk på att i storlek 130 bak har du delad slitbana och i 140-150 hel slitbana var de sistnämnda ger sämre grepp på gräs, sand etc men jar dubbel livslängd. Jag plockade ut 1800 mil bak men då var det också totalslut men utan att corden syntes.
Jag har funderat på att köra med 140 bak, har sett att du rekommenderat det tidigare.
Hur mycket sämre grepp blir det egentligen? Jag håller på att lära mig att köra på grus och än så länge är knappast någon högre fart och inga större offroad äventyr...
Men samtidigt vill jag ju ha ett däck som funkar bättre än original däcken som sitter på nu och ger bra fäste när jag väl är ute och kör på grus.
Trots allt blir det nog mest asfalt.
Är inte scout bra fram? Har läst att även andra rekommenderar tkc fram.
Någon som har praktisk erfarenhet av K60 jämfört med Anakee 2 på torr asfalt?
Anakee 2 kan man pressa rätt hårt på asfalt innan det släpper. Hur står sig K60 vid lite mer inspirerad körning på just asfalt?
Vad tror ni om detta paket?
http://www.24mx.se/mc/p|5203/kedja-...x-2007/16204/drivpaket,-drev-och-kedjor/k275/
Det är ju en did-kedja och jt-ståldrev.. Billigt tycker jag det var iaf.. Tror ni det är någon kvalitet i dom grejorna?
Ska även se om det går att byta ut 45-drevet bak till ett 46-drev i så fall..
Sorry att säga men är till 99,99% säker att det enbart avser Kedjan, har själv den kedjan på min XT & hade även på min KTM690 lekandes i maroccosanden!![]()
Nu förstod jag inte? Did-kedja och ståldrev från jt (stor tillverkare)? Ja vad tycker du om grejorna då, om du har dem själv?![]()
Ni har som XT660 med de vanliga moddarna, dvs Powercommander, avgassystem samt mer öppen luftburk.
Ungefär hur mycket soppa drar era hojar?
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!