MT 21 tycker jag är outstanding.
Hur funkar det i skogen?
Förstår ju givetvis att ett endurodäck är "bättre", men det kanske duger..?
MT 21 tycker jag är outstanding.
Nja du får ju MITAS C-02 ibak för bra pris på däckonline, fram T63 alt om du vill ha glesare mellan klackarna michelin s12 en del har talat varmt om Michelin HP4 starcross.
MT21 funkar bra, 90/90 har grövre klackar än 80/90, jag föredrar 90/90.
S12 funkar bra i skogen för lätta hojar men en XT är för tung (tycker jag) för det tunna höga klackarna på S12.
Nu sitter det Rinaldi Crossdäck fram och T63 bak på min XT, funkade bra på dagens 30-milarunda..
Förtydligande: Pirelli MT21 (fram) är det däck jag gillar bäst för grus och stig. Bra rensning och bra fäste i dom flesta underlag. Bra livslängd, och behåller greppet även när det är slitet. Saknar rotationsriktning, och kan därmed vändas när det blir halvslitet. Alltid känt mig trygg med det, även på asfalt.Hur funkar det i skogen?
Förstår ju givetvis att ett endurodäck är "bättre", men det kanske duger..?
Inte en skruv orörd på den hojen nu Gnutten, såg riktigt bra ut.
Finns det XTX-svingar att få tag på?
Förtydligande: Pirelli MT21 (fram) är det däck jag gillar bäst för grus och stig. Bra rensning och bra fäste i dom flesta underlag. Bra livslängd, och behåller greppet även när det är slitet. Saknar rotationsriktning, och kan därmed vändas när det blir halvslitet. Alltid känt mig trygg med det, även på asfalt.
Bilder
Hm.. Nu blev jag ju lite sugen på mt21.. Att det alltid ska va så svårt att välja däck
Jag tror inte du behöver tänka mer, köp och prova, vad som helst, ett framdäck kostar 5-600 och räcker inte särskilt länge, skapa en egen erfarenhetsbank.
Ska du åka grus mestadels så kommer du nog bli nöjd med T63, MT21, MCE Karoo eller liknande, köp kör var glad.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|