Modifieringar XT660 X/R

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Hej på er alla!
Är där någon som har något extra barkbuster?
Jag gick omkull igår lite grann :)
Men den slogs ur sitt fäste.
Jag ska försöka bända rätt den och skruva fast den igen.
Men annars var finns det nya att köpa till vettiga pengar?

Så nu har min hjälm fått sig lite skav av grusvägen och jag ska införskaffa mig en vettig crosshjälm istället.
Beställde Dragon vandetta glasögon från ridestore.se
En polare har dom och rekommenderade dom :)

//GG

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Det är ett K&N-filter på, snorkel borttagen också. Ska kolla hur det ser ut imorgon.
1000-milaservicen är gjord 2012 så inget konstigt där. :)
(Hojen har gått väldigt lite i min ägo.. Köpte den sommaren 2013)

Sådär, då har jag meckat lite med hojen idag.
Sög ut den gamla bensinen ur hojen häromdagen och fyllde idag på med ny bensin (95 oktan) och nu går hojen perfa igen! Konstigt att hojen går från bra till helkass på 5 minuter (från en start till en annan när den blev kass) och så visar det sig att bensinen är kass.. Har inte gjort något annat, men med ny bensin i tanken så går den som smort igen!

EDIT: Tog även en titt i luftburken för att se så mitt K&N filter inte släppt igenom någon smuts. Det var verkligen kliniskt rent där inne! :D

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Finns det inte någon lämplig mosfet regulator som är plug-and-play på xt? Min mäter bara 13,99-14,00 vid 5000 rpm, ska ligga 14,10-14,90. Antagligen det som gjorde att batteriet laddade ur sig i höstas. Känns ju meningslöst att sätta tillbaka en OEM som dör om några år igen.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Dom har slutat sälja dom som är bra nu är det något universalt som inte alls ser ut som dom gamla.
Annars hade dom varit ett bra alternativ.

//GG
Det är väl tvärt om? Deras nuvarande modell är en ungefärlig kopia av Acerbis Rally Pro. Fungerar prima säger de flesta, men bulten för infästning i handtaget är av sidådär kvalité om man kraschar mycket. Har dem på enduron.

Last edited:

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Ja dom ska jag köpa idag.
Sist jag var där då hade dom utgått ur sortimentet men nu ser jag att dom är i butik till och med.

//GG

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
511 kr för en begagnad original regulator som gått 763 mil. Eller 815 kr för en ny. En ny känns onekligen mer logiskt att köpa.

Sviniga priser för skit-teknik. Ingen som mosfet-konverterat när de bytt laddningsregulator? Hittar bara kass information samt för XT660Z som har en annan modell.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag lossade nr14 och kapade underredet. Jag bultade fast skärmförlängaren, tyvärr verkar den inte finnas kvar i Lelles sortiment. Green Giant här har en exakt kopia på den jag hade om han kunde ta lite bilder. Kanske om han kan lossa de två skruvarna till bakskärmen och vika upp och fota.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag lossade nr14 och kapade underredet. Jag bultade fast skärmförlängaren, tyvärr verkar den inte finnas kvar i Lelles sortiment. Green Giant här har en exakt kopia på den jag hade om han kunde ta lite bilder. Kanske om han kan lossa de två skruvarna till bakskärmen och vika upp och fota.

Finns på ebay bla: http://www.ebay.com/itm/231478618961?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Bygger min med lite mindre LED-blinkers och LED-skyltbelysning. Allt e-märkt. Tänkte sammanställa en lista på prylarna samt en guide, ingen ska behöva leva med en originalröv i onödan.

Har inte hojen tillhands och aningen svårt att bilda mig en uppfattning vart jag ska kapa, samt var jag bultar fast. Anar att det blir rätt uppenbart när man skruvat isär delarna och ser bättre.

GreenGiant, om möjlighet finns så ta gärna lite bilder där man ser infästning samt var i underredet du kapat.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kanon! Fanns det ingen bild på min någonstans?

Kolla om du kan bilda någon uppfattning på ett ungefär med dessa bilder. Kör slideshow så ser du bättre på specifika bilder. kan ändra så du kan ladda ner dem i högupplöst också.

EDIT: Fixat så välj en bild och för muspekaren till vänstra övre hörnet så öppnas en ny flik där du kan ladda ner alla eller delar av bilder ;)
http://www.fastlinephotos.se/p869221506

Last edited:

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Finns på ebay bla: http://www.ebay.com/itm/231478618961?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Bygger min med lite mindre LED-blinkers och LED-skyltbelysning. Allt e-märkt. Tänkte sammanställa en lista på prylarna samt en guide, ingen ska behöva leva med en originalröv i onödan.

Har inte hojen tillhands och aningen svårt att bilda mig en uppfattning vart jag ska kapa, samt var jag bultar fast. Anar att det blir rätt uppenbart när man skruvat isär delarna och ser bättre.

GreenGiant, om möjlighet finns så ta gärna lite bilder där man ser infästning samt var i underredet du kapat.

Ska försöka fixa det under dagen :)
Det är Gnutten som har gjort bakdelen på min hojen.
Det är hans polares hoj som jag har köpt :)

//GG

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
GG: bakskärmen sitter bara med de två skruvarna på sidan och ev stift som man får peta med en mejsel i mitten :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Damn vad jag saknar min XT, var inne på xt660.com och tittade lite :/

t9z2vo.jpg

rk0von.jpg

btw har vi någon som kallar sig Kurben här på SH som också har en xt660.
Han har provat ett billigt alternativ på 2-1 system som verkar bättre än MM "metal mule" system
http://www.xt660.com/showthread.php?t=23542

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE