Upplever man stor skillnad på hojen med detta kit http://www.mcvaruhuset.se/page_contents.php?id=54&where=1 mot en original XT660?
Kostar tom. 13 k på sidan jag länkade..."Pris Monterat och klart 12,995:-"Som fan!
Fick förklarat av yama i haninge som hade gjort detta på en av sina (den stegrar upp till fyrans växel)
Men 11 lök, njaeee, bättre att göra det själv.
Jag lovade ju er som hört av er ang Fuelmoden att meddela här i tråden när jag börjar tillverka dem igen.
Så sagt och gjort, ni som var/är intresserade av att köpa en Fuelmod kan höra av er via PM så ska vi nog lösa det där nu innan säsongen drar igång på riktigt!
Vad är det där för nåt?
Kostar tom. 13 k på sidan jag länkade..."Pris Monterat och klart 12,995:-"
Man får helt enkelt hålla span efter en som är bänkad och klar alt. köpa en så man har råd med bänkning inom budgeten!
Eller så drar man till med en lite nyare och kör original en sässe så kan man bänka inför nästa sommar. Blir lite som att få en ny hoj igen
Är det nån större skillnad mellan årsmodellerna på XT660X?
Prisbilden känns lite rubbad emellanåt:
Som dessa två tex. http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_XT660XSM____Fri_Hemleverans__59199580.htm?ca=5&w=3
-06 som gått 2200 mil för 40 000:-
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XT660X_Motard_Endast_264_mil_59197400.htm?ca=5&w=3
-09 som gått 264 mil för 43 000:-
Har följt "marknaden" på blocket ett tag nu och har ofta sett -06 -07r kosta lika mkt eller tom. mer än -10r med mkt. mindre mil.
Just Northbike brukar ha ganska mycket fantasipriser och nu när säsongen närmar sig så drar dom flesta på lite extra.
Men du bör satsa på en X från 07 och frammåt.
Då dem 07 fick en liten facelift med smäckrare plast och Alu sving, lambdasond m.m..
Köpte min 07a i juni 2013 för 36.000kr med 85mil på mätaren om jag minns rätt, kan ha varit billigare också.
Det är inte heller något fel i att leta efter en X som är kittad med lite godis, slipon, pc5, omdrevning, luftfilter osv. Dessa extra tillbehör brukar sällan speglas speciellt mycket på priset vid begagnatköp och du kommer ändå vela ha de grejer senare.
Största skillnaden var mellan 2006 och 2007. Då fick X alusving och alla 2007 fick lambdasond på avgasröret, nya kåpor kom också 2007 eller var det senare ja du får söka på Google när de bytte design. Annars är det bara färgskillnader mellan dem.
Edit: ha ha ha någon hann före
Prisbilden är lustig, då utbudet generellt är väldigt stort. Skillnaderna är högst marginella, kom en del nyheter 2007. Från 2007 tror jag inte det hänt något av relevans, kanske lite småändringar i ECU samt nya färger.
http://www.xt660.com/showthread.php?t=2619
Jag provade min nya hoj på riktigt igår
Är det varvtals begränsare på denna hoj 2012 ??
Jag tyckte inte jag varvade överdrivet mycket
115 stod det på hastighetsmätaren när jag skulle kolla på varvräknaren som inte finns
När jag köpte hojen trodde jag givet att den fanns där i displayen
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |