Man köper självklart en X och två uppsättningar hjul. Ett par 17" motard och ett par 21/17" offroad!
Vill någon med XTX vill fynda så säljer jag iväg mitt R offroad kitt för ynka 5.000kr då jag inte kommer ha användning för det i sommar.
Säkert en dum fråga, men wtf.
Varför inte köpa en R och kompletera med X-fälgar?
Det där X -> R kittet, är det nåt som säljs nånstans? Eller är det hempul?
Skulle nog säga att X är intressant om mängd grus är 0%. Köra grus/skog med renodlade gatdäck på 17" är som att köra på is med sommardäck. Inte speciellt meningsfullt.
Vad ligger servicekostnaderna på? Antar att de är dyrare vid vissa miltal?
XTX Alu svingen på XTR är mumma synd att jag inte hittade någon innan jag sålde min R. Fungerade Bolt on och offroadhjulet.
Är 3000:- bra pris på en 2011xtx sving?
Nja lite saftigt, var det en i Stokholm som ville sälja?
Visst de finns inte så många så det väljer du själv men hojen blir mycket fetare med den svingen. Just ja kedjestyrarna är på XTX så det skulle ha varitfrån börjat XTR är ju katastrof! Obs det är extremt höga klackar på det MITA däcket jag hade så bli inte skraj över det. Du måste ev ha längre bromsslang det ser u på bilderna
Titta här när jag testade om du inte redan sett det! Hmmmmmmmm
http://www.xt660.com/showthread.php?t=21208
Köp!!!
X med lite grövre mönstrat däck.
Grus är absolut inga problem med en X, visserligen kanske det inte går exakt lika fort som på en R med rejäla däck, men inte heller så långsamt att du har tråkigt.
Skillnaden blir större på blött eller löst grus.
På asfalt däremot är skillnaden ganska markant. En R är betydligt "bökigare" än X pga hjulen. Inte alls lika precis i kurvtagning eller lika rapp att lägga ner osv, en R känns helt enkelt lite mer motsträvig, och frambromsen är allt annat än önskvärd.
Däremot går R lite stabilare på landsväg i högre fart, pga de större framhjulet (gyrokrafter och sånt skit).
Men är du ute efter en XT så tycker då jag personligen att X är lite bättre utrustad, speciellt om du kör 70/30 asfalt/grus.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|