Tack för svaret, är det nån särskild årsmodell man ska kolla efter? såg att det kom en uppdatering 2007 men är den likadan sen hela vägen till 2014? har googlat som fan men hittar bara från 2007-2011 och då verkar det vara samma hoj.
Tack för svaret, är det nån särskild årsmodell man ska kolla efter? såg att det kom en uppdatering 2007 men är den likadan sen hela vägen till 2014? har googlat som fan men hittar bara från 2007-2011 och då verkar det vara samma hoj.
Tjena! Har startproblem med min XT660R -09. Det började med att den slog av och på under körning med bakpuffar som följd. Och nu startar den knappt. Kan starta om man gasar men stannar efter 5sek.
Ingen felkod visas i displayen. Jag har bytt TPS och tändstift utan resultat.
Har ej ännu bytt ECU! Någon som har något tips vad felet kan vara?
Tackar för tipset, kan mäta upp tändspolen eller testa den på något vis innan man beställer en ny.
Så var det tänktHaha va sören den kan du skrämma livet av folk ju Pantis
//GG
Lite sugen på en begagnad XT660 R/X. Om jag ändå ska köpa begagnat så är det väl lika bra att köpa en som de vanligaste modsen sitter på så slipper man börja med sånt på en gång? Om ni skulle köpa en begagnad 660 vad skulle ni då vilja ha på den?
Ja, jag är medveten om att denna tråd handlar om just mods till 660:n men det tar ju timmar att plöja alla 270 sidor med inlägg!
Det är tämligen stor skillnad på en X or R. Motard vs offroad. 17" vs 21". Ska du köra offroad eller inte? Om ja, köp R. Om nej, köp X.
Vad jag skulle göra på på en R:
* Power commander eller "Kevs mod" med O2-eliminator + resistor på temp-givaren. Botar ryckighet på lägre varv.
* Öppet luftfilter. Minst ett K&N-filter, ännu hellre en ombyggd luftbox eller sidofilter från DNA.
* 2-1-system för ljuddämpare. OTR eller Metal Mule. Skapar förbättrad markfrigång samt sparar vikt. Om inte 2-1, iaf något annat eftermarknadssystem, tex LeoVince X3.
* Hasplåt. Adventure Spec har en egentligen avsedd för XT660Z som blir perfekt om man har 2-1-system. Dock dyr och tung. Om inte 2-1-system, iaf någon annan hasplåt från tex OTR.
* Skydd för vattenpumpen. Om man har 2-1, så är Adventure Specs plåt/båda optimala. OTR har ett litet smidigt löst för bara vattenpumpen. Alternativt större kraschbågar, tex SW-Motech.
* Någonting gjort åt framgaffeln. Gnutten gjorde en mycket fin USD-konvertering, men sett andra liknande också. Iaf andra fjädrar i gaffeln för bättre följsamhet och så den inte dyker lika hårt vid inbromsning.
* Annan bakdämpare är också trevligt, speciellt om man tillhör den tyngre kategorin förare.
* Handtagsskydd. Acerbis Rally Pro tycker jag hör till de stiligare, kan även kombineras med små infällbara backspeglar likt dessa: http://www.highwaydirtbikes.com/HDB_Shop/Images/Gallery/Matt01.jpg
* Hårdare styre. Original är mjukt som mjukglass och böjer sig lätt vid marksyning.
* Åtgärdad ryckutjämnare. Antingen ersatt av hårdplast, eller med gummi från slang. Slits snabbt, gäller även drevlager.
* Småskydd för utsatta delar som lätt ryker vid enkel marksyning (vikbar växelförare, bättre kylargaller, skydd för bakre bromsvätskehållare, skydd för motorkåpa vid bromspedal, brake snake på fotbroms)
* Bredare fotpinnar för stående körning. Kines-modeller i järn finns, annars finns en kille på advrider som gör egna i rostfritt till mycket bra pris.
* Styrhöjare, för stående körning.
* Ombyggd bakdel. Original ser för hemsk ut. Miniblinkers fram+back i samma veva.
Original är det en tämligen medioker hoj, men prisvärd och pålitlig. http://off-the-road.de/ har ett bra utbud av tillbehör, där kan man lätt bilda sig en överblick vad man tycker är lämpligt.
Eller köp en KTM 690 direkt och lägg ner pengarna på mekaniska haverier istället för tillbehör
Asfalt 65% och grusväg 35% typ. Kanske bör tillägga att det inte blir fråga om nån extrem offroadåkning utan mer fina skogsvägar. Så jag antar att X-modellen passar bäst då?
Lite sugen på en begagnad XT660 R/X. Om jag ändå ska köpa begagnat så är det väl lika bra att köpa en som de vanligaste modsen sitter på så slipper man börja med sånt på en gång? Om ni skulle köpa en begagnad 660 vad skulle ni då vilja ha på den?
Ja, jag är medveten om att denna tråd handlar om just mods till 660:n men det tar ju timmar att plöja alla 270 sidor med inlägg!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |