Modifieringar XT660 X/R

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Har säkert frågat innan men kommer inte ihåg vad ni svarade :)

Vad har ni med er när ni kör grus/tourar mm.
Nu tänker jag på som verktyg, första hjälpen, mm mm.

Jag kör med ryggsäck i dagsläget och ska ändra det.
i den har jag spännband som man kan ha att bogsera med samt ett mini första förband från Biltema.

K1322 kan du ta bild på dina Kriega Us monterade på din xt?
Tittar lite på US10 eventuellt som man kan ha diverse bra att ha saker i :)

//GG

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
XT660R -05
Jag fäste den i bakspegeln :)
Dock så skakade det en del av förståeliga skäl :)
Men värd sina 399 kr tycker jag allt att den var.
Har köpt en bröstsele från netonnet som jag ska testa för 199kr tror att den ska passa :)
Ska köra och testa den på söndag om jag hinner få den innan.

//GG
Funkar det med gopro fästen?
Finns oändligt med varianter på ebay till mycket bra priser.
Har själv beställt en sj4000 med bröstsele, selfiepinne och en mängd olika fästen.
Kostade lite drygt 800 kr för rubbet, ska bli kul att prova...

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Funkar det med gopro fästen?
Finns oändligt med varianter på ebay till mycket bra priser.
Har själv beställt en sj4000 med bröstsele, selfiepinne och en mängd olika fästen.
Kostade lite drygt 800 kr för rubbet, ska bli kul att prova...

Ja den passar med Go Pro fästena :)
Bröstselen passade ska testa den senare idag :)
Så får vi se hur det funkar.
Ska även köra utan det vattentäta fodralet och se hur ljudet blir då :)
Ja mitt har kostat mig 598 kr än :)

//GG

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Hur har ni fixat era bakändar på era hojar, främst x modellen då jag själv har en sådan. Har blivit sugen på att ändra om det till något med slimmat och stilrent. Men jag hittar nästan bara det kit som finns på off-the-road.de och undrar om ni känner till andra versioner? Eller har någon skis uppritad på hur ni byggde om ert? Tycker off-the-road.de ä ganska dyra, 160€ för belysningen med någon platta sen ytterligare 60€ för reg plåts hållare. Vill helst inte såga i orginalplasten heller.
Vad kör ni med?

Gick med
7 Jul 2015
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Hur har ni fixat era bakändar på era hojar, främst x modellen då jag själv har en sådan. Har blivit sugen på att ändra om det till något med slimmat och stilrent. Men jag hittar nästan bara det kit som finns på off-the-road.de och undrar om ni känner till andra versioner? Eller har någon skis uppritad på hur ni byggde om ert? Tycker off-the-road.de ä ganska dyra, 160€ för belysningen med någon platta sen ytterligare 60€ för reg plåts hållare. Vill helst inte såga i orginalplasten heller.
Vad kör ni med?

http://www.per-larsson.se/xt660/xt660.html
Gör som han. Såga måste du nog göra om du ska få till det.

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Hoj
XT660X
Tjena.
Lyckades idag dra av bulten som håller hasplåten på plats, vet ngn vart man kan köpa orginalbultarna till XT?

//F.B

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Jag har en -07 X som jag fixade baken på med hjälp av http://www.per-larsson.se/xt660/xt660.html. Skaffade ny nummerplåt samtidigt då den gamla som satt där var lite större, då slipper man ha ljuddämparna längre ut än nödvändigt. Fäste skyltbelysningen direkt på nummerplåten med hjälp av två långa skruvar och ett par snedskurna slangbitar för att få rätt vinkel på belysningen. Bakljuset och nummerplåten satte jag fast med dubbelvikt bandjärn. Gjorde även så till blinkersen för att få ut dem en bit så nu är de rakt ovanför ljuddämparna.

75mandel

youtube: 75mandel
Gick med
10 May 2015
Hoj
xt660r. 2014

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(
Är sugen på att testa motard, och XT660x är ju riktigt sexig!

Men har lite frågor,
hur hög är den? Är det några problem att komma upp på den om man endast är ~175cm lång?
Vad är ett bra pris för en äldre modell? Har sett några 05or för dryga 30 000. Kan detta prutas ner lite eller vad tror ni?

Alla tips och tricks vore grymt uppskattade!

-gurkan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sök på google xt660x spec så får du ride seat height garanterat. Flickvännen är 171cm och hon kom upp på min höjda XT660R. Inga problem att köpa säkningssats på ebay. De mesta går att pruta det finns många xt ute så du får välja om du vill ha extra utr eller inte.

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Sök på google xt660x spec så får du ride seat height garanterat. Flickvännen är 171cm och hon kom upp på min höjda XT660R. Inga problem att köpa säkningssats på ebay. De mesta går att pruta det finns många xt ute så du får välja om du vill ha extra utr eller inte.

Tack för svaret Gnutten!
Verkar som att man kan sitta, fast blir att få ned tårna, inte hela fötterna i marken :)

Jag förstår. Men vad skulle du säga är ett bra pris för en xt660 som gått cirka 1500 mil och kanske har något extra (typ GPR/scorpion)?

-gurkan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Allt beroende på årsmodell. Gillar de från 2007 bättre men alusving och finare kylarvingar. Du får jämföra lite på blocket mellan årsmodeller. Det är fortfarande köparens marknad och vill inte ena sänka så går man till andra.

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Allt beroende på årsmodell. Gillar de från 2007 bättre men alusving och finare kylarvingar. Du får jämföra lite på blocket mellan årsmodeller. Det är fortfarande köparens marknad och vill inte ena sänka så går man till andra.

Tack för svaret Gnutten!

Ska titta runt lite på blocket nu :)

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Hoj
XT660X
Är sugen på att testa motard, och XT660x är ju riktigt sexig!

Men har lite frågor,
hur hög är den? Är det några problem att komma upp på den om man endast är ~175cm lång?
Vad är ett bra pris för en äldre modell? Har sett några 05or för dryga 30 000. Kan detta prutas ner lite eller vad tror ni?

Alla tips och tricks vore grymt uppskattade!

-gurkan

Tjena.

Jag är 171cm och har inga problem med att nå ner, varken vid lutande vägar eller spåriga korsningar.

Om du är intresserad så ska jag sälja min Xt660x. Det är en 07:a i mycket fint skick med ca 550min på mätaren.

Hör av dig om det låter intressant.

//Andreas

Folxam

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2014
Hoj
BMW F800GS 2009, Yamaha XT660X 2004
Någon som testat att köra dubbat med sin xt660x vintertid?

Yup, körde förra vintern, fram och tillbaka till jobbet typ.
TKC80 med gatdubb, blev inte så imponerad...

Jag tror att det mest var däcken som blev stela när de var kalla, provade att labba med däcktryck men det var svårt att få upp nån värme (relativt) i däcken och de blev ganska ineffektiva, dubbade eller ej.

På hela vintern gick jag omkull två, tre gånger, alla gånger i utgång från rondell.

Denna vinter kör jag F800GS med Heidenau K60 Silica, odubbat. Hoppas på att gummit håller sig mjukare och att det räcker, jag kör ändå bara i stan på vintern.

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Hoj
XT660X
Yup, körde förra vintern, fram och tillbaka till jobbet typ.
TKC80 med gatdubb, blev inte så imponerad...

Jag tror att det mest var däcken som blev stela när de var kalla, provade att labba med däcktryck men det var svårt att få upp nån värme (relativt) i däcken och de blev ganska ineffektiva, dubbade eller ej.

På hela vintern gick jag omkull två, tre gånger, alla gånger i utgång från rondell.

Denna vinter kör jag F800GS med Heidenau K60 Silica, odubbat. Hoppas på att gummit håller sig mjukare och att det räcker, jag kör ändå bara i stan på vintern.

Ok, ska forska lite vad som rekommenderas.
Tror det kanske är lite svårt men skulle vara kul att höra efter vinter hur det gått, då jag funderar på en 800gs då jag tror den är en bättre året-runt maskin.

//F.B

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...