Jag gillar XT för deras allsidighet, funkar till både långresor och skogs- (nåja...) körning. Tänkte liksom att om det gick att lätta dem lite, så de inte blir skulle de bli riktiga allätare om de dessutom fixade t.ex. grustag. Som att sportkitta en VFR, eller touringkitta en R-hoj.
Utan att nånsin ha provat en KTM inbillar jag mig att sadeln är stenhård, motorerna vibrerar ut tänderna när de för en gångs skull inte står still för service. Och sen vill jag inte ha en meter sadelhöjd p.g.a. 300 mm fjädringsväg som jag aldrig utnyttjar.
håll dig ifrån ktm 690 hade en sådan i 5månader och 2 bakdäck och 20 gånger på verkstad
batteriet dog ( lagades ?
barreiet dog efter ca 5 mil (lagades
batteriet dog efter ca 10mil (lagades
motorn delades ny kolv ( lagades
motorn laddar inte ny startor ( lagades
motorn dör mär mal lägger i växel ( lagades
gaffeln läcker på undersidan
motorn skramlar så man blir räd att det är motor ras ( skulle vara så ?
motorn skramlar direkt efter den har varit igång efter ny uppstart ( jag misstänker felaktig bakventil ( andra skramlar inte så
kopplingen släpper inte som den ska ( ignoreras
sprickor i hela avgassystemet främre/ bakre (svetsas
och tillsist så jag tröttnade på allt, ramen har sprickor runt styrlagerna typ öronen till kylar infästningen innan för plastkåpor höger som vänster
jag fick pengarna tillbaks av handlare och stoppade dom i en xt66r det enda felet jag haft var säkringen till blinkersen på 700mil på ca 5månader och ett bakdäk
ktm`en var en 2010 med 700 mil fullstämplad bok av ktm verkstad , den var fin i plast hjul ingen sönder blästra sak men fy fan vad rolig den var när den funkade jag hade den ca 5 månader och av den tiden var den ca på verkstad sammanlagt 1 månad