Modifieringar XT660 X/R

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Tjipp & Hajk! Jag skall handla depåstöd till min XT R.... (fram+bak) är det Julas /Biltemas som gäller eller...? Skriv gärna lite feedback ni som råkar ha någon av dem.

Tackar:fyllisar

//Jtr 71.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Tjipp & Hajk! Jag skall handla depåstöd till min XT R.... (fram+bak) är det Julas /Biltemas som gäller eller...? Skriv gärna lite feedback ni som råkar ha någon av dem.

Tackar:fyllisar

//Jtr 71.
Biltemas bakre även här. Behöver jag lyfta fronten blir det kompletterande domkraft under hasplåten.
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Tackar tackar....... får göra ett besök på Biltema :banana

//Jtr 71.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
1st XT660X 2004 kommer att säljas snart då jag enbart kommer behålla min Offroad XT660. Återkommer med bilder på den.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ok då ber jag om ursäkt då har du en del på blocket bara välja och vraka. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja du får antingen vänta till våren och hoppas priserna håller sig låga även om det är köparens marknad.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så här såg den ut precis när jag fått ihop den men ändrade en del inför registreringen sen.

f10ait.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Små saker att skruva på sen är den till salu som den står. :)

uploadfromtaptalk1450622820748.jpg

f42957b1c8bbea05173ef96bc8e67492.jpg



4ae0837d987526fcab820c38428df192.jpg


daadcb247bdd7d68f288a02f41a707c6.jpg


234342c4b1178438a9fc0f66d63e4a2c.jpg
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Vid byte av styre, krävs någon borrning eller dragning av kablage inne i styret?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det enda jag känner till är de piggar i reglagen och hålen till dem i styret som ser till att reglaget inte rör sig på styret.
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Ni XTR-ägare som tidigare haft en XT 600, hur skulle ni säga att de skiljer sig? Effekt, fjädring, hanterbarhet, vibrationer, komfort och sånt? Vad klarar den ena bättre än den andra?

View attachment 424616View attachment 424617
Hej Laidback!
Jag har en xtr 2010 och min polare har en xt600 1997.
Det märks att där saknas en del effekt mellan dessa två.
Sen är det väldigt hållbara hojar båda två :)
Fjädringen fram på min xtr är som mande75 skrev för mjuk och det råder man bot på med hårdare fjädrar fram.
Vibrationer finns men inte som en ktm :)
Du får hitta så du kan prova båda :)
Men jag hade satsat på en xt660r istället för en xt600.
Roligare hoj med rätt moddar :)

Jag har 2-1 system, kn filter, pc5 och en hasplåt från en tenere på :)
Som gnutten har moddat från början ;)
Större och grövra fotpinnar.
Har även andra kopplings samt bromshantag som är justerbara :)

//GG
 

Pontus!

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Sverige
Hoj
2005 - Yamaha XT660X
Har lite grejer jag ska ta och göra på hojen tills sommaren och således lite frågor!

Batteriet är skapligt slött och gammalt, tänkte ta och köpa ett nytt innan det är helt dött, har ni någon rekommendation? Yuasa? Biltema? Nåt annat märke och variant?


Ska ta och rensa bakdelen på min hoj, såg att några längre bak i tråden hade gjort det med lite stöd av per larssons guide (http://www.per-larsson.se/xt660/xt660.html) men känns lite dumt att såga i originalplasten tycker jag, går det att köpa "den där plastbiten" och såga av den istället?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Har lite grejer jag ska ta och göra på hojen tills sommaren och således lite frågor!

Batteriet är skapligt slött och gammalt, tänkte ta och köpa ett nytt innan det är helt dött, har ni någon rekommendation? Yuasa? Biltema? Nåt annat märke och variant?


Ska ta och rensa bakdelen på min hoj, såg att några längre bak i tråden hade gjort det med lite stöd av per larssons guide (http://www.per-larsson.se/xt660/xt660.html) men känns lite dumt att såga i originalplasten tycker jag, går det att köpa "den där plastbiten" och såga av den istället?

Priset på Litiuhm-batterier är numera rätt lågt. Sparar vikt, högre CCA, lägre självurladdning. Dock dåligt i kyla. Kolla på Shorai, eller om Biltema har i rätt modell (det är mer eller mindre ett Shorai med annan klisterlapp på, de är i alla fall helt identiska). Ett Yuasa är bra och håller länge, men teknologin primitiv och onödigt tungt.

Jag har Motobatt AGM i min. Nöjd, men i ett av Motobatt-batterierna blev cellerna förstörda efter bara ett år, varav med ca 4-5 månader stillastående utan underhållsladdning.

För att göra en bra bak behöver du kapa.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har lite grejer jag ska ta och göra på hojen tills sommaren och således lite frågor!

Batteriet är skapligt slött och gammalt, tänkte ta och köpa ett nytt innan det är helt dött, har ni någon rekommendation? Yuasa? Biltema? Nåt annat märke och variant?


Ska ta och rensa bakdelen på min hoj, såg att några längre bak i tråden hade gjort det med lite stöd av per larssons guide (http://www.per-larsson.se/xt660/xt660.html) men känns lite dumt att såga i originalplasten tycker jag, går det att köpa "den där plastbiten" och såga av den istället?


Köp skärm här!

https://www.motorcyclespareparts.eu/

Annars är även kylarvingarna rätt prisvärda här till både R och X jämfört med hemma
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har följande saker ifrån XT660

XT660R framfälg 21"
Fin fälgbana och nav inkl axel och distanser. Ytrost på ekrar men ingen fara. Däck finns mönster kvar men gammalt.

1200:-

XT660X orig 17" EXCEL framfälg i mycket fint skick.

Inkl axel och distans. Enligt förra ägaren skulle de ha lossat på ekrarna och förskjutit navet åt sidan. Anledningen var att han skulle ha den på en USD gaffel ifrån off the road.de men blev aldrig av.
Kan inte bekräfta om detta stämmer. Annars är framfälgen så nära nyskick man kan komma. Nypris över 4000:-

Pris 2200:-


Remus slip on i bra bruksskick.
Inkl fuelmod, DNA filter, DNA filter lock.
Dock utan DB killer.

3000:-


Paketpris för allt 5000:-
Finns i Stockholm
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top