Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tanke på att Fuchs skulle göra det mesta i kolfiber så försvann mycke orig delar såsom luftburk/bensintank,plast,sadel,fotpinnar,fästen,avgassystem. kabelstammen skulle han modda, tur att han inte gjorde det men han skalade av all tejp på det var en del pill att tejpa ihop allt och veta hur kabelstammen skulle se ut. hastihetsmätarhuset är tyvärr avskalad så displayen finns endast kvar och det går inte att köpa hus löst utan isåfall köpa nytt hus med display för 4500! :/

hojen har kostat väldigt mycket för att ens få ihop den orig och skulle jag få den chansen igen så skulle jag verkligen ta en funderare då yamaha delar är fan dyrt!

Nu må jag låta bitter men allt ha tagit väldigt mycke tid då jag började med de två XT helt nakna med endast ramen då jag har lackat om dem båda.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
EVILPAUL
Ursäkta att jag inte svarat, får kolla på min gamla dator om det finns några mappar där. Ska även kolla om jag har kvar den mappen jag skickade via mail jättelänge sedan till en annan människa XT660.
 

EVILPAUL

Aldrig mer kick
Gick med
16 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660r -09
EVILPAUL
Ursäkta att jag inte svarat, får kolla på min gamla dator om det finns några mappar där. Ska även kolla om jag har kvar den mappen jag skickade via mail jättelänge sedan till en annan människa XT660.

Grymt Tack för det. Hoppas det är Power commander 5 då det är en annan fil typ än till PC 3
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Något som var jobbigt och blivit JÄVLIGT jobbigt. Fuchs XT660X jag köpte i delar har jag börjat plocka ihop. Nu när jag tejpat ihop kabelstammen och börjat montera på XT så visar det sig att CDI är felaktig modell. Fuchs bytte bort sin kabelstam m tillhörande tändlås inkl nycklar och CDI mot en ifrån en äldre XT. Problemet är att CDI ska brukar vara på äldre har en blå etikett och de nyare en orange etikett. Gissa vilken jag har, jo den orange. Stiften och kontakten ärhelt olika dem emellan så prova är uteslutet. Min andra XT är den blåa varianten och då är frågan va fan tillhör denna orange CDI och vilken är tändlåset parad med. SUCK börjar bli trött på detta elände plus försöka få tag i Fuchs är som att leta efter en nål i jättestooor höstack.
 

Blackbox

Snigel
Gick med
9 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
08 660r
Elhärva

20151121_205146_resized.jpg
Något som var jobbigt och blivit JÄVLIGT jobbigt. Fuchs XT660X jag köpte i delar har jag börjat plocka ihop. Nu när jag tejpat ihop kabelstammen och börjat montera på XT så visar det sig att CDI är felaktig modell. Fuchs bytte bort sin kabelstam m tillhörande tändlås inkl nycklar och CDI mot en ifrån en äldre XT. Problemet är att CDI ska brukar vara på äldre har en blå etikett och de nyare en orange etikett. Gissa vilken jag har, jo den orange. Stiften och kontakten ärhelt olika dem emellan så prova är uteslutet. Min andra XT är den blåa varianten och då är frågan va fan tillhör denna orange CDI och vilken är tändlåset parad med. SUCK börjar bli trött på detta elände plus försöka få tag i Fuchs är som att leta efter en nål i jättestooor höstack.

Passar den kabelmattan tro?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees XT nr2 startar FAN vad skönt.
Ett supertack till Blackbox som hade en kabelstam modell nyare så jag fick prova med CDI boxen jag var osäker på. Förstår inte varför FUCHS bytte bort kabelstammen men behöll imobilisern och CDI samt tändningslåset. Där sparade jag en del pengar

uploadfromtaptalk1448388611411.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte ett par fotpinnar av han som gjorde dem i rostfritt samt monterade egna förlängare på dem.

uploadfromtaptalk1448389084686.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
För er som inte vill köpa svindyrt hasplåt och har 2-1 system. Leta efter hasplåt ifrån XTZ660 dvs gamla modellen. Passar bolt on i bakkant och med lite modifiering i fram. KANON!!!uploadfromtaptalk1448467361436.jpg
uploadfromtaptalk1448467397980.jpg
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Ser bra ut Gnutten!
Ska bli skoj att följa dina projekt igen och se var du landar :)

EvilPaul det låter jag dom mer garvade xt mekarna svara på :)

//GG
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jupp men nu är det maroccosom gäller.
408b30c2debc98c24b531943e32e9da9.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top