Aramidos
Ny medlem
Då jag byter till grövre däck så får jag ett par Metzler tourance över med hyfsat mönster kvar. Bortskänkes till bättre behövande. Någon sugen? (Finns i stockholm)
Håller på att fixa hojen inför våren och har lite funderingar.
Ska svarva distanser för att öka förspänning på fjädrarna i framgaffeln. Vet att jag läst måtten någonstans i denna tråd. Har letat som en galning men ger nu upp. Någon vänlig själ som sitter på måtten?
I somras när jag åkte gick den som en rolex. Det som ändå uppstod var att när jag kom in på småstigar och jobbade lite mer med kopplingen så blev den "svampig" "mjuk" och spelet blev allt kortare. Cykeln har gått 600 mil och detta har jag märkt av ändå från hojen var "ny". (köpte den för ett år sedan med 80 mil på mätaren, 08:a)
Så fort jag kommer på rull återhämtar sig kopplingen.
Någon som har nån ide om detta?
Jag har skrivit tidigare om distanser på fjädrarna, och det jag gjort är att jag kapat av rörstumpar 25, 30 och 35 mm i par, som jag provat med. Kommer inte ihåg nu vilken längd som passar min hoj, men du behöver inte krångla med svarven för så enkla åtgärder. Tunnväggiga 30mm rör tror jag det är i nu, dom håller.
Om du kör med kopplingen så blir det onödigt slitage på lamellerna, så jag rekimmenderar att du drevar ner, xt'n är på tok för högt växlad, såvida du inte kör enbart landsväg.
Har en tät kylare dock fattas övre infästning,din för 200
Är nöjd med t63. Tillräcklig verkan på grus, om man kör helt ute i spenaten kan det bli halt på mossiga grenar osv men då är man lite utanför xt:ns comfortzone iaf....och tillräckligt bra komfort för att åka på touring 3 dagar med passagerare på asfalt.Kör du T63 både bak och fram? jag funderar på T63 bak och MT21 fram, vilken dimension kör du fram?
Skicka ett pm m mailadressokej skicka gärna ritning, jobbar som mc mekaniker så kan nog löse det
Distanser till framgaffeln monterade, 30,0 x 30,0 passade perfekt.
Tillverkade även ett skydd för framlampan så man klarar glaset i sprutet efter polarna.Ska kompletteras med en polycarbonatskiva.
View attachment 441877
- - - Updated - - -
View attachment 441878
Hej
Det är ju enklare att ta helikopter tejp över hela fram lampan den denna är i plast.
Bara att värma och forma
(Typ dom finns på bilar sitter på dörrar och hjulhus)
Finns nog på Biltema i olika färger
Används på framlyckor.
//Robin
Tja
Tack för tipset men jag har testat det tidigare med resultatet att glaset sprack men tejpen höll ihop det efter att jag träffades av en stor sten = dyrt. Så jag kör på min polykarbonat, när den säger upp sig så kapar jag bara till en ny.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|