Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TKC80 och T63 fungerar väldigt bra som allt-i-allo om du ska ha nabbdäck men inte så höga.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Ska se om jag får tag i några T63:eek:r. Hur var det med bakdäck annars, var det du som hade något som var precis att det fick plats med sina höga dubbar, eller om det var en annan kille?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det var jag förmodligen som körde Mitas C-02 pp 18" det var tight, finns i 17" det är bättre men detta däck är inge bra allt i allo.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Aha, då är det nog ingen fara eftersom jag kör 17" bak. Hur är C02 annars? Jag har sneglat på både det och E09 bak. Kommer som sagt försöka undvika asfalt även om det blir några sträckor ibland.

Det var jag förmodligen som körde Mitas C-02 pp 18" det var tight, finns i 17" det är bättre men detta däck är inge bra allt i allo.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har inte provat E09, annars tycker jag C-02 håller bra och är sladdvänlig. Kan upplevas som lite halt i början men det blir kanon när du nöt av ytan, men som sagt höga nabbar så använde dem bara till gruskörning.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
Jag sitter precis och ska beställa nya däck till hojen, tänkte köra TKC80 med slang. Men blir inte klok på vad det ska vara för dimension på innerslangarna, Sitter och kollar slangar på xlmoto.se och dom blandar en massa olika dimensionstyper för slangarna för att öka förvirringen :gnissla Är det någon med koll som kan hjälpa mig med vad jag behöver beställa?
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
Jag sitter precis och ska beställa nya däck till hojen, tänkte köra TKC80 med slang. Men blir inte klok på vad det ska vara för dimension på innerslangarna, Sitter och kollar slangar på xlmoto.se och dom blandar en massa olika dimensionstyper för slangarna för att öka förvirringen :gnissla Är det någon med koll som kan hjälpa mig med vad jag behöver beställa?

Det löste sig, beställde från en sida där slangar med rätt dimension stod som tillbehör till däcken.
 

elsmurfo

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2017
Ort
älvsbyn
Hoj
Ingen
Tja, första inlägget och förhoppningsvis första hojen.

Efter ha läst några av alla hundratals sidor här så känner jag mig inte direkt klokare..:näsblod
Jag ska förhoppnigsvis åka och köpa en 2004 xt600 x, som gått 1000mil.
På denna sitter det slipons, resterande är orginal.

Denna bör alltså mappas? Enligt tidigare ägare är detta EJ gjort.
Måste jag ha en powercommander för detta?
Eller kan jag lämna in till firma som mappar orginal ECU?

Detta vill jag göra för att säkertsälla att alla paramterar är OK och driftsäkerheten.
Innan ev mappning står det på listan att byta luftfilter, vad bör man satsa på?
Kollade lite på Dna airbox steg 3, men va fan.. Den kostar ju typ 5k.
14% av hojens inköpspris på ett luftfilter, kändes mycket??
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Tja, första inlägget och förhoppningsvis första hojen.

Efter ha läst några av alla hundratals sidor här så känner jag mig inte direkt klokare..:näsblod
Jag ska förhoppnigsvis åka och köpa en 2004 xt600 x, som gått 1000mil.
På denna sitter det slipons, resterande är orginal.

Denna bör alltså mappas? Enligt tidigare ägare är detta EJ gjort.
Måste jag ha en powercommander för detta?
Eller kan jag lämna in till firma som mappar orginal ECU?

Detta vill jag göra för att säkertsälla att alla paramterar är OK och driftsäkerheten.
Innan ev mappning står det på listan att byta luftfilter, vad bör man satsa på?
Kollade lite på Dna airbox steg 3, men va fan.. Den kostar ju typ 5k.
14% av hojens inköpspris på ett luftfilter, kändes mycket??
Köp, kör, var glad. Krångla inte till det. Luftfilter hittar du för 100 spänn på eBay.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köp en fuelmod eller be någon tillverka en åt dig. Har modboken om du vill ha så finns en ritning hur man gör, inte så bökigt som det låter. Detta är enbart om du ska köra slipon. Onödigt att köpa PC och speciellt det dyra DNA filtret. Pm mig med dig mailadress så kan jag leta upp den på min dator imorgon och skicka över.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Tja, första inlägget och förhoppningsvis första hojen.

Efter ha läst några av alla hundratals sidor här så känner jag mig inte direkt klokare..:näsblod
Jag ska förhoppnigsvis åka och köpa en 2004 xt600 x, som gått 1000mil.
På denna sitter det slipons, resterande är orginal.

Denna bör alltså mappas? Enligt tidigare ägare är detta EJ gjort.
Måste jag ha en powercommander för detta?
Eller kan jag lämna in till firma som mappar orginal ECU?

Detta vill jag göra för att säkertsälla att alla paramterar är OK och driftsäkerheten.
Innan ev mappning står det på listan att byta luftfilter, vad bör man satsa på?
Kollade lite på Dna airbox steg 3, men va fan.. Den kostar ju typ 5k.
14% av hojens inköpspris på ett luftfilter, kändes mycket??

Du kan ju alltid låta sliponen sitta på och se till att det inte sitter ett öppnare filter i den.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz

Chernobyltrip

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -05, Yamaha XT660R -08!
Ingen som har en kylare över? (Min är en R från -04a men även kylare till X verkar passa)

Har tyvärr haft kylartätning i min och efter det fått ytterligare ett hål. Hört om en alu-svetsare i Värmland men tror jag ändå behöver en ny kylare. Blocket och skrotarna har inte gett något. Även fotpinne höger bak sökes!
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Ingen som har en kylare över? (Min är en R från -04a men även kylare till X verkar passa)

Har tyvärr haft kylartätning i min och efter det fått ytterligare ett hål. Hört om en alu-svetsare i Värmland men tror jag ändå behöver en ny kylare. Blocket och skrotarna har inte gett något. Även fotpinne höger bak sökes!

Hej sök på mcskroten mm

http://www.spinnin-wheel.se/DELAR.htm

http://www.fbt.se/?artid=art_get_companies&companybranch_id=4

//Robin
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top