Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
cone skrev:
JÄVLIGT SNYGGT!!!!!!

Sen är ja så in i H-vete avis på dina Acra dämpare!!!!*dräggel*
Måste säga att du verkligen har fått till hojen snyggt

5 :tummenupp av 5 möjliga

Tack å bock.

Jo jag börjar närma mej målet nu men har fortfarande dekalerna kvar att montera.

Förresten notera dom bort tagna skjuts handtagen. Ersatt med en svarteloxcerad M8 insex m kullrig skalle. Gummigenomföringen är ett plock av diverse skaer som tex delar av en möbeltass samt av en genomföring från framskärmen på min förra R6a :D
Tyckte det blev rätt okej det med :tummenupp

bebbe skrev:

Tackar! :)

Bifogat

• svarta bakskärmen.JPG
    svarta bakskärmen.JPG
    60 KB · Visningar: 253

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Stoppsladd skrev:
Tack å bock.

Jo jag börjar närma mej målet nu men har fortfarande dekalerna kvar att montera.

Förresten notera dom bort tagna skjuts handtagen. Ersatt med en svarteloxcerad M8 insex m kullrig skalle. Gummigenomföringen är ett plock av diverse skaer som tex delar av en möbeltass samt av en genomföring från framskärmen på min förra R6a :D
Tyckte det blev rätt okej det med :tummenupp

Tackar! :)

Hej igen,

Var det mycket trix att byta bakskärm & kylvingar?
Det där var ju så snyggt att jag också funderar på att göra samma sak.

En annan sak.......någon av er som vet om Bilprovningen kollar om man har tagit bort katten.....kör dom avgasprov på MC nuförtiden?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
cone skrev:
Hej igen,

Var det mycket trix att byta bakskärm & kylvingar?
Det där var ju så snyggt att jag också funderar på att göra samma sak.

En annan sak.......någon av er som vet om Bilprovningen kollar om man har tagit bort katten.....kör dom avgasprov på MC nuförtiden?

Bara att skruva av det gamla och på med det nya. Inga probs :tummenupp

Katten törs ja inte svara på. Va lite därför jag köpte andra burkar.....j aå så för utseendet då förstås. Men det sved i plånkan :död

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Idag började min Hoj säsong

5 plus grader 07:15 imorse....och nu ligger det på 10 plus.
Vägarna i Helsingborg ligger torra.....mumma!!!!!! :yoparty

Var bara tvungen att skrika ut min lycka!!!!*skratt*

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
cone skrev:
2041093 5 plus grader 07:15 imorse....och nu ligger det på 10 plus.
Vägarna i Helsingborg ligger torra.....mumma!!!!!! :yoparty

Var bara tvungen att skrika ut min lycka!!!!*skratt*

Bara att gratulera då.
Här har det regnat hela dagen och är full med is och slask.
Snövallar som är 3-4meter höga här inne på fabriksområdet :gnissla

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
cone skrev:
2026045 Har du fått dina dämpare än?
Jag är lite sugen på dom gula i alujumjum...

NU Har jag fått dom :Bugar .
3450kr + 200kr för frakten.
Härligt ljud :D 5 av 5.Finish 3 av 5.
Pris/prestanda 4 av 5
Vikt 5,6kg lättare än orginal :tummenupp

Kommer med bilder senare.

Har även monterat diodbaklyse, diod nr.belysning, Fatbarstyre.
Är beställt: Diodblinkers bak. Skall beställa nya mindre bakspeglar.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
2040235 Går nog säkert att kombinera då jag har ett KN som sitter på "originalplaceringen" nu och det va bara att hänga dit steg 2 filtret/ locket :tummenupp

snyggt...!!!!

en fråga... kör du med eller utan snorkeli luftburken nu när du har steg 2 oxå??

mvh//Mange

ps. hur var insugsljudet??

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Motard -04
Men alla e överens om att cat:en sitter i burkarna? Fick för mig den satt fram vid "mellan" röret.
Iaf. ingen som har koll på vart ja kan införskaffa en nytt "grenrör"?? ... vill ha samma finish och dimension som på dom som går från burket o bak till "grenröret" ;P ""

Samt de e ingen av er som har problem me fram lyset eller? Asså ja kan inte köra en vecka ens utan att ha sönder det (ja lampan ofc.).... den smackar sönder när man slangar.... o det är ju inte så ja dunkar ner nått enorm våldsamt men ... ah.. tycker de går sönder jäkligt lätt iaf. :huvet

Samma problem? Lösning?

Körde hela förra året utan backspeglar, blinkers, dämpare under 150db (typ ;P) och det värsta... utan framlyse förutom ett tok svagt positions ljus.... o det räcker för att farbror blå ska bli tokig här i byn må ja säga...

Bilder e ju alltid kewl..​
skit2.jpg

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Swensson skrev:
2041961Samt de e ingen av er som har problem me fram lyset eller? Asså ja kan inte köra en vecka ens utan att ha sönder det (ja lampan ofc.).... den smackar sönder när man slangar.... o det är ju inte så ja dunkar ner nått enorm våldsamt men ... ah.. tycker de går sönder jäkligt lätt iaf. :huvet
Vad köper du för lampor? Jag har kört 200mil varav 150 på grusvägar och ännu "skakigare" underlag. Framhjulet har väl varit i luften ett antal gånger med.
Men inte en lampa har gått för mig.
Visst, X har kanske lite hårdare fjädring. Men det är inte så att du köper "lågbudgetlampor"?
Kanske ska bita mig i tummen då ja inte kört så långt med knarren ännu :tungan
//Tobbe

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
tobbeviking skrev:
2042097 Vad köper du för lampor? Jag har kört 200mil varav 150 på grusvägar och ännu "skakigare" underlag. Framhjulet har väl varit i luften ett antal gånger med.
Men inte en lampa har gått för mig.
Visst, X har kanske lite hårdare fjädring. Men det är inte så att du köper "lågbudgetlampor"?
Kanske ska bita mig i tummen då ja inte kört så långt med knarren ännu :tungan
//Tobbe

jag har kört 250 mil med min... aldrig mulat framlampan..
du får köpa dubbellyset från allrigt i kasta på istället..... (så jag vet att det passar) haha :yoparty :fyllisar

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
2041706 snyggt...!!!!

en fråga... kör du med eller utan snorkeli luftburken nu när du har steg 2 oxå??

mvh//Mange

ps. hur var insugsljudet??

Utan snorkel plus att kammaren som snorkeln går ner i är borrad med 3st 25mm hål med galler i. :hihi

Ljudet var lite svårt att bedömma eftersom jag inte kan åka med den här (snö som f-n här). Men om man fläskar på gasen ordentligt så brölade det gött från burken även om acra burkarna smattrar som attan :yoparty

Swensson skrev:
2041961 Men alla e överens om att cat:en sitter i burkarna? Fick för mig den satt fram vid "mellan" röret.
Iaf. ingen som har koll på vart ja kan införskaffa en nytt "grenrör"?? ... vill ha samma finish och dimension som på dom som går från burket o bak till "grenröret" ;P ""

catten sitter i burkarna (därav vikten) främre rör går att få tag på här hemma (CRD) är det märke som jag har hittat iaf.

Men jag handlade mina främre rör från www.off-the-road.de som har en massa godis till just xt660. Där kan man handla mot postförskott :tummenupp

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Det är väl bara om man vill ha kattar även på de mer välljudande systemen som man då får de i mellanrören.

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Carl-m skrev:
2041593 NU Har jag fått dom :Bugar .
3450kr + 200kr för frakten.
Härligt ljud :D 5 av 5.Finish 3 av 5.
Pris/prestanda 4 av 5
Vikt 5,6kg lättare än orginal :tummenupp

Kommer med bilder senare.

Har även monterat diodbaklyse, diod nr.belysning, Fatbarstyre.
Är beställt: Diodblinkers bak. Skall beställa nya mindre bakspeglar.

COOLT!!!! :yoparty
5,6Kilo lättare är väll för att du inte har kat nu.

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Är det någon som har en Powercommander map som kan tänkas funka hyffsat till min hoj ? Har inte råd att bänka cykeln än på ett tag.

Setupen är följande:
-05:ans ECU
Ingen snorkel
K&N Filter
Sebring Dämpare
Urkopplad AIS

Eller om ngn har tips på nån mapp ifrån http://www.powercommander.com/412-411.shtml. Jag har kört på M412-503 men tycker inte den funkar så bra, hojen verkar gå för fett.

Hur lång tid kan det ta att mappa hojen ? Såg att Lelles skaffat dynojet bänk och att dem skulle ha 625:- i timmen för jobbet.

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Ni som vet.
Jag har en MT-03 på ingång och funderar på ett Arrows system. Måste man skaffa en power commander om man bara byter system? Hade tänkt behålla insatsen för lagligt ljud samt orginal luftfilter till att börja med. Är mest ute efter vikt besparing, utseende och lite mer "oljud" . :D

Bifogat

• 2403_Yamaha MT-03 05-06 Slip-on carby 3.jpg
    2403_Yamaha MT-03 05-06 Slip-on carby 3.jpg
    46 KB · Visningar: 143

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Tooby skrev:
2044103 Ni som vet.
Jag har en MT-03 på ingång och funderar på ett Arrows system. Måste man skaffa en power commander om man bara byter system? Hade tänkt behålla insatsen för lagligt ljud samt orginal luftfilter till att börja med. Är mest ute efter vikt besparing, utseende och lite mer "oljud" . :D

Du MÅSTE inte ha PC men att ge hojen mer soppa är oftast ett plus...
Carbon som på bilden kan vara känsliga och spricka om dom blir "behandlade". Jag satsade på titan istället.

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
XTrem skrev:
2044139 Du MÅSTE inte ha PC men att ge hojen mer soppa är oftast ett plus...
Carbon som på bilden kan vara känsliga och spricka om dom blir "behandlade". Jag satsade på titan istället.

Går det inte att gå in och ändra co på MT-03?
Någonstans på denna tråd står det hur man gör på xt`n. Kanske lika på MT-03an.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Carl-m skrev:
2046910 Går det inte att gå in och ändra co på MT-03?
Någonstans på denna tråd står det hur man gör på xt`n. Kanske lika på MT-03an.

Vad jag har förstått så är det en justering som finns på alla Yamahas insprutnings hojar. Gäller bara komma på hur man gör :huvet

XTrem skrev:
2044139 Du MÅSTE inte ha PC men att ge hojen mer soppa är oftast ett plus...

Tror inte det är någon fara med Carbon på sådanana hojar som XT:n eller MT03. Det gäller nog mer hojar som tex KTM eller Husaberg då de vibrerar bra mycket mer. XT:n är ju jäkligt mjuk i gången (iaf inna man ställer om tändningen).

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Tack för svaren.
Jag får fundera på avgassystemet (jag vill ha ett mörkt system, därav kolfiber). Jag fick reda på idag att det kommer hem ett som jag kan få titta på innan jag bestämmer mig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln