Modifieringar XT660 X/R

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
2042777 Utan snorkel plus att kammaren som snorkeln går ner i är borrad med 3st 25mm hål med galler i. :hihi

Ljudet var lite svårt att bedömma eftersom jag inte kan åka med den här (snö som f-n här). Men om man fläskar på gasen ordentligt så brölade det gött från burken även om acra burkarna smattrar som attan :yoparty

catten sitter i burkarna (därav vikten) främre rör går att få tag på här hemma (CRD) är det märke som jag har hittat iaf.

Men jag handlade mina främre rör från www.off-the-road.de som har en massa godis till just xt660. Där kan man handla mot postförskott :tummenupp
har du powercommander, eller har du ändrat co-halten??

eller hur har ni andra gjort med co-halten när ni mont. slipon och luftfilter.??

min "bluddrar" lite och varvstoppet går i snabbare.... har co på 80.

mvh//Mange

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
2047627 har du powercommander, eller har du ändrat co-halten??

eller hur har ni andra gjort med co-halten när ni mont. slipon och luftfilter.??

min "bluddrar" lite och varvstoppet går i snabbare.... har co på 80.

mvh//Mange

Har powercommander. Fonka bäst :tummenupp

Körde först med min på 38 i co1 men tyckte att den "klippte" eller tvekade så grönjävligt när man vred på rullen. Så det blev en PC ganska omgående. Nu går den mycket mjukare och har bättre respons utan det där tvekandet som fanns där original. :banana

XT660XPatrik skrev:
2043743 Är det någon som har en Powercommander map som kan tänkas funka hyffsat till min hoj ? Har inte råd att bänka cykeln än på ett tag.

Setupen är följande:
-05:ans ECU
Ingen snorkel
K&N Filter
Sebring Dämpare
Urkopplad AIS

Eller om ngn har tips på nån mapp ifrån http://www.powercommander.com/412-411.shtml. Jag har kört på M412-503 men tycker inte den funkar så bra, hojen verkar gå för fett.

Hur lång tid kan det ta att mappa hojen ? Såg att Lelles skaffat dynojet bänk och att dem skulle ha 625:- i timmen för jobbet.

Har oxå provat med nån av dom där mapparna och kan bara säga att dom är skräpmappar. Kollar man bränsle kurvorna ser dom ju ut som en berg och dalbana.... :3freak

Nej mappa hojen ordentligt. iofs så hade jag tur och fick en mapp av en kille i england som funkade klockrent. Vi hade identisk uppsättning med utrustning. Å han hade mappat sin på bänk och det var den mappen jag fick.
Men nu med steg 2 filtret så lär jag väl mappa om igen :huvet

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
2048426 Har powercommander. Fonka bäst :tummenupp

Körde först med min på 38 i co1 men tyckte att den "klippte" eller tvekade så grönjävligt när man vred på rullen. Så det blev en PC ganska omgående. Nu går den mycket mjukare och har bättre respons utan det där tvekandet som fanns där original. :banana

Har oxå provat med nån av dom där mapparna och kan bara säga att dom är skräpmappar. Kollar man bränsle kurvorna ser dom ju ut som en berg och dalbana.... :3freak

Nej mappa hojen ordentligt. iofs så hade jag tur och fick en mapp av en kille i england som funkade klockrent. Vi hade identisk uppsättning med utrustning. Å han hade mappat sin på bänk och det var den mappen jag fick.
Men nu med steg 2 filtret så lär jag väl mappa om igen :huvet

ok får la bli o inhandla sej en pc då med.. nästa månad :brinnerup
:hihi

undra om den funka till min med?? den mappen du har alltså..
jag hae ju leo-burkar, bmc, och steg2 filter som kommer idag.. :yoparty

har fan inte råd o bänka den oxå.. :3freak

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
2048492 ok får la bli o inhandla sej en pc då med.. nästa månad :brinnerup
:hihi

undra om den funka till min med?? den mappen du har alltså..
jag hae ju leo-burkar, bmc, och steg2 filter som kommer idag.. :yoparty

har fan inte råd o bänka den oxå.. :3freak

OK skicka ett mail till mej då med din "riktiga" mail adress så får jag bifoga min mapp där :tummenupp

Är bara det att steg 2 filtret kommer tillföra så mycket extra luft så det kommer behövas justeras iaf. Och dessutom har jag dom grövre främre rören ox.

Last edited:

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Stoppsladd skrev:
2048576 OK skicka ett mail till mej då med din "riktiga" mail adress så får jag bifoga min mapp där :tummenupp

Är bara det att steg 2 filtret kommer tillföra så mycket extra luft så det kommer behövas justeras iaf. Och dessutom har jag dom grövre främre rören ox.

Har du lust att maila den till mig också så kan jag testa (kommer inte ha råd att mappa än på ett tag)

patrik_82@home.se

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
2048576 OK skicka ett mail till mej då med din "riktiga" mail adress så får jag bifoga min mapp där :tummenupp

okej.. hmm... men kan ju pröva iallafall.. :yoparty
har skickat pm. med mailadressen..

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Bilder

Här kommer lite bilder på mina moddningar.

Bifogat

• web3.JPG
    web3.JPG
    58.5 KB · Visningar: 284
  • web2.JPG
    web2.JPG
    30.8 KB · Visningar: 243
  • webb4.JPG
    webb4.JPG
    82.3 KB · Visningar: 333
Last edited:

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Carl-m skrev:
2051192 Nej, jag har orginaldäcken som gått 94 mil. :yoparty

ok.. tyckte det såg blankty ut i mitten
jag har oxå kvar originaldäcket.. men är inte så mycket kvar där..
tänkte jag skulle köpa maxxis goldspeed supermotarddäck (eller va fan det heter) sen.. nån som har tetstat det??

LÄNK!!!!!!!!!

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
mange_jkpg skrev:
2051210 ok.. tyckte det såg blankty ut i mitten
jag har oxå kvar originaldäcket.. men är inte så mycket kvar där..
tänkte jag skulle köpa maxxis goldspeed supermotarddäck (eller va fan det heter) sen.. nån som har tetstat det??

LÄNK!!!!!!!!!
Jag är också sugen på dom. Men hur är det med livslängden på dom? Jag har köpt cykeln för att åka till/från jobbet i första hand. Då kanske det blir dyrt med dom däcken.

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Jag köpte ett Michelin Pilot Road till min hoj. Pröjsade 1800:- monterat och klart med SMC rabatt på däckia.

Får väl se hur livsvlängden & greppet är på det.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ni som handlat av off the road, hur lång tid tog det för leveransen och vad gick frakten på.

Sedan nästa fråga, är det ngn som handlat razers till XTn och kan ta mått på dom till mig? :)
//Tobbe

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
CRY skrev:
2039530 Halloj!
Håller på att modda baken även jag, hade tänkt att ha LED blinkers bak. Får det inte att funka, blinkar lite för snabbt, hur jag än gör med motstånd så blir det ingen skillnad, varken snabbare eller långsammare. Har någon något tips? Har redan kollat i den tråden här på sidan som handlar om miniblinkers/motstånd.

Funderar på att montera ett belastningsoberoende blinkrelä, vet någon vad blinkreläet sitter på hojen?

tjena.. var det du som var o körde med en blå 660X i stan igår? nån som körde ktm oxå..??
måste ju samla ihop lite folk o åka.... ju fler desto roligare.. :yoparty

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
bebbe skrev:
1087012 Titta här vad jag har fått i julklapp (köpte det visserligen själv men ändå :tungan ) Så nu är moddningen redan igång :banana

vart är det man handlar blinkersen & baklampan, bara så man får detta uträtat nu då?

Bifogat

• IMG_2838.JPG
    IMG_2838.JPG
    73 KB · Visningar: 107
  • IMG_2839.JPG
    IMG_2839.JPG
    84.7 KB · Visningar: 116
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
E22 skrev:
2053070 vart är det man handlar blinkersen & baklampan, bara så man får detta uträtat nu då?

sådandär lampa finns oså på http://www.danmobility.se/
kostar hälften av tourings typ..
vet dock ej kvaliten, märker till sommarn då en är inköpt :tummenupp

tro tom blinkersana finns.
billigare frakt än touring oså :banana

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
E22 skrev:
2053070 vart är det man handlar blinkersen & baklampan, bara så man får detta uträtat nu då?

Jag har mina delar kvar men ingen hoj. Skulle kunna tänka mig att sälja hela klabbet om någon är intresserad (inkl fästet som jag gjorde till lampan och blinkersen).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln