Modifieringar XT660 X/R

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
Jo de e det ja menar, fast som sagt man behöver mekka den i bänken lite me en PC.

Har du fixat en PC redan eller?

Veti fan vart ja ska köpa min, har fått ett pris på 2900:- av min
mc handlare här i stan... sååå slipper man allt import tjaffs..

Nej, jag har inte köpt någon ännu. Funderar på att skicka bud med en kompis om att köpa en PCIII i USA nu när han skall flytta dit i 6mån. Fast jag vet ju inte exakt vad priset blir iom att den inte finns listad i USA pga 660:n inte säljs där. Annars så finns det en firma i Österrike som säljer PCIII för 249 euro. Frakten skulle tydligen bara ligga på ca 15 euro och då var det med "cash on delivery". Denna firman har även en hel del andra prylar som drev, handtagsskydd, luftfilter som jag ev också skulle vilja ha :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Boffen skrev:
Jepp det tycker jag!
Klart man kör en riktig motard! En motard som man kan köra utan att skaka sönder kroppen. En motard som går att köra långt med. En motard som inte behöver servas varje timme. En motard som är snygg. En motard som...

Jag tycker att vi drar ihop ett gäng till våren som träffas och rejsar lite med våra super"goa"motarder :banana :yoparty
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
bebbe skrev:
Jag tycker att vi drar ihop ett gäng till våren som träffas och rejsar lite med våra super"goa"motarder :banana :yoparty

Ja det hade varit trevligt. Alltid kul att se och snacka med andra vad de gjort med sina hojar. Tips & Trix :hihi
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
Ska du byta för drev då? Ner lite fram eller?

Ja, jag funderar lite på det. Hojen är visserligen jäkligt lågt växlad på ettans vxl redan. Kommer antagligen bli i det närmaste okörbar på den vxln om man drevar ner den. Men fyra vxl räcker och det är kul att kunna ta upp den på bakhjulet i lite högre farter. Funderar på att skaffa mig en riktig "idiot" drevning så att man kan stunta lite med hojen :crash Typ ner två fram och upp en tio bak :banana Ingenting man kör runt med men ändå kul att ha och slänga på när man vill busa rejält :tungan
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
Kännde ju på asfalten lite i sommras så ja har bytt framskärm, balansvikten på styret o lite så men så har ja även lämnat in plasten på lackering.... kännde en snubbe som gör allt för typ 1200:-.... frågan e om man ska göra i nån coolare färg än bara svart metallic som ja tänkte förrst.... förslag?



bebbe skrev:
Ja, jag funderar lite på det. Hojen är visserligen jäkligt lågt växlad på ettans vxl redan. Kommer antagligen bli i det närmaste okörbar på den vxln om man drevar ner den. Men fyra vxl räcker och det är kul att kunna ta upp den på bakhjulet i lite högre farter. Funderar på att skaffa mig en riktig "idiot" drevning så att man kan stunta lite med hojen :crash Typ ner två fram och upp en tio bak :banana Ingenting man kör runt med men ändå kul att ha och slänga på när man vill busa rejält :tungan
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Tja.

Tänkte bara önska alla XT660 ägare en riktigt
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!!!! :tomten


Jag återkommer i Jan med dynojet test på min ny trimmade hoj.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Boffen skrev:
God Jul :tomten

Någon som plockat bort backspeglarna? Ser ju klart mycket tuffare ut :tomten

God Jul på er med!! :tomten

Jodå, jag hade speglarna borta ett tag. Ser jäkligt coolt ut!! Men det är inte kul att kör utan speglar inne i stan :rolleyes: Får se hur jag gör nästa år. Har ju köpt lite styling delar nu så det blir nog antagligen att dom ryker :tungan

Ps; Det ser ännu coolare ut utan speglar om man har ett fatbar styre på utan den där "fågel pinnen" :tummenupp
 
Last edited:

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
Jag plockade bort min fågelpinne på orginal styret o lackade om det... lite snål vet ni... :)



Nån mer som provat det här?
Funka inge vidare... måste nog fixa bänkningen först...

Men testa ni som har orginal...

Go Jul! :tomten





Taken from the Yahoo XT660 group

DISCLAIMER: YOU DO THIS AT YOUR OWN RISK AND CHANGING THE SETTINGS TO MUCH MAY CAUSE DAMAGE TO THE ENGINE AND MAY VOID THE MANUFACTURERS WARRANTY. Tell your mechanic what you have done if you take it for a tune up.

Step 1. Before turning the ignition on press and hold Select and Reset buttons, turn the ignition on and keep holding both buttons until you see the Diag screen appear.

Step 2. Press Select once to toggle to the CO MODE

Step 3. Press both Select and Reset together. Hold for about 3 seconds to enter co mode. The number displayed is the cylinder selected (genereric computer for all Yamahas) You need to select 1, Press select to scroll up and Reset to scroll down.

Step 4. Press both Select and Reset simultaneousley for a few seconds to see the setting for the selected cylinder. This number will be different on every bike and has no relationship to the mixture its just a number it can range from -128 to +128. Write down the number and keep it in a safe place in case you need to return to your original settings.

Step 5. Pressing select will increase the value (richen the mixture), pressing Reset will decrease it.

I initially increased my setting 5 digits from 10 to 15. This smoothed the bike out but still had a little surging. After reading what Alan and others have said it should be safe to increase your original setting by up to 10 digits. I will now adjust mine up another 3 to 18.

Step 6 To exit CO mode, turn off ignition.

Noticed benefits. The bike is now very smooth to ride and on my 1st adjustment took out almost all the surging/jerkiness. This has made the bike much easier to ride through corners where i can now get on the gas earlier in the corner increasing the mid corner speed. On full excelaration the sound from the exhausts is a lot throater, more fuel i guess.

Enjoy your smoooth riding



bebbe skrev:
God Jul på er med!! :tomten

Jodå, jag hade speglarna borta ett tag. Ser jäkligt coolt ut!! Men det är inte kul att kör utan speglar inne i stan :rolleyes: Får se hur jag gör nästa år. Har ju köpt lite styling delar nu så det blir nog antagligen att dom ryker :tungan

Ps; Det ser ännu coolare ut utan speglar om man har ett fatbar styre på utan den där "fågel pinnen" :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
Jag plockade bort min fågelpinne på orginal styret o lackade om det... lite snål vet ni... :)



Nån mer som provat det här?
Funka inge vidare... måste nog fixa bänkningen först...

Men testa ni som har orginal...

Go Jul! :tomten





Taken from the Yahoo XT660 group

DISCLAIMER: YOU DO THIS AT YOUR OWN RISK AND CHANGING THE SETTINGS TO MUCH MAY CAUSE DAMAGE TO THE ENGINE AND MAY VOID THE MANUFACTURERS WARRANTY. Tell your mechanic what you have done if you take it for a tune up.

Step 1. Before turning the ignition on press and hold Select and Reset buttons, turn the ignition on and keep holding both buttons until you see the Diag screen appear.

Step 2. Press Select once to toggle to the CO MODE

Step 3. Press both Select and Reset together. Hold for about 3 seconds to enter co mode. The number displayed is the cylinder selected (genereric computer for all Yamahas) You need to select 1, Press select to scroll up and Reset to scroll down.

Step 4. Press both Select and Reset simultaneousley for a few seconds to see the setting for the selected cylinder. This number will be different on every bike and has no relationship to the mixture its just a number it can range from -128 to +128. Write down the number and keep it in a safe place in case you need to return to your original settings.

Step 5. Pressing select will increase the value (richen the mixture), pressing Reset will decrease it.

I initially increased my setting 5 digits from 10 to 15. This smoothed the bike out but still had a little surging. After reading what Alan and others have said it should be safe to increase your original setting by up to 10 digits. I will now adjust mine up another 3 to 18.

Step 6 To exit CO mode, turn off ignition.

Noticed benefits. The bike is now very smooth to ride and on my 1st adjustment took out almost all the surging/jerkiness. This has made the bike much easier to ride through corners where i can now get on the gas earlier in the corner increasing the mid corner speed. On full excelaration the sound from the exhausts is a lot throater, more fuel i guess.

Enjoy your smoooth riding

Vilka är det som är reset and select button :confused:

Edit: är det på powercommandern du menar?

Edit 2: Kan det vara på instrumenteringen. Så man skall alltså kunna finjustera hojen genom att trycka på dessa knappar :banana :banana
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Titta här vad jag har fått i julklapp (köpte det visserligen själv men ändå :tungan ) Så nu är moddningen redan igång :banana
 

Bifogat

  • IMG_2838.JPG
    IMG_2838.JPG
    73 KB · Visningar: 348
  • IMG_2839.JPG
    IMG_2839.JPG
    84.7 KB · Visningar: 317

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
bebbe skrev:
Vilka är det som är reset and select button :confused:

Edit: är det på powercommandern du menar?

Edit 2: Kan det vara på instrumenteringen. Så man skall alltså kunna finjustera hojen genom att trycka på dessa knappar :banana :banana



Ja precis, det e knapparna på "färddatorn" vid hastighetsmätaren... Men den kan du styra insprutningen, dvs. öka minska bränsle nivå.

Ja har gjort det men ja ställde tillbaka så det funkar.....
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
Haaa ha ha ha *asg* De e precis samma lyse o blinkers som ja har bebbe.. :)

Vad :skrämd Det var väl typiskt då :D Du har inge bilder på hur du har monterat dit dina prylar så att jag kan jämnföra och se hur jag skall göra :)
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
ajje men det har jag fin fina bilder på.... kan knäppa ett par till, ska ut till garaget o önska god jul ikväll sen :)





bebbe skrev:
Vad :skrämd Det var väl typiskt då :D Du har inge bilder på hur du har monterat dit dina prylar så att jag kan jämnföra och se hur jag skall göra :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
ajje men det har jag fin fina bilder på.... kan knäppa ett par till, ska ut till garaget o önska god jul ikväll sen :)

Bra :tummenupp Då har jag lite kul till att vänta på då :)
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Jag har satt på ett par Devil-pipor, ser bra ut och låter grymt!!
Öppningarna är riktigt stora och rören är bytta halvägs.
Trevligt att se fler nödja XT 660 ägare!!! :)
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
-SuperRetard- skrev:
Jag har satt på ett par Devil-pipor, ser bra ut och låter grymt!!
Öppningarna är riktigt stora och rören är bytta halvägs.
Trevligt att se fler nödja XT 660 ägare!!! :)

Hej! blev det någon effektförbättrning med devil-piporna?
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Devilpiporna gav ganska stor skillnad faktiskt, inte så mkt i botten men
rejält på topp. Kan rekommendera dom starkt!
Feta avgassmällar också, med tillhörande flammor :brinnerup
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top