cone skrev:Bänkningen gav Ca:40Hk på bakhjulet på min XT660X
Återkommer med mer uppgifter så snart jag kan.
Då är inte 48 hkr som de anger helt kasst då.
cone skrev:Bänkningen gav Ca:40Hk på bakhjulet på min XT660X
Återkommer med mer uppgifter så snart jag kan.
bebbe skrev:Då är inte 48 hkr som de anger helt kasst då.
bebbe skrev:Någon som vet ifall AIS systemet på hojen är det system som trycker in luft i avgaserna? Om man kopplar ur detta antar jag att det igenkligen inte är någon effekt höjning att tjäna? Bara det att man kan slänga väck delarna och få hojen att bli lite lättare, eller
Har fått reda på vad AIS systemet är. Det var det jag misstänkte. Det är det systemet som puttar in lite ren luft i avgaserna för att dessa skall bli renare. Yamaha säger att det är för att man skall förbränna avgaserna ytterligare så att det inte finns bränslerester kvar. Om det är så eller om det bara helt enkelt handlar om en ren utspädning låter vi vara osagt Hur som helst så kan man koppla ur det om man vill. Det man tjänar på detta kan vara att hojen går jämnare. Särskillt om man har problem med avgasknallar när man bytt till andra pipor. Här kommer en lite instruktion på hur man skall gå till vägaSwensson skrev:AIS systemet ??? va e de???
Stora skylten tycker ja också för övrigt... ..
955i-Henke skrev:Har någon provat att göra alla effektmodden som finns att göra på http://www.xt660.com/modifications.html
?
Frågan är ju om en powercommander behövs...igentligen..
955i-Henke skrev:Har någon provat att göra alla effektmodden som finns att göra på http://www.xt660.com/modifications.html
?
Frågan är ju om en powercommander behövs...igentligen..
-SuperRetard- skrev:Är det någon som vet hur mycket de olika kåporna kostar till Xt:n?
Om det skiljer något mellan blå och gråmetallic?
Skulle vara bra att veta!
955i-Henke skrev:Jo, men frågan kvarstår om den skulle ge ytterligare effekt. Någonstans har ju denna motor sin övre gräns vad som är möjligt att plocka ur den utan att börja modefiera topp och insug mm mm. Kan tänka mig att spridaren inte är tilltagen i överkant. Såg på ngn italiensk sida att en snubbe bytt ut den mot ngn annan.
Det här är så jävla patetiskt :kocko
Vi har en nästan ny bromsbänk på jobbet men ingen stans att ställa upp den.
Nu är den bara inpackad i en container till ingen nytta alls. Det skulle vara så jävla enkelt om man hade den tillgänglig. Då skulle man kunna köra hojjävulen i den så man slapp hålla på o gissa som en galning. Det är ju en jävla skillnad på hur man upplever och riktiga fakta.
(%)Men det var ju ngn här som i alla fall har kört den original, så det blir intressant att se om det blir ngn skillnad på de olika moddarna....
bebbe skrev:Så mitt tipps är nog att det som vanligt ligger väldigt mycket i hur luftburken är utformad
Swensson skrev:Snorkeln är väll bara limmad på buken inte sant?
Bara o limma tebax om man vill sen... eller vare mycke slita o dra?
bebbe skrev:Nej, tog någon minut bara. Tryckte ordentligt i kanterna där den var limmad tills jag såg att limmet hade släpt sedan var det bara att dra ur den. Tänk på att det är en ganska stor del som sitter inne i burken så du får dra lite även när den är lös
Swensson skrev:aha ok.... ska ge mig på det i morrn då... bytt filter än?
loman skrev:med powercomandern kan man byta map, alltså hur bränsle systemet skall aggera vid olika situationer,varvtal, belastning, o.s.v Med hojens instrument
går inte detta. Det man kan göra ä att öka/minska bränslemängden över hela
registret utan att påverka mappen (map=instruktion hur bränslet skall sprutas in!)
det där med ECU`N gäller det verkligen sverige?? sverige,norge o danmark har lika hojar medans resten av europa har vissa skilnader! chassie nr. har ingen högre form av logik när det gäller vilket land hojarna går i.
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |