Aphex skrev:2441240Får 46000:- i inbyte, då i originalskick.
Det var ju inte så illa?
Vart fick du det priset? Själv blev jag erbjuden 30" för min. Tror att jag föröker sälja den privat istället. /Joacim
Aphex skrev:2441240Får 46000:- i inbyte, då i originalskick.
joacimz skrev:2442493Det var ju inte så illa?
Vart fick du det priset? Själv blev jag erbjuden 30" för min. Tror att jag föröker sälja den privat istället. /Joacim
tobbeviking skrev:2442502Jag ska med byta bort min XT mot betydligt tuffare skogsmaskin.
Kan återkomma med vad jag fick när affären är avklarad![]()
//Tobbe
Nä den är blå och har inte ens en halvliter i rovanAphex skrev:2442531Mascot i NässjöTrettiotusen spänn var väl lite väl i underkant.
Det får man väl nästan pynta för en gammel xt.
Om jag får gissa så tror jag att den är orange och svart och utrustad med en 9,5 dl motor![]()
tobbeviking skrev:2442721Nä den är blå och har inte ens en halvliter i rovan![]()
Flong ny WR450![]()
Vad ska du byta till?
//Tobbe
Haha jag har väl inte obegränsat däckskonto heller!Aphex skrev:2442825Ha ha ok jag trodde det var superenduron! En wr lär ju va riktigt smidig och trevlig i skogen. Blir det motardhjul också?
Jag ska byta in min mot en ktm 660. Vill ha en smidigare och busigare cykel helt enkelt. Gillar också att åka grus, så ktm:en känns mer rätt än tunga yamman där också.
tobbeviking skrev:2442860Haha jag har väl inte obegränsat däckskonto heller!
Men inte hade man tackat nej till en superenduro inte![]()
Fast nu är det väl så att jag tänker börja fuska i endurospåret lite igen, så då är nog WR:n min bästa kompromiss, för grusbus är det ju bara att dreva om den lite. Grusåkat planerar jag inte att överge, men motardhjul lockar inte alls faktiskt.
//Tobbe
Aphex skrev:2443699Ingen som är sugen på ett par fina motorskyddsbågar och ett dna luftburkslock för lite bättre andning i boxen? Ge mig ett bud så ska vi nog komma överens![]()
Aphex skrev:2443699Ingen som är sugen på ett par fina motorskyddsbågar och ett dna luftburkslock för lite bättre andning i boxen? Ge mig ett bud så ska vi nog komma överens![]()
mml_42 skrev:2446622Vad vill du ha?
Tänkte precis skaffa lite sånt godis till min under vintern.
edit: såg att du ville ha bud, har dock inte koll på vad de kostar nya så kom med ett förslag du.
Aphex skrev:2446718Bågarna kostar 795:- nya på mc-poolen Filtret kostar 675:- tror jag på touring. Ska vi säga en 500:- + frakt. Lägre går jag inte med på.
Stoppsladd skrev:2461101Har gjort en liten modd på min xt.
Satte ett K&N filter där slangen "main air hose" sitter (se bild). Den tar luft från luftburken i vanliga fall.
Mycket mindre ryck vid av och påslag (nästan helt borta) samt mindre avgas smällar.
Vet inte riktigt varför men har gissning att pulserna från insuget störde detta luftflöde.![]()
Men det är ju inte den enda modden som har gjorts på hojen.....
Nästa steg blir ev att koppla bort luftburken och sätta ett UNI filter direkt på insuget?
Magnus_S skrev:2463810Tjena,
Har du något artikel nr på det lilla KN filtret? Inköpsställe?
Jag har med alla medel försökt få bort avgassmällarna, så detta kanske kan vara lösningen!
/M
Stoppsladd skrev:2467868Det är ingen lösning men jag upplevde en klar förbättring. Sen vad det beror på vet jag inte ännu.![]()
Bosco skrev:2472784Okej "Stoppis", då skall jag jävlas med dig.
Specen på din moppe?
AIS-ventilen bortkopplad?
PC-ditkopplad?
Bullerburkar?
Luftfilter, icke original?
Snabel bortplockad?
Senast servad?
Stift bytt?
Bänkad?
Något mer?
Sedan e jag nöjd.
By the way; pluggade du bara "snabeln" (slangen) från filterhuset?
Thank's in advance!
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |