Aphex skrev:2441240Får 46000:- i inbyte, då i originalskick.
Det var ju inte så illa?
Vart fick du det priset? Själv blev jag erbjuden 30" för min. Tror att jag föröker sälja den privat istället. /Joacim
Aphex skrev:2441240Får 46000:- i inbyte, då i originalskick.
joacimz skrev:2442493Det var ju inte så illa?
Vart fick du det priset? Själv blev jag erbjuden 30" för min. Tror att jag föröker sälja den privat istället. /Joacim
tobbeviking skrev:2442502Jag ska med byta bort min XT mot betydligt tuffare skogsmaskin.
Kan återkomma med vad jag fick när affären är avklarad
//Tobbe
Nä den är blå och har inte ens en halvliter i rovanAphex skrev:2442531Mascot i Nässjö Trettiotusen spänn var väl lite väl i underkant.
Det får man väl nästan pynta för en gammel xt.
Om jag får gissa så tror jag att den är orange och svart och utrustad med en 9,5 dl motor
tobbeviking skrev:2442721Nä den är blå och har inte ens en halvliter i rovan
Flong ny WR450
Vad ska du byta till?
//Tobbe
Haha jag har väl inte obegränsat däckskonto heller!Aphex skrev:2442825Ha ha ok jag trodde det var superenduron! En wr lär ju va riktigt smidig och trevlig i skogen. Blir det motardhjul också?
Jag ska byta in min mot en ktm 660. Vill ha en smidigare och busigare cykel helt enkelt. Gillar också att åka grus, så ktm:en känns mer rätt än tunga yamman där också.
tobbeviking skrev:2442860Haha jag har väl inte obegränsat däckskonto heller!
Men inte hade man tackat nej till en superenduro inte
Fast nu är det väl så att jag tänker börja fuska i endurospåret lite igen, så då är nog WR:n min bästa kompromiss, för grusbus är det ju bara att dreva om den lite. Grusåkat planerar jag inte att överge, men motardhjul lockar inte alls faktiskt.
//Tobbe
Aphex skrev:2443699Ingen som är sugen på ett par fina motorskyddsbågar och ett dna luftburkslock för lite bättre andning i boxen? Ge mig ett bud så ska vi nog komma överens
Aphex skrev:2443699Ingen som är sugen på ett par fina motorskyddsbågar och ett dna luftburkslock för lite bättre andning i boxen? Ge mig ett bud så ska vi nog komma överens
mml_42 skrev:2446622Vad vill du ha?
Tänkte precis skaffa lite sånt godis till min under vintern.
edit: såg att du ville ha bud, har dock inte koll på vad de kostar nya så kom med ett förslag du.
Aphex skrev:2446718Bågarna kostar 795:- nya på mc-poolen Filtret kostar 675:- tror jag på touring. Ska vi säga en 500:- + frakt. Lägre går jag inte med på.
Stoppsladd skrev:2461101Har gjort en liten modd på min xt.
Satte ett K&N filter där slangen "main air hose" sitter (se bild). Den tar luft från luftburken i vanliga fall.
Mycket mindre ryck vid av och påslag (nästan helt borta) samt mindre avgas smällar.
Vet inte riktigt varför men har gissning att pulserna från insuget störde detta luftflöde.
Men det är ju inte den enda modden som har gjorts på hojen.....
Nästa steg blir ev att koppla bort luftburken och sätta ett UNI filter direkt på insuget?
Magnus_S skrev:2463810Tjena,
Har du något artikel nr på det lilla KN filtret? Inköpsställe?
Jag har med alla medel försökt få bort avgassmällarna, så detta kanske kan vara lösningen!
/M
Stoppsladd skrev:2467868Det är ingen lösning men jag upplevde en klar förbättring. Sen vad det beror på vet jag inte ännu.
Bosco skrev:2472784Okej "Stoppis", då skall jag jävlas med dig.
Specen på din moppe?
AIS-ventilen bortkopplad?
PC-ditkopplad?
Bullerburkar?
Luftfilter, icke original?
Snabel bortplockad?
Senast servad?
Stift bytt?
Bänkad?
Något mer?
Sedan e jag nöjd.
By the way; pluggade du bara "snabeln" (slangen) från filterhuset?
Thank's in advance!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari