Modifieringar XT660 X/R

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Stoppsladd skrev:
2476206 Så om hojen blir kvar under vintern så blir det nog en portning och klura ut om det ev ger nåt mera med en kamaxel från Raptor 700.

Har du tittat lite mer på detta? är lite smått intresserad oxå. Det verkar som om Raptorn har lite mer effekt samt varvar längre.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Tooby skrev:
2510279 Har du tittat lite mer på detta? är lite smått intresserad oxå. Det verkar som om Raptorn har lite mer effekt samt varvar längre.

Har försökt få fram lite mera exakta data på raptorns kam men lär nog höra med nån yamaha återförs eller komma över en rephandbok till raptorn.

Men raptorns tändbox är oxå annorlunda så det kan ju hända att det ligger lite i det oxå. Xtn klipper ju vid 7000-7200rpm har jag för mej medans raptorn kan dra ända till 9000 å strax över.:va
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Stoppsladd skrev:
2510388 Har försökt få fram lite mera exakta data på raptorns kam men lär nog höra med nån yamaha återförs eller komma över en rephandbok till raptorn.

Men raptorns tändbox är oxå annorlunda så det kan ju hända att det ligger lite i det oxå. Xtn klipper ju vid 7000-7200rpm har jag för mej medans raptorn kan dra ända till 9000 å strax över.:va
OK. jag ska se om jag kan hitta information om Raptorns kam. Vore kul med 2000 varv mer :yoparty
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
RiderOfYamaha skrev:
2488146 Så, efter ett gått igenom ca 70 sidor kvarstår frågan:

Villka pipor ger det skönaste ljudet på Xtn?...

BSM, Hunter, Akrapovic, DEVIL eller Termignoni (sugen på det mest)

Tacksam för svar...:yoparty

Jag har bara mina GPR att ge ett omdöme på, så...
Ja dom har ett mulligt ljud. Tror iof att det är ganska lika ljud om det är utan noiskillers och konor och skit.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Vet nån var man kan "hitta" hasplåten till en xtx som finns på denna bild? >>
http://media.vivastreet.com/v1/2/5/0/photo_850510.JPG

Grym tycker jag!

Sen har jag en liten fråga, hur många färger finns eg. xtx/r i?

Grå, blå och orange verkar vara standard i butikerna men röd verkar ju också finnas, om än inte alls lika vanlig.

Och vad tycker ni, vilken färg är snyggast?

Velar själv mellan grå och blå.. :)
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
xt_660 skrev:
2514439 Vet nån var man kan "hitta" hasplåten till en xtx som finns på denna bild? >>
http://media.vivastreet.com/v1/2/5/0/photo_850510.JPG

Grym tycker jag!

Sen har jag en liten fråga, hur många färger finns eg. xtx/r i?

Grå, blå och orange verkar vara standard i butikerna men röd verkar ju också finnas, om än inte alls lika vanlig.

Och vad tycker ni, vilken färg är snyggast?

Velar själv mellan grå och blå.. :)
Grå är helt klart ballast enligt mig.
 

Bifogat

  • hasplåt_dekaler_handskydd_sida.JPG
    hasplåt_dekaler_handskydd_sida.JPG
    132 KB · Visningar: 202

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
ja fan..om inte grå ÄR grymmast! :tummenupp

å andra sidan är den blå en liten färgklick..beslutsångest!

din grå xtr där.. har du rivit bort dekalerna på tanken eller?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
xt_660 skrev:
2514586 ja fan..om inte grå ÄR grymmast! :tummenupp

å andra sidan är den blå en liten färgklick..beslutsångest!

din grå xtr där.. har du rivit bort dekalerna på tanken eller?
Jag gick omkull med den och slet bort dekalerna på kylarvingarna. Men sparade det upphöjda yamaha-emblemet upptill på kylarvingen. Jag velade länge mellan blå och grå. Men jag kom på att jag tyckte det var mer rocknroll med grå :)
//Tobbe
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
xt_660 skrev:
2514439 Vet nån var man kan "hitta" hasplåten till en xtx som finns på denna bild? >>
http://media.vivastreet.com/v1/2/5/0/photo_850510.JPG

Grym tycker jag!

Sen har jag en liten fråga, hur många färger finns eg. xtx/r i?

Grå, blå och orange verkar vara standard i butikerna men röd verkar ju också finnas, om än inte alls lika vanlig.

Och vad tycker ni, vilken färg är snyggast?

Velar själv mellan grå och blå.. :)

Svart e ju såklart snyggast:yoparty (okej då... den va röd från början...)

Se mitt garage:tummenupp
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Stoppsladd skrev:
2514624 Svart e ju såklart snyggast:yoparty (okej då... den va röd från början...)

Se mitt garage:tummenupp


sweet pics! :tummenupp Vilket osökt leder in på min nästa fråga..

säg att man tröttnar på sin färg, vad kostar det ca att lacka om delarna på en xtx? Hur gjorde du med din svarta?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
xt_660 skrev:
2514640 sweet pics! :tummenupp Vilket osökt leder in på min nästa fråga..

säg att man tröttnar på sin färg, vad kostar det ca att lacka om delarna på en xtx? Hur gjorde du med din svarta?

Köpte ny plast och ny sadel /sadelöverdrag
Gick på 2300 komplett på en yamaha butik.
Lyktramen, bakskärmen, kylarvingar samt en komplett sadel (orkade inte byta överdrag....)
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Stoppsladd skrev:
2514661 Köpte ny plast och ny sadel /sadelöverdrag
Gick på 2300 komplett på en yamaha butik.
Lyktramen, bakskärmen, kylarvingar samt en komplett sadel (orkade inte byta överdrag....)


aha..det är så man gör (rookie:) ) Smidigt värre och inte så värst dyrt!

Med tanke på att hela hojen verkar lättmekad från alla jag pratat med så antar jag att man byter plasten själv?

Vilkar lackalternativ kan man köpa hos Yamaha? Alla olika + din svarta eller köper man olackat och får lacka själv sen?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
xt_660 skrev:
2514683 aha..det är så man gör (rookie:) ) Smidigt värre och inte så värst dyrt!

Med tanke på att hela hojen verkar lättmekad från alla jag pratat med så antar jag att man byter plasten själv?

Vilkar lackalternativ kan man köpa hos Yamaha? Alla olika + din svarta eller köper man olackat och får lacka själv sen?

Plasten är identisk mellan r och x modellen så du har ju grå, blå, röd, orange och svart plast att välja mellan.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
mml_42 skrev:
2506305 Nu har man varit ute och lekt lite med "nya" grejorna. Kunde iof hitta bättre fäste än kall blöt asfalt :D

Vet inte om jag ska tacka eller beklaga mig över våra hojbröder som sålt sina XT 660 under hösten. Synd med tanke på att dessa ej kommer att synas på vägarna med en XT mellan tårna längre, tur med tanke på att jag fått tag på delar utan att behöva betala skjortan och halva brallan i affären.

Har nu under kvällen monterat ett par GPR dämpare, ett KN filter och ett DNA steg 2 filterlock samt att snorkeln åkte ur.
Var efter monteringen ute och laborerade på en bra co inställning och kom fram till att runt 100 fungerade ganska bra. Stiftet såg även det bra ut efter provrepan. :tummenupp

Vinterprojektet är nog att införskaffa en pc III till hojen, ska man även försöka bänka den?
Är det någon som kan rekomendera en bra firma i Stockholm?
Vad kan en bänkning kosta?

Kör den till mc varuhuset dom har en ny bänk prata me Micke på verkstan tel08-50620500 (verkstan) ca 600 för en test på bänken om ja minns rätt men om don ska ställa in pc3 mm blir det lite mer 1500-2000 ej säker ring o fråga
Åter kom me din dyno run :tummenupp
//Robin
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Robin Hood skrev:
2515832 Kör den till mc varuhuset dom har en ny bänk prata me Micke på verkstan tel08-50620500 (verkstan) ca 600 för en test på bänken om ja minns rätt men om don ska ställa in pc3 mm blir det lite mer 1500-2000 ej säker ring o fråga
Åter kom me din dyno run :tummenupp
//Robin


Låter inte allt för illa, dock så är plånkan tom just nu så det får vänta lite :mad:

Tack ska du ha för tippset Robin.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Ni som köra xtx/r, vilket bolag har ni försäkring hos, vilken typ och vad kostar det?

Själv är man 25, kille och bor i huvudstaden..lika tufft som vanligt antar jag, trots att man inte ska köra nån supersporthoj. :va
 

nick152

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
Örebro
Hoj
YAMAHA XT660X
xt_660 skrev:
2524766 Ni som köra xtx/r, vilket bolag har ni försäkring hos, vilken typ och vad kostar det?

Själv är man 25, kille och bor i huvudstaden..lika tufft som vanligt antar jag, trots att man inte ska köra nån supersporthoj. :va

Efter lite letande på nätet så var Länsförsäkringar billigast
dom har en årsförsäkring (går ej att ställa av den) för just Yamaha
betalar 2465 halvförsäkrat/helår
Är från Örebro och tio pinnar äldre så det är nog nån lapp eller två dyrare i Sthlm
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top