Modifieringar XT660 X/R

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Tjena grabbar jag har nyss skaffat min xt660R -04 och tänkte nu fråga er om det inte finns någon typ av varning alls vid låg oljenivå/dåligt oljetryck fan man är ju orolig när man åker ju:gnissla för övrigt så är jag toppen nöjd med den:yoparty
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
xt_660 skrev:
2565685 Inga här som haft problem med startknappen på era xtx:s? /att den är svårstartad?

Nixpix, inte än så länge. Den startar som en dröm. Är i och för sig inte en X jag har utan en R, men det är ju exakt samma hoj bortsätt från lite kosmetiskt lull lull.
 

egal

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
örebro
Hoj
xt
någon som vet om det finns en bra lyft till xt,eller kanske har gjort någon egen och kan skicka en bild.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
egal skrev:
2575346 någon som vet om det finns en bra lyft till xt,eller kanske har gjort någon egen och kan skicka en bild.
Jag hade sedan gammalt en cross/endurolyft i garaget. Även om jag hade den nerfälld så fick jag lyfta upp XT-R:n på den.
Så mät på pallen innan du köper om du nu köper en ny. För XT är så brutalt mycket lägre än vad en riktig cross/enduro är.
Ett alternativ kan ju vara att spika ihop en pall av trä som du "viker" upp knarren på. :)
//Tobbe
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Kan med stolthet säga att jag köpte mig en XTR för några dagar sen.
Är riktigt j-la nöjd. Måste dock byta ECUn för den dör när jag kommer till en kosning ibland. (Var väl därför snubben tröttnade på den efter 146mil :)) Den hade GPR dämpare så ljudet är skönt. Nu snickrar jag en hasplåt för att slippa den värsta stenblästringen...
Jag har bara en fråga och efter att ha läst löpmeter i denna tråden och inte hittat någor riktigt svar frågar jag om..

Snubben hade satt på GPR dämpare men alla strypningar är kvar. Snorkeln och brickan i grenröret. (Finns väl inget mer va?)

VAD händer om man tar bort snorkeln OCH brickan? Går den sämre/bättre med bara det? Eller måste man skaffa powercommander och mappa om och hela köret... Typ lämna in på bänkningar och andra dyrbarheter?

/D
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
darest skrev:
2580705 Kan med stolthet säga att jag köpte mig en XTR för några dagar sen.
Är riktigt j-la nöjd. Måste dock byta ECUn för den dör när jag kommer till en kosning ibland. (Var väl därför snubben tröttnade på den efter 146mil :)) Den hade GPR dämpare så ljudet är skönt. Nu snickrar jag en hasplåt för att slippa den värsta stenblästringen...
Jag har bara en fråga och efter att ha läst löpmeter i denna tråden och inte hittat någor riktigt svar frågar jag om..

Snubben hade satt på GPR dämpare men alla strypningar är kvar. Snorkeln och brickan i grenröret. (Finns väl inget mer va?)

VAD händer om man tar bort snorkeln OCH brickan? Går den sämre/bättre med bara det? Eller måste man skaffa powercommander och mappa om och hela köret... Typ lämna in på bänkningar och andra dyrbarheter?

/D

vi kräver bild på din nya älskling! :tummenupp
 

Sniper

Guest
darest skrev:
2580705 Kan med stolthet säga att jag köpte mig en XTR för några dagar sen.
Är riktigt j-la nöjd. Måste dock byta ECUn för den dör när jag kommer till en kosning ibland. (Var väl därför snubben tröttnade på den efter 146mil :)) Den hade GPR dämpare så ljudet är skönt. Nu snickrar jag en hasplåt för att slippa den värsta stenblästringen...
Jag har bara en fråga och efter att ha läst löpmeter i denna tråden och inte hittat någor riktigt svar frågar jag om..

Snubben hade satt på GPR dämpare men alla strypningar är kvar. Snorkeln och brickan i grenröret. (Finns väl inget mer va?)

VAD händer om man tar bort snorkeln OCH brickan? Går den sämre/bättre med bara det? Eller måste man skaffa powercommander och mappa om och hela köret... Typ lämna in på bänkningar och andra dyrbarheter?

/D

Enligt mekanikern på Yc i hbg fick man någon häst mer på topp men tappa
i botten om man tog bort brickan.
Har bättre svar till dig efter nästa tisdag,då monteras PcIII,a ,bmc-filter
moddning av luftburk samt mappning.
Har GPR dämpare på min också, så jag återkommer med resultat och vad som
gjordes..
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Sniper skrev:
2582571 Enligt mekanikern på Yc i hbg fick man någon häst mer på topp men tappa
i botten om man tog bort brickan.
Har bättre svar till dig efter nästa tisdag,då monteras PcIII,a ,bmc-filter
moddning av luftburk samt mappning.
Har GPR dämpare på min också, så jag återkommer med resultat och vad som
gjordes..

Vilken bricka????

Har jag missat nåt.....

Trodde jag visste nästan allt om den här hojen men men...:rolleyes: :D
 

Sniper

Guest
Stoppsladd skrev:
2582577 Vilken bricka????

Har jag missat nåt.....

Trodde jag visste nästan allt om den här hojen men men...:rolleyes: :D

Om jag inte har fel för mig så sitter brickan i röret mellen grenrören under
motorn.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Sniper skrev:
2582606 Om jag inte har fel för mig så sitter brickan i röret mellen grenrören under
motorn.

Ahaa där har jag iofs inte kollat men å andra sidan gör det inget för originalrören är sedan länge bytta.:D
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Jaha, trodde att den där brickan satt på utgående rör på grenröret. Sitter den i mellanväggen kan man väl strunta i den eftersom det är bara en tryckutjämnare väl?:confused:

Försöker skicka med en bild of my preeeeciousssss.....
 

Bifogat

  • xtr.JPG
    xtr.JPG
    75.5 KB · Visningar: 211

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
darest skrev:
2583651 Jaha, trodde att den där brickan satt på utgående rör på grenröret. Sitter den i mellanväggen kan man väl strunta i den eftersom det är bara en tryckutjämnare väl?:confused:

Försöker skicka med en bild of my preeeeciousssss.....

Kul att så många i Helsingborg kör XT660.
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Mötte någon igår som drog iväg på bakhjulet efter dahlhemskorsningen. Svart med topbox. Någon kännas som vill kännas vid?

Vet någon var man kan köpa plast kåpor? Vill liksom veta innan man lägger den, känns bäst så.
 

Sniper

Guest
darest skrev:
2584386 Mötte någon igår som drog iväg på bakhjulet efter dahlhemskorsningen. Svart med topbox. Någon kännas som vill kännas vid?

Vet någon var man kan köpa plast kåpor? Vill liksom veta innan man lägger den, känns bäst så.

På Yc bara att beställa:tummenupp
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
darest skrev:
2584386 Mötte någon igår som drog iväg på bakhjulet efter dahlhemskorsningen. Svart med topbox. Någon kännas som vill kännas vid?

Vet någon var man kan köpa plast kåpor? Vill liksom veta innan man lägger den, känns bäst så.

Det var INTE jag..........inte denna gången ialla fall!:eek:)
har i o för sig ingen topbox
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
darest skrev:
2583651 Jaha, trodde att den där brickan satt på utgående rör på grenröret. Sitter den i mellanväggen kan man väl strunta i den eftersom det är bara en tryckutjämnare väl?:confused:

Försöker skicka med en bild of my preeeeciousssss.....


Du har ju likadana GPR-pipor som jag har! Har du snott mina??:mad: :tummenupp

Edit: en seriös fråga... har några flera upplevt att bak-blinkers-fästena är "dallriga" och borde skruvas åt? Eller ska dom var lite dallriga? Mina insexsskruvar sitter som fan fast ändå "dallrar" blinkersen när man petar på dom.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top