xt_660 skrev:2565685Inga här som haft problem med startknappen på era xtx:s? /att den är svårstartad?
Jag hade sedan gammalt en cross/endurolyft i garaget. Även om jag hade den nerfälld så fick jag lyfta upp XT-R:n på den.egal skrev:2575346någon som vet om det finns en bra lyft till xt,eller kanske har gjort någon egen och kan skicka en bild.
darest skrev:2580705Kan med stolthet säga att jag köpte mig en XTR för några dagar sen.
Är riktigt j-la nöjd. Måste dock byta ECUn för den dör när jag kommer till en kosning ibland. (Var väl därför snubben tröttnade på den efter 146mil ) Den hade GPR dämpare så ljudet är skönt. Nu snickrar jag en hasplåt för att slippa den värsta stenblästringen...
Jag har bara en fråga och efter att ha läst löpmeter i denna tråden och inte hittat någor riktigt svar frågar jag om..
Snubben hade satt på GPR dämpare men alla strypningar är kvar. Snorkeln och brickan i grenröret. (Finns väl inget mer va?)
VAD händer om man tar bort snorkeln OCH brickan? Går den sämre/bättre med bara det? Eller måste man skaffa powercommander och mappa om och hela köret... Typ lämna in på bänkningar och andra dyrbarheter?
/D
darest skrev:2580705Kan med stolthet säga att jag köpte mig en XTR för några dagar sen.
Är riktigt j-la nöjd. Måste dock byta ECUn för den dör när jag kommer till en kosning ibland. (Var väl därför snubben tröttnade på den efter 146mil ) Den hade GPR dämpare så ljudet är skönt. Nu snickrar jag en hasplåt för att slippa den värsta stenblästringen...
Jag har bara en fråga och efter att ha läst löpmeter i denna tråden och inte hittat någor riktigt svar frågar jag om..
Snubben hade satt på GPR dämpare men alla strypningar är kvar. Snorkeln och brickan i grenröret. (Finns väl inget mer va?)
VAD händer om man tar bort snorkeln OCH brickan? Går den sämre/bättre med bara det? Eller måste man skaffa powercommander och mappa om och hela köret... Typ lämna in på bänkningar och andra dyrbarheter?
/D
Sniper skrev:2582571Enligt mekanikern på Yc i hbg fick man någon häst mer på topp men tappa
i botten om man tog bort brickan.
Har bättre svar till dig efter nästa tisdag,då monteras PcIII,a ,bmc-filter
moddning av luftburk samt mappning.
Har GPR dämpare på min också, så jag återkommer med resultat och vad som
gjordes..
Stoppsladd skrev:2582577Vilken bricka????
Har jag missat nåt.....
Trodde jag visste nästan allt om den här hojen men men...
Sniper skrev:2582606Om jag inte har fel för mig så sitter brickan i röret mellen grenrören under
motorn.
darest skrev:2583651Jaha, trodde att den där brickan satt på utgående rör på grenröret. Sitter den i mellanväggen kan man väl strunta i den eftersom det är bara en tryckutjämnare väl?
Försöker skicka med en bild of my preeeeciousssss.....
cone skrev:2583972Kul att så många i Helsingborg kör XT660.
darest skrev:2584386Mötte någon igår som drog iväg på bakhjulet efter dahlhemskorsningen. Svart med topbox. Någon kännas som vill kännas vid?
Vet någon var man kan köpa plast kåpor? Vill liksom veta innan man lägger den, känns bäst så.
darest skrev:2584386Mötte någon igår som drog iväg på bakhjulet efter dahlhemskorsningen. Svart med topbox. Någon kännas som vill kännas vid?
Vet någon var man kan köpa plast kåpor? Vill liksom veta innan man lägger den, känns bäst så.
darest skrev:2583651Jaha, trodde att den där brickan satt på utgående rör på grenröret. Sitter den i mellanväggen kan man väl strunta i den eftersom det är bara en tryckutjämnare väl?
Försöker skicka med en bild of my preeeeciousssss.....
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |