darest
Ny medlem
Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!
Tobbeviking, hur gjorde du på din?
Jag skruvade ur dom helt enkelt.... satt inte så farligt då min var 1-2månader gammal då jag lossade dom.darest skrev:2612627Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!
tobbeviking skrev:2612653Jag skruvade ur dom helt enkelt.... satt inte så farligt då min var 1-2månader gammal då jag lossade dom.
//Tobbe
Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.darest skrev:2612691Skruvade ur dom???? du menar att du lossade vikten och TADA! så kom allt ur av sig själv??
Sitter i garaget med laptopen och svär över styret nu!
tobbeviking skrev:2612732Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.
//Tobbe[/QUOTE
Har någon speciel expander historia som jag fick till skydden. Och dom bultarna är grövre än orginal.
darest skrev:2612753JISSEStobbeviking skrev:2612732Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.
//Tobbe[/QUOTE
Har någon speciel expander historia som jag fick till skydden. Och dom bultarna är grövre än orginal.
Nu fattar jag vad du menar, du vill ha ur bussningarna, jag tänkte att du inte fick loss stryrändsvikterna
Jag köpte orginalbarkbusters så jag hade aldrig detta problemet. Men det måste väl funka att byta ut skruvarna som följde med dina skydd till lagom långa M6?
//Tobbe
Berit skrev:2630542undrar om dessa däck passar min xt660x
Fram 120/70 17 och bak 160/60 17 däck (Maxxis)
Dom har suttit en min KTM 660.
Maxxis är det bra däck ?
1600kr för de ? är det ett rimligt pris?
tacksam för svar ikväll!
J.mika skrev:2625521Hej, läst hela denna tråden och fått många ideer...hittar mycket info. om avgassystem osv. men ingen annan som har problem med skrapande fotpinnar på x mod.? nån som vet om man kan höja dom lite samt byta till cross pinnar för bättre fäste?
Berit skrev:2631451någon som vet ?
darest skrev:2612627Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!
Stoppsladd skrev:2631540Då har du antagligen läst att jag monterat på smalare och något högre fotpinnar i stål (supermotard modell) som inköptes från OTR
Problemet löst tillsvidare iaf. Går då att åka på rätt skapligt nu.
Nu åker ju jag hellre med knät ut men ändå
J.mika skrev:2631700TACK! ursäktar mig...läsa och söka bättre nästa gång...ska se om jag får fatt i några såna, åker också gärna med knät mot backen. LEO x3 slipon, någon med synpunkter på dessa? står i valet mellan de eller en enkel dämp (2-1) gpr...
xt_660 skrev:2639697nån här som vet om man måste ombesiktiga hojen om man byter plastkåpor och därmed även färg på sin xtx?
J.mika skrev:2631700TACK! ursäktar mig...läsa och söka bättre nästa gång...ska se om jag får fatt i några såna, åker också gärna med knät mot backen. LEO x3 slipon, någon med synpunkter på dessa? står i valet mellan de eller en enkel dämp (2-1) gpr...
Aphex skrev:2639802Fordonet är väl "helfordonsgodkänt" vilket innebär att man inte får göra om cykeln hursomhelst. Men jag kan aldrig tänka mig att någon på bes. skulle bry sig om det är annan färg på plasten. Men i värsta fall så har du väl originalplasten kvar om de skulle vara dryga
Hade LeoVince på min förra och var supernöjd med ljud och effektskillnaden på låg och mellan reg.
J.mika skrev:2641265Någon som bytt framlampa på sin xtx? måste fixa det, mår dåligt när jag ser på den....får nästan blunda när jag går fram till den om jag ska ha nåt kör sug kvar..tittat lite och det verkar som man måste såga av gaffelbens skydden för att få plats med en endurolampa (fästes ju med 4 gummiband) runt gaffeln..? nån som gjort? tycker inte man ska modda hojjar för mycket från org. men ibland måste man...
xt_660 skrev:2651537Är det många här som bytt ut styret på sina xtx:s?
Såg en xtx på stan igår vars styre jag såg som hastigast, brett, lågt och "aggressivt" såg det ut iaf.
Nån som kanske har en schysst bild att posta?
Eller kör dom flesta på originalstyret kanske, funkar?
Hann bara köra nån vecka på nytaget kort innan avställning så jag fick inte in nån direkt känsla för styret.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari