Modifieringar XT660 X/R

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!:mad:

Tobbeviking, hur gjorde du på din?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
darest skrev:
2612627 Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!:mad:

Tobbeviking, hur gjorde du på din?
Jag skruvade ur dom helt enkelt.... satt inte så farligt då min var 1-2månader gammal då jag lossade dom.
//Tobbe
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
tobbeviking skrev:
2612653 Jag skruvade ur dom helt enkelt.... satt inte så farligt då min var 1-2månader gammal då jag lossade dom.
//Tobbe

Skruvade ur dom???? du menar att du lossade vikten och TADA! så kom allt ur av sig själv??

Sitter i garaget med laptopen och svär över styret nu!:va
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
darest skrev:
2612691 Skruvade ur dom???? du menar att du lossade vikten och TADA! så kom allt ur av sig själv??

Sitter i garaget med laptopen och svär över styret nu!:va
Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.
//Tobbe
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
tobbeviking skrev:
2612732 Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.
//Tobbe[/QUOTE

Har någon speciel expander historia som jag fick till skydden. Och dom bultarna är grövre än orginal.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
darest skrev:
2612753
tobbeviking skrev:
2612732 Det sitter ju ingen expander eller så i detta styret. Utan du ska lossa skruven helt och sedan bara plocka bort vikten. Det sitter alltså en liten bussning med en gänga i styret som du inte ska demontera.
//Tobbe[/QUOTE

Har någon speciel expander historia som jag fick till skydden. Och dom bultarna är grövre än orginal.
JISSES :huvet
Nu fattar jag vad du menar, du vill ha ur bussningarna, jag tänkte att du inte fick loss stryrändsvikterna :gnissla
Jag köpte orginalbarkbusters så jag hade aldrig detta problemet. Men det måste väl funka att byta ut skruvarna som följde med dina skydd till lagom långa M6?
//Tobbe
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Hej, läst hela denna tråden och fått många ideer...hittar mycket info. om avgassystem osv. men ingen annan som har problem med skrapande fotpinnar på x mod.? nån som vet om man kan höja dom lite samt byta till cross pinnar för bättre fäste?
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
passar dessa däck?

undrar om dessa däck passar min xt660x

Fram 120/70 17 och bak 160/60 17 däck (Maxxis)
Dom har suttit en min KTM 660.

Maxxis är det bra däck ?
1600kr för de ? är det ett rimligt pris?
tacksam för svar ikväll!
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Berit skrev:
2630542 undrar om dessa däck passar min xt660x

Fram 120/70 17 och bak 160/60 17 däck (Maxxis)
Dom har suttit en min KTM 660.

Maxxis är det bra däck ?
1600kr för de ? är det ett rimligt pris?
tacksam för svar ikväll!


någon som vet ?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
J.mika skrev:
2625521 Hej, läst hela denna tråden och fått många ideer...hittar mycket info. om avgassystem osv. men ingen annan som har problem med skrapande fotpinnar på x mod.? nån som vet om man kan höja dom lite samt byta till cross pinnar för bättre fäste?


Då har du antagligen läst att jag monterat på smalare och något högre fotpinnar i stål (supermotard modell) som inköptes från OTR :tummenupp
Problemet löst tillsvidare iaf. Går då att åka på rätt skapligt nu.

Nu åker ju jag hellre med knät ut men ändå:)
 

Bifogat

  • jag14dok.jpg
    jag14dok.jpg
    97.8 KB · Visningar: 265

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Berit skrev:
2631451 någon som vet ?


Klar dom passar. det är ju samma dimension som original...

Sen beror det ju på vad det är för typ av Maxxis? Med tanke på priset menar ja. Men en uppsättning däck för ca 1500 är väl överkommligt.

darest skrev:
2612627 Är det någon som vet hur i hela friden man får ut styrändspluggarna för att montera handskydd. Sitter som berget!!!:mad:

Tobbeviking, hur gjorde du på din?

Om du inte fått bort dom vid det här laget så prova med att släpp på insex skruven och sen klappa till den lite lätt då brukar det oftast släppa då den är av en sån modell som har som två halvor som går mot varann och skruven är gängad i den inre som pressas mot styrets inre vägg när du drar åt.

Hoppas det ordar/ ordnat sig:tummenupp
 
Last edited:

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Stoppsladd skrev:
2631540 Då har du antagligen läst att jag monterat på smalare och något högre fotpinnar i stål (supermotard modell) som inköptes från OTR :tummenupp
Problemet löst tillsvidare iaf. Går då att åka på rätt skapligt nu.

Nu åker ju jag hellre med knät ut men ändå:)

TACK! ursäktar mig...läsa och söka bättre nästa gång...ska se om jag får fatt i några såna, åker också gärna med knät mot backen. LEO x3 slipon, någon med synpunkter på dessa? står i valet mellan de eller en enkel dämp (2-1) gpr...
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
J.mika skrev:
2631700 TACK! ursäktar mig...läsa och söka bättre nästa gång...ska se om jag får fatt i några såna, åker också gärna med knät mot backen. LEO x3 slipon, någon med synpunkter på dessa? står i valet mellan de eller en enkel dämp (2-1) gpr...


Ingen fara. man kan inte hitta allt.
Tja leo vince dämparna låter ganska gött dom med och har visat ganska fina siffror i bänke men det är jäkligt många som verkar nöjda med GPR däparna oxå, dock så verkar dom låta nåt jävulskt mycket.....:D
Hade nog nästan gått på ett 2-1 system jag med om jag inte skulle sälja hojen. sugen på en värre bil ist.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
nån här som vet om man måste ombesiktiga hojen om man byter plastkåpor och därmed även färg på sin xtx?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
xt_660 skrev:
2639697 nån här som vet om man måste ombesiktiga hojen om man byter plastkåpor och därmed även färg på sin xtx?

Fordonet är väl "helfordonsgodkänt" vilket innebär att man inte får göra om cykeln hursomhelst. Men jag kan aldrig tänka mig att någon på bes. skulle bry sig om det är annan färg på plasten. Men i värsta fall så har du väl originalplasten kvar om de skulle vara dryga :tummenupp

J.mika skrev:
2631700 TACK! ursäktar mig...läsa och söka bättre nästa gång...ska se om jag får fatt i några såna, åker också gärna med knät mot backen. LEO x3 slipon, någon med synpunkter på dessa? står i valet mellan de eller en enkel dämp (2-1) gpr...

Hade LeoVince på min förra och var supernöjd med ljud och effektskillnaden på låg och mellan reg.
 
Last edited:

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Aphex skrev:
2639802 Fordonet är väl "helfordonsgodkänt" vilket innebär att man inte får göra om cykeln hursomhelst. Men jag kan aldrig tänka mig att någon på bes. skulle bry sig om det är annan färg på plasten. Men i värsta fall så har du väl originalplasten kvar om de skulle vara dryga :tummenupp



Hade LeoVince på min förra och var supernöjd med ljud och effektskillnaden på låg och mellan reg.


Nä, förhoppningvis så bryr dom sig inte nej, tack för info! :tummenupp
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Någon som bytt framlampa på sin xtx? måste fixa det, mår dåligt när jag ser på den....får nästan blunda när jag går fram till den om jag ska ha nåt kör sug kvar..tittat lite och det verkar som man måste såga av gaffelbens skydden för att få plats med en endurolampa (fästes ju med 4 gummiband) runt gaffeln..? nån som gjort? tycker inte man ska modda hojjar för mycket från org. men ibland måste man...
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
J.mika skrev:
2641265 Någon som bytt framlampa på sin xtx? måste fixa det, mår dåligt när jag ser på den....får nästan blunda när jag går fram till den om jag ska ha nåt kör sug kvar..tittat lite och det verkar som man måste såga av gaffelbens skydden för att få plats med en endurolampa (fästes ju med 4 gummiband) runt gaffeln..? nån som gjort? tycker inte man ska modda hojjar för mycket från org. men ibland måste man...

Gå in på yamaha center annars å köp 2007 års modell?
Annars gillade jag lyktan på nya kawwa 450 FMX eller om det var KMX?

Annars är det nån av killarna som bytt lykta på www.xt660.com
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Är det många här som bytt ut styret på sina xtx:s?

Såg en xtx på stan igår vars styre jag såg som hastigast, brett, lågt och "aggressivt" såg det ut iaf.

Nån som kanske har en schysst bild att posta?

Eller kör dom flesta på originalstyret kanske, funkar?

Hann bara köra nån vecka på nytaget kort innan avställning så jag fick inte in nån direkt känsla för styret.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
xt_660 skrev:
2651537 Är det många här som bytt ut styret på sina xtx:s?

Såg en xtx på stan igår vars styre jag såg som hastigast, brett, lågt och "aggressivt" såg det ut iaf.

Nån som kanske har en schysst bild att posta?

Eller kör dom flesta på originalstyret kanske, funkar?

Hann bara köra nån vecka på nytaget kort innan avställning så jag fick inte in nån direkt känsla för styret.

Monterat ett svart Pro Taper styre och köpte styrhöjare från OTR för 28mm styre.:tummenupp

Syns på bild i mitt "garage" men är lite dålig skärpa
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top