Sant,Hmmm en sak som förundrar är att nästan ingen har plockat bort de där ytterst fula backspeglarna som man endå inte behöver
Jag har endast den ena på.
Sant,Hmmm en sak som förundrar är att nästan ingen har plockat bort de där ytterst fula backspeglarna som man endå inte behöver
Sant,
Jag har endast den ena på.
Snygg hoj Undrar vad du har för däck på bilden? Avon distanzia? Nöjd, hållbarhet, köra grus?
Tack.
Jo visst har du rätt ang. däckvalet.
Jag tycker att dom har funkat bra, bättre än orginal (om man nu både kör asfalt & grus)
Jo, man får nog testa sig lite fram.Skulle vara intressant att prova lite grövre mönster än sport däcken, Är ju löjligt kul att skotta grus emellanåt. Har nu ett Avon Azzaro bak. Funkar i torrt men blir såphalt i regn, inget vidare mao. Maxxis har ju sina goldspeed med som verkar vettiga som allround. Vi får se te våren vad det kan bli.
Skulle vara intressant att prova lite grövre mönster än sport däcken, Är ju löjligt kul att skotta grus emellanåt. Har nu ett Avon Azzaro bak. Funkar i torrt men blir såphalt i regn, inget vidare mao. Maxxis har ju sina goldspeed med som verkar vettiga som allround. Vi får se te våren vad det kan bli.
Jag köper däck av en kille som heter Mark Jennings ifrån England. Jag pröjsade 1150 för både fram och bak sist då jag köpte Metzler. Han hade även Avon som du söker. Pma mig om du vill ha numret
Ska bli dämpare nu. Har kollat runt lite och väljer nog ett par GPR. Tycker man betalar så mkt för märket om man tex vill ha acra pipor. Har fått fram ett pris på 6500:- för ett par Gpr rostfritt, låter det ok? finns det billigare?
Ska man ha runda eller ovala, snyggast?
Ska bli dämpare nu. Har kollat runt lite och väljer nog ett par GPR. Tycker man betalar så mkt för märket om man tex vill ha acra pipor. Har fått fram ett pris på 6500:- för ett par Gpr rostfritt, låter det ok? finns det billigare?
Ska man ha runda eller ovala, snyggast?
Om du ska byta kolla upp din oljepump oxå! Jag körde ganska länge på min SRX med 640 kolv och portad topp men sedan pajjade oljepumpen (= dyrt). Om du byter kolv skulle jag rekomendera kam byte oxå...Någon som har erfarenhet av trimmning på XT 600 motorn ?
Står något i bikes gamla begagnat guide att motorn är skottsäker, så länge den inte trimmas.
Har klämt på pipa o moddat luftburk, men nu luktar det kolvbyte.
Frågan är om jag ska köra på orginal eller högkomp.
För o nackdelar ?
Om du ska byta kolla upp din oljepump oxå! Jag körde ganska länge på min SRX med 640 kolv och portad topp men sedan pajjade oljepumpen (= dyrt). Om du byter kolv skulle jag rekomendera kam byte oxå...
är pumpen dyr i inköp eller dyr då den rasar ?
byta kolv, visst, det är väl en 3 loppor, men med kam också blir det minst det dubbla, plus ett kraftigt ökat slitage på motorn.
eller är jag fel ute om jag säger att det är mer slitage i ett ökat effektuttag ?
och att kam o kolv ger mer effekt än bara kolv ?
är pumpen dyr i inköp eller dyr då den rasar ?
byta kolv, visst, det är väl en 3 loppor, men med kam också blir det minst det dubbla, plus ett kraftigt ökat slitage på motorn.
eller är jag fel ute om jag säger att det är mer slitage i ett ökat effektuttag ?
och att kam o kolv ger mer effekt än bara kolv ?
Jag fick hem ett par Acerbis rally pro från off-the-road i fredags, var nere i dag för att montera dom. Men nått jag inte fattar är om man bara skall ta bort dom små "crashpuckarna" utanför handtagen och sen skruva fast skydden med orinalskruven. Köpte ju till ett monteringskit och då verkar det som man skall ta ut "insattsen" i styret och det vet jag inte hur man gör. Sen om man bara monterar skyddet som i första alternativet, genom att bara ta bort "crashpucken" och skruva fast med orginalskruven så går det fint på vänstersidan men på högersidan så tar borshantaget mot så det går inte.
Nån som monterat och kanske har en bra bild så man ser hur det skall se ut?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |