KimL
Beware
Hej på er !
Har kollat in här och måste tacka för alla kommentarer kring xt660x, som ledde till att jag gick in på Yamaha center och köpte mig en ny (Blå-vit 2004 men oanvänd) motorcykel av nämnda märke. Har tidigare plågat Gsx1100. Svaret finnes förmodligen på någon av alla dessa sidor men, kan man köra ett år utan slip-on eller låter den för snällt eller går för lent ? Och ni som hunnit logga mil på dessa, hur klarar sig agasrören mot sprut från framhjulet? Funderar på att köpa hasplåt till men den lilla rackaren kostar visst 1800 spänn. Solsken ute men snö kvar på mindre vägarna ...suck
Jag har kört en säsong nu med original slip-on och jag vill byta kan jag säga, tycker den låter för tamt med original. Märks kanske inte så mycket när man kör själv, men ligger du ihop med en annan som också kör stånkis hoj med slip-on så hör man hur tamt den låter original. Genom att byta blir du även av med katalysatorn som snor lite effekt. Nästa bov i dramat om att sno effekt i hojen är luftburken så den kan också moddas och bytas filter i, det tänker jag göra i alla fall, samt slip-on, kanske en PC också, men springer snabbt iväg i pengar.
Till fråga 2 så än så länge har mina avgasrör klarat sig bra från framhjulssprut, men en hasplåt är ju att föredra även om du inte skall köra skogs o grusväg så får du ett bättre uteseende tycker jag