Modifieringar XT660 X/R

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hej på er !
Har kollat in här och måste tacka för alla kommentarer kring xt660x, som ledde till att jag gick in på Yamaha center och köpte mig en ny (Blå-vit 2004 men oanvänd) motorcykel av nämnda märke. Har tidigare plågat Gsx1100. Svaret finnes förmodligen på någon av alla dessa sidor men, kan man köra ett år utan slip-on eller låter den för snällt eller går för lent ? Och ni som hunnit logga mil på dessa, hur klarar sig agasrören mot sprut från framhjulet? Funderar på att köpa hasplåt till men den lilla rackaren kostar visst 1800 spänn. Solsken ute men snö kvar på mindre vägarna ...suck

Jag har kört en säsong nu med original slip-on och jag vill byta kan jag säga, tycker den låter för tamt med original. Märks kanske inte så mycket när man kör själv, men ligger du ihop med en annan som också kör stånkis hoj med slip-on så hör man hur tamt den låter original. Genom att byta blir du även av med katalysatorn som snor lite effekt. Nästa bov i dramat om att sno effekt i hojen är luftburken så den kan också moddas och bytas filter i, det tänker jag göra i alla fall, samt slip-on, kanske en PC också, men springer snabbt iväg i pengar.

Till fråga 2 så än så länge har mina avgasrör klarat sig bra från framhjulssprut, men en hasplåt är ju att föredra även om du inte skall köra skogs o grusväg så får du ett bättre uteseende tycker jag :)
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Tackar för de synpunkterna. Min tanke var nog mest att byta till slip-on för ljudets skull, jag menar börjar man trimma så barkar det iväg(mycket vill ha mera) Kommer bara ställa upp originalsprutet. Vill jag ha effekt sparkar jag ju bara igång gamla Suzukin.

Kul att ni verkar vara generellt sett väldigt nöjda med denna mc !:tummenupp

P.s. Ge mig ett länktips eller dyl på billiga slip-on eftersom jag inte är ute efter att bygga "dynodrottning" behöver jag ju inte kosta på mig ett par "Acra" för tio papp. Tack på förhand.
 
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tackar för de synpunkterna. Min tanke var nog mest att byta till slip-on för ljudets skull, jag menar börjar man trimma så barkar det iväg(mycket vill ha mera) Kommer bara ställa upp originalsprutet. Vill jag ha effekt sparkar jag ju bara igång gamla Suzukin.

Kul att ni verkar vara generellt sett väldigt nöjda med denna mc !:tummenupp

P.s. Ge mig ett länktips eller dyl på billiga slip-on eftersom jag inte är ute efter att bygga "dynodrottning" behöver jag ju inte kosta på mig ett par "Acra" för tio papp. Tack på förhand.

Dom här har mycket skojigt till XT:n, där funderar jag på att ta mina slip-on ifrån. http://www.offtheroad.de/

Vad jag fått ut ifrån forumet här så är det en väldigt seriös sida så man blir inte lurad där.

Om du inte redan blivit medlem där så finns det ett eget forum för XT660 hojar på nätet :). Surfa in på http://www.xt660.com Finns mycket nyttigt att läsa där med. Är ett engelskt forum men vi har en egen scandinavien del på forumet där alla scandinaver hänger :)
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Ingen som säljer X-racing som är nämnda tidigare på denna tråd ? De färjade var ju rätt coola. Med ett pris på ca 3500kr är det ju inget att tveka på !

Skriv in om någon vet av länkar o dyl.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Ingen som säljer X-racing som är nämnda tidigare på denna tråd ? De färjade var ju rätt coola. Med ett pris på ca 3500kr är det ju inget att tveka på !

Skriv in om någon vet av länkar o dyl.

Tror inte där är någon som har en aning faktiskt, jag fråga för inte så länge sedan också efter dessa, men utan någon större framgång. Dom här http://www.flip-mc-se som sålde dom tidigare har gått under jorden så går inte att beställa där längre. Hittar du någon som säljer dom får du jätte gärna meddela mig för jag vill också ha, annars får det bli ett par Leo Vince X3 för min del.
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Sitter i planerna och skall fixa nya dämpare till min hoj nu inför den nya säsongen :). Har planer på ett par Leo Vince X3 dämpare, är det många som har dom här på sin XT och ger dom ett gott ljud? Vill inte heller flyga på allt för mycket pengar på dämparna därför tänkte jag att dessa kunde kanske vara ett bra allternativ, eller är där någon annan som har något annat tips på dämpare med gott ljud i som ligger runt 4000 kr?

/Kim


Köp ett par leo dämpare...gott ljud ja jävlar! mkt lätt att byta insatser...får med 4 olika...bara att byta tills man e nöjd. Jag körde 20 mil med "race" insatserna igår, tycker det låter lite för mycket men smäller mkt mindre än vad folk sagt. Men det blir nog att köra med mellan insatsen i forts. Farbror har säkert synpunkter på att det låter för högt...bor du i göteborg så ta en titt på mina.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Köp ett par leo dämpare...gott ljud ja jävlar! mkt lätt att byta insatser...får med 4 olika...bara att byta tills man e nöjd. Jag körde 20 mil med "race" insatserna igår, tycker det låter lite för mycket men smäller mkt mindre än vad folk sagt. Men det blir nog att köra med mellan insatsen i forts. Farbror har säkert synpunkter på att det låter för högt...bor du i göteborg så ta en titt på mina.

Låter bra, lär nog bli ett par sådana för min del då och jag kommer nog att köra med race insatsen då, för jag gillar när det låter massor :yoparty. Tyvärr så bor jag i Helsingborg, annars hade jag mer än gärna kommit o tagit en titt och gärna provlyssnat lite också :).
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Köp ett par leo dämpare...gott ljud ja jävlar! mkt lätt att byta insatser...får med 4 olika...bara att byta tills man e nöjd. Jag körde 20 mil med "race" insatserna igår, tycker det låter lite för mycket men smäller mkt mindre än vad folk sagt. Men det blir nog att köra med mellan insatsen i forts. Farbror har säkert synpunkter på att det låter för högt...bor du i göteborg så ta en titt på mina.


Har du beställt från utlandet eller köpt på affär i sverige. Kollade på off-the-road i Tyschkland och där kostade de 519€ plus 25-30€ i frakt (Strax över 5000kr alltså)
 

Janne 1212

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
05 Yamaha MT01
Hej alla
Jag kan rekomendera GPR slipon i carbonlook, ca 6000 kr,
De har ett uderbart ljud och ger bätre vrid.
Riktiga carbon håller inte då de vibrerar sönder enligt leverantören.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Vill ni handla LeoVince X3 dubbelrör billigt rekommenderar jag www.bikeandcarparts.de som jag själv handlade hos när jag hade Yamahan.
Köpte mitt för ca 4100:- inkl frakt till dörren :)
Skicka en förfrågan till bikeandcarparts@web.de. Engelska funkar givetvis!

Tackar för tipset, skall nog kolla med dom om vad det kostar i dagsläget för har precis som Bubbel-Ve bara hittat offtheroad.de annars som billigast leverantör av Leo pipor.
 

Janne 1212

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
05 Yamaha MT01
Hej
Byter in hojen i nästa vecka, ville bara föreviga den
 

Bifogat

  • MC 2 ny.JPG
    MC 2 ny.JPG
    111.6 KB · Visningar: 367
  • Bak ny.JPG
    Bak ny.JPG
    79.6 KB · Visningar: 263
  • MC ny.JPG
    MC ny.JPG
    121.5 KB · Visningar: 378

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Det är ingen som har sett ett avgassystem som är 2-1-2 eller 2-2 som går ovanför motorn?

Har en "R" och jag må säga att jag börjar bli trött på att sparka rätt hasplåten hela tiden. Hade inte skadat med 4cm högre markfrigång.

Hej så länge!
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Håller med dig helt!
Tur ändå att plåten sitter där...Jag upptäckte tidigt att detta inte var som gammla enduro hojen. Men nu är plåten bucklig och ful.
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Tog och pallade upp hojen ikväll och i morgon ska jag ta och göra några uppsättninar av hundben. Sen ska vi se hur det blir.
Tänkte att en höjning på 4-7 cm inte hade skadat. Men är det någon som har en aning om hur man löser höjningen fram. Kan ju inte köra runt med något som liknar en framsänkt epa. Får kanske bli några distanser jag sett till africa twin.
 

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Hej på er !
Har kollat in här och måste tacka för alla kommentarer kring xt660x, som ledde till att jag gick in på Yamaha center och köpte mig en ny (Blå-vit 2004 men oanvänd) motorcykel av nämnda märke. Har tidigare plågat Gsx1100. Svaret finnes förmodligen på någon av alla dessa sidor men, kan man köra ett år utan slip-on eller låter den för snällt eller går för lent ? Och ni som hunnit logga mil på dessa, hur klarar sig agasrören mot sprut från framhjulet? Funderar på att köpa hasplåt till men den lilla rackaren kostar visst 1800 spänn. Solsken ute men snö kvar på mindre vägarna ...suck

Tjena, välkommen till XT träsket :)

Hasplåt kostar 1348 kr på www.touring.se
artikelnummer: 90-0641
 

CRY

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha WR450F
Halloj!
Premiär tur idag trodde jag, tji med det. Bromsoket fram läcker olja. Någon mer som har haft problem med det, min är en 04 uttagen sommaren 05.

egal: Mina packboxar läcker också lite grann.

Båda problemen ovan borde väl garantin täcka?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top