Modifieringar XT660 X/R

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
vill fixa reg-plåten såsom killen gjort på sin hoj på denna bild.

Vart beställer jag skylt? Nån som vet hur man gör, måste man såga i plasten och ha sig?

Är den laglig?
 

Bifogat

  • 0817801441.jpg
    0817801441.jpg
    59.5 KB · Visningar: 393

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Några som e sugna på att ut och åka lite hoj, Grus och småvägar till helgen? Runt göteborg... Kanske ska ställa frågan i träff/samåk. men kul med folk härifrån...
 

Jochem

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Årsta
Hoj
KTM 690 smc -10
Tjena!

Någon som vet vart man kan få tag på liknande fäste idag?

attachment.php
 
Last edited:

flyfish

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
haninge
Hoj
Honda xr 650
Tjena, har ett par GPR pipor till salu. De har gått max 10 mil, det låter för högt för mig, jag börjar bli gubbe och föredrar originalen. De går loss på 4500:-. De finns i Stockholm.
 
Last edited:

Hansolo

Ordningstörande
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati, Ducati, XT660X
ngn som testat "off the roads" 2-1 system? skulle va gött o få upp rören.

mhv johan

Väntar ivrigt på ett 2-1 system med Akra dämpare. Om allt går väl skall det komma i veckan. :)
Enl den infon jag har lyckas gräva fram så ger det 4-5 hk och framförallt en viktbesparing på 13kg!!!!! Med ett stage II kit och PCIII så bör effektsiffran bli riktigt nice...super nice...Så det fick bli ett sådannt också:)
Återkommer med rapport...

/Håkan
 

Wendel

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha xt 660x
Någon som vet var strypningen till en xt 660 x-07 (25kw) sitter. köpte hojen för två veckor sen och fick den då strypt eftersom jag bara har mellan kort. är dock sugen på att pilla bort denna:yoparty

Är tacksam för alla tips jag kan få innan jag börjar pilla. Säljaren pratade om att den var strypt i handtaget.
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Någon som vet var strypningen till en xt 660 x-07 (25kw) sitter. köpte hojen för två veckor sen och fick den då strypt eftersom jag bara har mellan kort. är dock sugen på att pilla bort denna:yoparty

Är tacksam för alla tips jag kan få innan jag börjar pilla. Säljaren pratade om att den var strypt i handtaget.

Sitter en strypning på gasrullen. Bara 2 skruvar sen orginal effekt.
du ser den tydligt
 

Wendel

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha xt 660x
Sitter en strypning på gasrullen. Bara 2 skruvar sen orginal effekt.
du ser den tydligt

Tack så mycket för det svaret, skönt att det alltid finns kunniga människor här på sh. Någon i detta forumet som har erfarenheter av att handla från http://www.off-the-road.de/ skulle vilja beställa lite prylar därifrån. Undrar bara hur det går till med order och betalningsätt.
 

Jochem

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Årsta
Hoj
KTM 690 smc -10
Tack så mycket för det svaret, skönt att det alltid finns kunniga människor här på sh. Någon i detta forumet som har erfarenheter av att handla från http://www.off-the-road.de/ skulle vilja beställa lite prylar därifrån. Undrar bara hur det går till med order och betalningsätt.



Jo jag har precis beställt ny bakdel från dem, ska väl komma imorrn eller på torsdag, man gör beställningen på deras sida sen får du pröjsa i förskott över nätet typ.
Off the road skickar mail på vad som ska finnas med typ banknummer osv när du ska göra en utlandsbetalning, lite krångligt med det verkar funka.
Får se om man får några grejor bara :S
 

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Xt 660 X - 2007

Jag och två kompisa har köpt varsin xtx och vid motorbroms kan man höra ett skramlande ljud från någonstanns "mellan motor och framhjul". Någon som hört liknande ljud ?
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag och två kompisa har köpt varsin xtx och vid motorbroms kan man höra ett skramlande ljud från någonstanns "mellan motor och framhjul". Någon som hört liknande ljud ?


Jag hade oljud i dom krokarna och det var hasplåten´s främre skruv som spökade. Sitter en gummi bussning där som skakar sönder.
Hoppas det är samma enkla fel för dig.
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Ska man skaffa kn-filter

Har nu skaffat Gpr dämpare. Riktigt skönt ljud, kanske lite för högt ibland :p
Nu till frågan! Skulle ni rekomendera att man köper ett annat filter när man har bytt dämparna? har hört att man ska plocka bort luftsnorklen också?
Borde man ställa om något tex insprutiningen när man har bytt till andra dämpare.

Tycker inte det är så stor effekt ökning med Gpr-ljuddämparna.
Tack
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top