Blow
Ny medlem
Grattis![]()
Sen kommer frågan, hur har du tid att sitta här när du har nytaget körkort?
E det nån som har bytt kam på sin xt?
Last edited:
Grattis![]()
Sen kommer frågan, hur har du tid att sitta här när du har nytaget körkort?
Tänkte höra om det finns fler som har haft kylarvätskeläckage. Har inte hunnit göra 100 mila än men har drabbats av ett konstigt läckage som bara inträffar när jag kallstartar och kör hem från jobbet på eftermiddagen. (Står i garage under natten varför den inte läcker när jag ska till jobbet). Högra sidan av motorn blir nedsölad.Yamhacenter skall byta några kylarslangklammer hoppas det är så enkelt.
avd omoget. Tycker den är lite omständig att få upp på bakhjulet...hade förhoppning att bara dra upp den på tvåan med motorn, iof så köpte jag den inte för att vara värst förbi korvkön så !
La upp den på ftp:n
Klockan på displayen.. nån som vet om man kan få 24h-visning på den?
Har flyttstädat bort min svenska instruktionsbok också..FAAN!
Nån som sitter på en extra bok dom vill sälja? (Yamaha säljer bara engelska böcker löst).
Tjenis... Jag kollade i min bok igår, kunde inte hitt att man kan justera om den till 24h visning, skulle också vilja justera detta... Så är det någon som har något "knep" så....
har läst lite om hur ni gör inställningar med CO men skulle vilja ha en lite mer detaljerad info; ex vad exakt är det jag ställer in och vad får jag ut?
kanske har detta stått på någon sida, kan ha missat nånmen skulle verkligen vilja få reda på detta.
tack på förhand, grymt bra tråd!
Har också lusläst denna enorma tråd som är ett måste för oss nya XT ägare
Har fixat och trixat med CO nu i veckan och har hittat två lägen på min...
7 när jag kör landsväg (orginal pipor med ryckt snorkel) samt 23 när jag skall slanga lite...
När det gäller CO så förmodar jag, som jag har fattat det att man ökar bränsletillförseln i insprutningen.
Ok sjyyst, ( ja den är enorm)
Menar du alltså att du ställer om den beroende på hur du/och på vad (underlag) du kör?
Märker du någon skillnad då, lättare att få upp den på slangen med ny inställning? Kör orginal pipor i 2 veckor till, men är det lönt att göra någon inställning då den är fullt orginal, d v s kommer jag märka något?
tack för svar
Detta låter PRECIS som det problemet jag har!
Fick veta på tidigare inlägg att det var ECM:en det troligtvis var fel på,
men detta felsymptom stämmer nog mer in på mitt problem...
Då får Yamaha byta ut både ECM:en och sensorn då!
Är det TPSen eller ECU:n det är fel på? eller e de båda?
Precis, har två olika värden beroende på hur jag skall köra 7 - 23
Hur var det man gick in i menyn för att ställa om insprutningen (CO1 eller CO2 förresten). Vad händer om du bara backar från 23 till säg 18-20 någonting? (Ang avgasknall / effekt etc)
Är det verkligen någon som kunnat påvisa någon förändring av att rycka snorkeln... mig veterligen är hålet nog stort att dra i luft till en sådan motor!
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |