Modifieringar XT660 X/R

Hansolo

Ordningstörande
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati, Ducati, XT660X
Kan rekommendera OTR's färdiga kit.
http://www.off-the-road.de/xt660_bodywork.html?&L=1
Inge såga bara bulta på och köra. Lite färg först bara...
Dom har också diverse miniblinkers, själv monterade jag orginalblinkersen, anser att dom är små nog :)

/H

Är det smidigt att beställa prylar från Off the road?
hur långa är leveranstiderna osv?
QUOTE]

Mycket enkelt att beställa från dom;
Du skickar bara ett mejl med din beställning så återkommer dom med en kontantfaktura. Betala den och sedan skickar dom prylarna.
Det tog c:a 1 vecka från att jag beställde tills det att jag fick prylarna.

/H
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Glad midsommar till er... Har fått mina Termignoni slip-ons nu, supernöjd med dom.:cdevil Fick dom för 449 eur i aluminium, bild kommer kanske ikväll... Om nån är intresserad kan jag varmt rekomendera den butiken, 5 dagars leverans och portot var 22 eur...
sh1.JPG

sh2.JPG
 
Last edited:

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Glad midsommar till er... Har fått mina Termignoni slip-ons nu, supernöjd med dom.:cdevil Fick dom för 449 eur i aluminium, bild kommer kanske ikväll... Om nån är intresserad kan jag varmt rekomendera den butiken, 5 dagars leverans och portot var 22 eur...
View attachment 198867

View attachment 198868




Vilken butik är det du syftar på ? Det priset var ju absolut intressant. Följer det med insatser för att dämpa ljud vid behov ,
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Vilken butik är det du syftar på ? Det priset var ju absolut intressant. Följer det med insatser för att dämpa ljud vid behov ,

Ja, det följer med db-killer... Låter typ som orginal fast lite dovare med dom i. Hade dom i typ en vecka sen tog jag ur dom, en skruv i varje så det tar 5 min att ta ur dom... Butiken är en online butik på tyska Ebay. Topspeedster1 heter den, Gå in på http://www.ebay.de/ och sök på xt660 så finns butiken nästan längst ner på sidan... Dom har LeoVince X3 för 429 eur också. Bra service och dom mailar tillbaka på dina frågor samma dag...
Kom och kika om du bor/är i Stockholm...:yoparty
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Måste man logga in en användare på tyska e-bay för att komma åt att maila dem. Min tyska är under all kritik . Kan du skicka adressen till mig ? Riktigt snygga termignoni dämparna(skrikarna) . Kan inte kika bor några mil norröver..... typ 80 st. (skellefteå) syns väl på mina avatarers snygga tröjjor!
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Måste man logga in en användare på tyska e-bay för att komma åt att maila dem. Min tyska är under all kritik . Kan du skicka adressen till mig ? Riktigt snygga termignoni dämparna(skrikarna) . Kan inte kika bor några mil norröver..... typ 80 st. (skellefteå) syns väl på mina avatarers snygga tröjjor!

Deras mailadress är topspeed-mail@web.de. Ring om du undrar något, du har numret i ett privat meddelande på din sida...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När får man se en XT660 på Tis / Ons körningarna borta i Lunda alt med motardmaffian?
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
När får man se en XT660 på Tis / Ons körningarna borta i Lunda alt med motardmaffian?

Så fort jag får min j**la lapp... Har uppkörningen kvar, känns som att utmana ödet att dra iväg med motardmaffian utan db-killer och inget körkort... Men man ska aldrig säga aldrig...:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så fort jag får min j**la lapp... Har uppkörningen kvar, känns som att utmana ödet att dra iväg med motardmaffian utan db-killer och inget körkort... Men man ska aldrig säga aldrig...:D

Va fasen du kan ju puttra till Lunda "med handledare förstås" och leka alt titta på! Det var väl nu på Ons det var körning på Barkaby, där kan du gasa av dig ordentligt då det är inhägnat!
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Va fasen du kan ju puttra till Lunda "med handledare förstås" och leka alt titta på! Det var väl nu på Ons det var körning på Barkaby, där kan du gasa av dig ordentligt då det är inhägnat!

Tja, var när hur på onsdag... Kollar på Motardmaffia tråden, står väl antagligen där... Får väl ta med mig en "handledare" som inte heller är färdig med lappen:yoparty Behöver ju träna lite inför uppkörningen:D
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Så har man äntligen moddat baken på XT:n
8.jpg
 
Last edited:

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Så har man äntligen moddat baken på XT:n
8.jpg

Snyggt som f a n ! :tummenupp :tummenupp Hur gjordes det?

Ni som slangar på era XT:s.. hur exakt brukar ni göra för att slanga upp den, på tvåan? E fet nybörjare på att slanga/ens få upp den på bakhjulet. Hur övar man bäst för att gradvis på upp henne? :)

Holtis igen.. vad hade du för kostnad för delarna och tidsåtgång?
Och viktigast av allt, vad tar du betalt för att modda om min? :tummenupp
 
Last edited:

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Snyggt som f a n ! :tummenupp :tummenupp Hur gjordes det?

Ni som slangar på era XT:s.. hur exakt brukar ni göra för att slanga upp den, på tvåan? E fet nybörjare på att slanga/ens få upp den på bakhjulet. Hur övar man bäst för att gradvis på upp henne? :)

Holtis igen.. vad hade du för kostnad för delarna och tidsåtgång?
Och viktigast av allt, vad tar du betalt för att modda om min? :tummenupp

Skall lägga upp en länk till bilder, step by step. Kortfattat...
Köpte ett LED bakljus till en R6:a -06, efter att ha demonterat baken en gång tidigare så visste jag hur det såg ut, när bakljuset kom så var det bara att plocka ned, fram med bågifil, vinkelkapen och borrmaskinen... kapade bit för bit av plasten. (skall tilläggas att jag var på yamaha center och kollade vad ny plast kostade ifall om. 625:) Så de var bara att kapa, inget är omöjlig när man får bygga det på egen hand, med lite klureri och riv i hårbotten så fick jag fast bakljuset med egna tillverkade gummi upphängningar eftersom det vibrerar en del... :) Och jag kollade hela tiden med den övre plasten "Bakstänkan" så det passade i djupet osv. sedan kom de roliga, hade inte längre bultar till ljuddämparna, för plåten gick inte emellan dem, så det fick bli en nödlösning på sena kvällen :)
Sedan så på med blinkers i handtagsinfästningen, allt passar med samma bultar osv. Skall noteras att en del fix med elen osv skall till, kapade orginal kabeln och lödde ihop den med R6:ans bakljus så allt är lätt att plocka ned ifall man vill osv. Tog väl ca 5 timmar... och då fick jag tillverka egen nr plåtshållare, fästen till bakljus osv. så de var lite "pul" men grym nice när jag väl satte nyckeln i tändningen och vred på :)
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Snyggt som f a n ! :tummenupp :tummenupp Hur gjordes det?

Ni som slangar på era XT:s.. hur exakt brukar ni göra för att slanga upp den, på tvåan? E fet nybörjare på att slanga/ens få upp den på bakhjulet. Hur övar man bäst för att gradvis på upp henne? :)

Holtis igen.. vad hade du för kostnad för delarna och tidsåtgång?
Och viktigast av allt, vad tar du betalt för att modda om min? :tummenupp

Glömde ju... :) Det kostade mig totalt 300:- att modda den, iom att jag hittade bakljuset "nytt" på Blocket av en kille som kör bana :)

Sedan när det gäller att slanga... Hm.. är ju inget proffs direkt iom att XT:n precis är inkörd, men har ju börjat en del, men har än så länge bara tagit upp den på 1:ans växel, och då från ca 20km sedan så slangar jag tills den inte drar längre, iom att 1:an är rätt kort, men skall träna mer så att jag kan ta upp den på 2:an eller som nu tryggt på 1:an och sedan växla... skall ut i morgon och träna lite, samt en stund innan onsdagskörning på onsdag :)

Kanske skulle ses och "göra bort oss" tillsammans ;-) Och ta ett par sjyssta bilder :)

Kan ju säga att slanga med min tidigare Enduro var ju barnmat mot detta, men övning ger färdighet och skam den som ger sig.

Inte mening att spamma tråden, men lite mer bilder innan jag lägger upp den i en länk med en beskrivning :)

9.jpg

10.jpg

11.jpg
 
Last edited:

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
ja herregud, galet snygg blev det hursomhelst!

Å jag som egentligen var emot detta med moddning av bakpartier och så..får visst ändra uppfattning. :tummenupp

Frågan är bara om det är lönt att lägga ned tid på det?

Är sugen på en MT-03, kanske ev. nästa år..fan att man aldrig ska vara nöjd med nånting, man är fan helt dum i huvudet! :tummenupp :arsele
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top