ekib skrev:Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)
när dom bytte ecu på min xt så sa dom att dom är tvungen att ha den röda nyckel att resetta instälningran så att dom får rätt kod till imobilisern.. om jag förstod det rätt...
var det inte nån som hade skrivit i tråden att dom inte fått igång den efter ett ecu byte p.g.a att dom inte hadde den röda nyckeln ???
vad är det för knäpp verkstad som inte tar på sej det.... ?? det är ju jätte lätt byte å dom får betalt 0.9 timmar för ett jobb som tar 0.1 timme..
knasig verkstad...