Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Har du kollat vad det är för färg på stiftet?

Tänkte om den går för fett/ snålt :va

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Stoppsladd skrev:
Har du kollat vad det är för färg på stiftet?

Tänkte om den går för fett/ snålt :va

nej, har inte gjort det. Ska kolla det snarast, misstänker att den går rätt så fett för den sotar & drar mycket mer bensin än original.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
XT660XPatrik skrev:
Jag har ett litet problem med min -05:a

Spec:
Sebring dämpare
Borttagen snorkel
KN-filter i boxen
Urkopplad AIS
PCIII USB med en map från powercommander.com som stämmer hyfsat bra med mina mods.

Problemet är det att hojen är väldigt segstartad när den är varm + att det händer ganska ofta att man får motorstopp när man ska dra iväg efter att ha stått vid rödljus, ganska så drygt då den är så seg att starta då den är varm.

Någon som har nån teori ?

Tror att problemet uppkom i samband med AIS:en kopplades ur och PCIII:an monterades (gjordes samtidigt).

Min dog oxå hela tiden när jag tagit bort snorkeln.. men det var bara skruva upp tomgångsskruven lite så var det fixat... :rofl

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
mange_jkpg skrev:
Min dog oxå hela tiden när jag tagit bort snorkeln.. men det var bara skruva upp tomgångsskruven lite så var det fixat... :rofl

jag tror det hänger på nåt annat, för den går fint på tomgången. Man kan stå länge vid en korsning och vänta på att det skall bli grönt sen när det är dax att dra iväg så bara dör den när man vrider på rullen ... skitmysko

Kanske skulle testa att ladda in en ny map i PCIII:an, ska köra hojen i bänken i vinter tänkte jag.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
Skulle varit å hämtat min XTX (röd/svart)-05 i dag men försäkringsbolaget har satt in pengarna på fel konto. Dom hade satt in pengarna på ett av mina avslutade konton på min gamla bank. Blir så matt...... :arsele :huvet :4skrika
Men å andra sidan får jag inte acraburkarna förens om 2-3 veckor :gnissla

Bara att fortsätta vänta då :)

Är det dubbla eller 2-1 acra??
och vad fick du pynta??

Acra är ju snygga som fan.. men jag vet inte om jag ska köpa BSM eller GPR??

Ingen annan här som har BSM? Dom har äntligen fått hem dom till mascot nu..

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
XT660XPatrik skrev:
jag tror det hänger på nåt annat, för den går fint på tomgången. Man kan stå länge vid en korsning och vänta på att det skall bli grönt sen när det är dax att dra iväg så bara dör den när man vrider på rullen ... skitmysko

Kanske skulle testa att ladda in en ny map i PCIII:an, ska köra hojen i bänken i vinter tänkte jag.

Men det var exakt samma för mig.. skitfin tomgång, men så fort man vred så dog den.. men det hjälpte att bara skruva lite på den...
pröva så får du se om det hjälper?

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
mange_jkpg skrev:
Men det var exakt samma för mig.. skitfin tomgång, men så fort man vred så dog den.. men det hjälpte att bara skruva lite på den...
pröva så får du se om det hjälper?

Ska testa ... är det tomgångsskruven som sitter där nere vid rullen som vajrarna löper runt. En guldfärgad skruv som man skruvar för hand ?

Man vill ju inte skruva upp tomgången för mycket för då går det ju lite väl fort om man bara vill rulla fram på tomgången.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
XT660XPatrik skrev:
Ska testa ... är det tomgångsskruven som sitter där nere vid rullen som vajrarna löper runt. En guldfärgad skruv som man skruvar för hand ?

Man vill ju inte skruva upp tomgången för mycket för då går det ju lite väl fort om man bara vill rulla fram på tomgången.

Japp det är den skruven, med en fjäder på...
nej det räckte med att bara skruva lite....pröva o ta lite i taget så märker du om det blir nån skillnad.. lycka till!

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
mange_jkpg skrev:
och vad fick du pynta??

Ska hämta min XTX-R -05 på fredag med monterade BSM-blås.
Tycker dom såg rätt ok ut på bild.
Ljudet är säkert bra det med.....hoppas jag :p
//Tobbe

Magnus_S

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
´04 KTM 625SXC
XT660XPatrik skrev:

Ett litet tips som du kanske redan vet:
När man har displayen i CO läget och startar motorn kan man se varvräknaren i övre högra hörnet. Tomgången bör vara mellan 1500-1600. Då slipper man jobbiga/pinsamma tjuvstopp.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Magnus_S skrev:
Ett litet tips som du kanske redan vet:
När man har displayen i CO läget och startar motorn kan man se varvräknaren i övre högra hörnet. Tomgången bör vara mellan 1500-1600. Då slipper man jobbiga/pinsamma tjuvstopp.
Lånar svaret lite :p
Kan man ha varvräknaren framme under normal drift med? Kommer ju från radfyra med rödmark på 10500.
Kan ju vara skönt och slippa "plåga" in maskinen när den är helt ny :gnissla
//Tobbe

Magnus_S

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
´04 KTM 625SXC
Nästan, man kan köra med den framme, men man ser inte hastigheten då :(
Lite puckat att den inte visas i ordinarie vyn när den ändå har infon..

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Magnus_S skrev:
Nästan, man kan köra med den framme, men man ser inte hastigheten då :(
Lite puckat att den inte visas i ordinarie vyn när den ändå har infon..
Ok, det var ju synd :(

MEN när allt kommer kring nu, hur har ni "kört in" era hojar ni som köpt fabriksnytt?
Enligt säljaren så behöver man egentligen inte köra in den i ordets rätta bemärkelse då den faktiskt är körd i bänk innan slutmontering på fabrik.
"Ta det lite lungt" som han sa...hm, som sagt hur har ni gjort?
//Tobbe

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
tobbeviking skrev:
Ok, det var ju synd :(

MEN när allt kommer kring nu, hur har ni "kört in" era hojar ni som köpt fabriksnytt?
Enligt säljaren så behöver man egentligen inte köra in den i ordets rätta bemärkelse då den faktiskt är körd i bänk innan slutmontering på fabrik.
"Ta det lite lungt" som han sa...hm, som sagt hur har ni gjort?
//Tobbe

Hundra mils inkörning var det va? Det går ju ganska fort ändå.
Gör en liten wekend resa över helgen så är det fixat :) Bara att tuffa på...

Jag ska köpa nya ljuddämpare men vet fan inte vad jag ska välja... hellst vill jag ha aluminium för att få ner vikten.
Vad är era tips, ni som är visa av erfarenhet?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
XTrem skrev:
Hundra mils inkörning var det va? Det går ju ganska fort ändå.
Gör en liten wekend resa över helgen så är det fixat :) Bara att tuffa på...

Problemet, som egentligen inte är ngt stort problem :rolleyes: är inte längden/tiden utan hur.
Men jaja, får väl köra lite småvägar med hastigehetsmätaren ur och varv "inkopplad". För att lära mig hur den låter och beter sig på olika varvtal.

Snacka om att GÖRA problem av INGA problem :3freak :hihi
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Nu får det bli fredag snart!! :4skrika :4skrika :4skrika

Sugen som bara den att bygga om häcken på den sedan, vända på lyset var en mkt trevlig ide :tummenupp
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
XTrem skrev:
Jag ska rensa min bakdel och montera denna http://www.acerbis.it/moto/index.php?module=catalog&type=detail&id=247&cat=17

Kör bara lugnt och låt den inte stånka eller varva förmycket så är det inga problemas.
Den där hade jag glömt! Verkar otroligt enkelt att modda med den :tummenupp
Borde väl kunna beställas av vem som helst som handlar med acerbis?

Äh..inkörningen är väl inget problem egentligen, sunt förnuft och bli av med nojjan som jag lagt mig till med nu så kommer det gå strålande.
Har ju kört bike sedan jag var 13 så jag borde väl för f*n veta hur man kör "snällt" (puckotobbevekling :3freak ).

Är det fredag nu? :banana Funderar på om jag ska ta ledigt imorgon och slå upp tältet på trottoaren utanför mascot :hihi
//Tobbe

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
och vad fick du pynta??

Det är dubbla. Gillade inte riktigt stuket på 2-1 systemet och att man måste flytta oljeburken till fotbromsen och se till så att kabeln till bromslyset inte smälter. (enl rapport på engelskt 660 forum)
Fick böta 68 för hojen inkl acra.

Kunde hämta den i går trots allt.
Snorkel och backspeglar blev inte långlivade :D
Ställde upp co 10 steg oxå när jag ändå höll på. Ska kolla färgen på stiftet i dag efter jobbet så man ser hur den går.

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
XTrem skrev:
Jag ska köpa nya ljuddämpare men vet fan inte vad jag ska välja... hellst vill jag ha aluminium för att få ner vikten.
Vad är era tips, ni som är visa av erfarenhet?

Hittade en svensk sida http://www.flip-mc.se som säljer dubbla alu för 3540:- vilket är halva priset mot alla andra. Märket är X-racing vilket jag aldrig har hört talas om.
Har inte handlat från dom så jag vet inte om det är någon seriös firma, kanske någon annan som handlat därifrån?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati