Berit skrev:2421654Jag tycker det skulle vara intressant om vi kunde lägga upp lite bilder på våra älskade xt660!
Stoppsladd skrev:2423127Okej. Ett par nytagna på min oxå då.
Aphex skrev:2423631Den är grymt fin måste jag säga. Har du fått någon respons från hugade spekulanter? Eller är det bara jävligt svårsålt just nu. Min är också ute, dött som i graven. En som hört av sig och ville byta mot en kawa 636:a. Den hade säkert varit jävulskt skoj men xt:n köpte jag för att slippa skyhöga försäkringspremier.
Stoppsladd skrev:2423718Tackar!
Nej, det är en som ringt och frågat om reg nr för att kolla upp förs. Skulle höra av sig men inte hört nå mer. Några mail men mest om att få köpa delarna som sitter på......
Jo å så en som ville byta mot en Pontiac Firebird.... Nej tack
Men det är nya funderingar och ombyggnationer nu så den kanske blir kvar ändå. Ska ev riva ur luftburken helt och köra med ett UNI filter direkt på insugsröret som mynnar ut i luftburken ist. Är tydligen burken som stryper hela skiten......
Aphex skrev:2423755He he, en pontiac vore väl fint. Själv har jag klarat mig undan sånt än. Är lite sugen på en ktm 660, men så tänker man på de få gånger man tar en längre sväng. Det måste göra bra ont i bakfläsket, men det kanske man får vara beredd att ta i sådana fall. Ja vi får la se vad det blir. Sen har jag gluttat närmare på en twin typ sv 1000 eller firestorm. De verkar ligga bra till i försäkring och låter gött. Frågan är hur man skulle trivas på en sådan. Skulle vara skoj att prova en åtminstone.
Xt:n borde väl gå att kräma ur lite mer, dock lär det ju kosta därefter. Det med luftburken låter intressant. Sen har vi ju den där Kev mod som ska göra ett liknande jobb som pc III:an om jag begripit det rätt.
Nu blev det många bollar i luften
Ska vandra ut till garaget istället och mecka på 14 drevet så kanske det blir en nytändning mellan mig och x:et
Stoppsladd skrev:2423793Jupp! Men ja har ju redan pc III:an monterad så jag har ju inte det problemet. Bara fram med laptopen och justera bränslet.
Jag har oxå kollat på lite annat bla Kawwa Z750 finns sido import för 69'. En kompis köpte en sån, riktigt trevlig hoj faktiskt.
sänk co till 8-15 typxeqt skrev:2360482Även jag gjorde som Aphex och införskaffade ett par X3 från samma firma samt ett k&n filter. Är mkt!! nöjd. Underbart ljud och en mer lättkörd hoj (mer vrid) blev det.
Dock en massa avgasknallar som jag skulle klara mig utan. Ngn som vet hur man kan fixa det. Kör med den korta insaten i rören och co1 på ca 100 tror jag. Hjällper det att dra ur AIS sladden eller finns det ngt annat knep?
Aphex skrev:2439160Du gör dig bra på bild Ser skitskoj ut att åka bana.
Man kanske skulle anmäla sig på en broms och kurvkurs nästa säsong.
Någon som är intresserad av att köpa Leovince rör och ett dna steg 2 filter kanske? Hade tänkt mig 3500:- för klabbet inkl. frakt. Grejerna har väl suttit på 200 mil ungefär.
Motorskyddsbågarna blir väl också över om någon är intresserad.
Aphex skrev:Någon som är intresserad av att köpa Leovince rör och ett dna steg 2 filter kanske? Hade tänkt mig 3500:- för klabbet inkl. frakt. Grejerna har väl suttit på 200 mil ungefär.
Motorskyddsbågarna blir väl också över om någon är intresserad.
M A N G E skrev:2439888sänk co till 8-15 typ
går MYCKET bättre jag lovar
XTrem skrev:2441229Nu blev jag nyfiken... Som han skrev tidigare, dra ur AIS sladden ?? Vad händer då och vart sitter den i så fall?
Co´n verkar vara olika på olika hojar...
joacimz skrev:2440824Har du sålt hojen? Får man fråga vad du fick för den?
Har själv lagt ut en annons här på SH på min. /Joacim
Stoppsladd skrev:2441238AIS pumpen sitter på höger sida av hojen, under tanken bakom tutan. Den tar luft från luftburken och pumpar in i avgas systemet för att öka förbränningen av avgaserna och på så vis få bättre avgasvärden. Jag har monterat bort min helt iaf. Sen om det gjorde nåt det vete gudarna men det kändes bra att ta bort nånting på denna aldeles för tunga hoj
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |