Modifieringar XT660 X/R

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Okej :D
Är dina rör lika bruna som mina va?
Min -04 har förövrigt gått under 300 mil

Skicka gärna upp bilder på resultatet när du är klar
Mvh
Charlie

Jaså, det var inte mycket, samlat damm i butik?
Det syns att hasplåten har suttit på för det mesta, där rören är fria och där man ser dem så är finishen bra, men på andra ställen så ser det inte normalt ut för en hoj som gått 200 mil. Får se när jag har tid att putsa, slänger upp lite bilder då.

// Jens
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Japp, då är jag också med i matchen.Fick hem den i Måndags. Har kört 23mil med den, mestadels på krokiga vägar där den känns helskön. Enda smolken i bägaren är att det är svårt att växla med crosskängor i size 45...Men det visste jag redan sen tidigare(någon här i tråden har nämnt det).
Får väl också bygga om min bakdel och inhandla en längre växelarm...ja, vad hette nu den där firman på nätet???:D
 

Bifogat

  • IMG_0378.jpg
    IMG_0378.jpg
    143.1 KB · Visningar: 299

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Dalarna
Hoj
MT-09 Tracer
Japp, då är jag också med i matchen.Fick hem den i Måndags. Har kört 23mil med den, mestadels på krokiga vägar där den känns helskön. Enda smolken i bägaren är att det är svårt att växla med crosskängor i size 45...Men det visste jag redan sen tidigare(någon här i tråden har nämnt det).
Får väl också bygga om min bakdel och inhandla en längre växelarm...ja, vad hette nu den där firman på nätet???:D

Har oxå 45-or:) köpte en växelspak förra veckan, Touratech, blev kanonbra.
Ha de//Dyson
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Snygg hoj! Vilka crosskängor kör du i ?

Tänkte köpa ett par Alpinestars Tech-3 stl 44,5..dom kanske blir för klumpiga kan tänkas?

Allmän fråga: vad är det för märke på bakdämparen på xtx:en ?
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Snyggt!

Funderar själv på den kombinationen, hur mycket kostar det kittet?
Om jag fattar rätt så är det tre delar man behöver köpa.
1. OTR Tail light Modification LED (169eur)
2. OTR Number Plate Holder (hållare B) (49eur)
3. LED Indicators 'Stealth' (34,9eur)

Stämmer det?

Jag tog en räknare för att vara helt säker, och då blev det 252.9 eurosar... multipliserat med ungefär 9.5, ger 2402.55.

http://www.forex.se/rates.asp?sectionId=246&print=true&sortby=co_name_lang1

Sen är det kanske en fraktkostnad också.
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Någon här som har en smart lösning på hur jag ska få dit ett fatbar styre utan att ha en påbyggnad som ser ful ut.

Mvh
C
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Någon här som har en smart lösning på hur jag ska få dit ett fatbar styre utan att ha en påbyggnad som ser ful ut.

Mvh
C

Jag har set det, så det finns. Det finns nog nya fästen att sätta i kronan, frågan är som sagt bara vart dom säljs... Ni har väl en Yama handlare i V-ås?
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
XTrem
Jag är i skillingaryd för tillfället, har dock kollat på flera fästen från olika grossister hoss våran lokala mc butik.

Hittade ett som verkade vara liknande det som sitter orginal, men problemet är att det sitter m12 bultar på det fästet.
Det får bara plats med m10 i kronan.

Skulle någon veta vars jag kan få tag på ett fäste med m10 bultar och oversize storlek eller nya gummibustningar som är gjort för m12 så skicka gärna ett PM

Mvh
Charlie
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Snygg hoj! Vilka crosskängor kör du i ?

Tänkte köpa ett par Alpinestars Tech-3 stl 44,5..dom kanske blir för klumpiga kan tänkas?

Allmän fråga: vad är det för märke på bakdämparen på xtx:en ?

Tackar! Jag kör med ett par kängor som heter Astars vector...har kört en hel del offroad med dem ett par års tid nu och jag kan ju säga att de fyller sin funktion.Tror det är rätt bra kvalite till det priset.Lite stela för min smak kanske... (Har kört cross tidigare på "noname"stövlar och blivit grymt besviken på kvallen). Dem är ju inte "gåvänliga" så att säga, även om jag har plurrat med dem ett antal ggr och gått in dem. Kollade på dem nu och de är inte 45:eek:r utan 44,5(10)...skit ihopa, inga eccoskor iaf:D

IXXUS
Grattis till en fin cyckel :D

Tack Challe:) Synd att du inte bor i skåne...isåfall hade jag haft en hel del roliga vägar att visa dig över "åsen"...hojta till om du är i närheten...Ha det Challe:)
 
Last edited:

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Någon här som har en smart lösning på hur jag ska få dit ett fatbar styre utan att ha en påbyggnad som ser ful ut.

Mvh
C

Kanske dum fråga men, ett fatbar är ju ett tjockare styre, är det tjockare ända ut till ändan? Hur gör man då med handtagen?
 

Jochem

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Årsta
Hoj
KTM 690 smc -10
Snyggt!

Funderar själv på den kombinationen, hur mycket kostar det kittet?
Om jag fattar rätt så är det tre delar man behöver köpa.
1. OTR Tail light Modification LED (169eur)
2. OTR Number Plate Holder (hållare B) (49eur)
3. LED Indicators 'Stealth' (34,9eur)

Stämmer det?



Japp!

Jag struntade däremot i skylthållaren och satte istället bara dit en liten vinklad plåt, och sedan orginalhållaren på den. så man kan spara några hundra till :)
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Snyggt!

Funderar själv på den kombinationen, hur mycket kostar det kittet?
Om jag fattar rätt så är det tre delar man behöver köpa.
1. OTR Tail light Modification LED (169eur)
2. OTR Number Plate Holder (hållare B) (49eur)
3. LED Indicators 'Stealth' (34,9eur)

Stämmer det?

Jag,vill också handla men passar kittet till en -08? Är det samma som -07?vågar inte beställa pga det. Finns det någon här på forumet som vet? Vore tacksam om ngn kunnig kunde ta reda på det...för NI är ju helt underbara och jag (om ni undrar, så jobbar jag med datorer) tror ni fixar det!!!! Jag själv jobbar inte med internet, men mitt jobb är datorer och datorer med styrning med dat........!!!!! tradigt...hej å hå imorgon blir det en tur till Mölle.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag,vill också handla men passar kittet till en -08? Är det samma som -07?vågar inte beställa pga det. Finns det någon här på forumet som vet? Vore tacksam om ngn kunnig kunde ta reda på det...för NI är ju helt underbara och jag (om ni undrar, så jobbar jag med datorer) tror ni fixar det!!!! Jag själv jobbar inte med internet, men mitt jobb är datorer och datorer med styrning med dat........!!!!! tradigt...hej å hå imorgon blir det en tur till Mölle.

Svar JA

XTn blev uppdaterad 07, alltså ett utseende tom-06 och fom 07 - helt oförändrad.
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top