Modifieringar XT660 X/R

Jah

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Yamaha XT660 R -07
Jawohl! Den tar vi sa polisen! :tummenupp

Får man välja färg på dekalerna själv också eller har jag missuppfattat det?

Helt korrekt. Gå in i menyn och välj både färg och storlek:tummenupp . Sedan så är det naturligtvis en smaksak huruvida man skall ha "klistermärken" eller inte. Som "Badpitt" påpekade så kan det vara rätt så snyggt utan också.
Jag skall i alla fall prova att köpa några för att se vilken finish de har.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Nån som vet var man hittar en pc3:a till en inte allt för hög kostnad? Såg på Off the road att de hade. Men 319 euro känns lite väl saftigt.

Coffe xx

xt-coffe
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10-R Ninja
Har dragit snorkeln och har leovince x3 på och ökat co:n från 4-25, vad ligger ni på för co mängd med liknande ändamål gjorda? tycker inte att det är någon direkt skillnad på 4 och 25.
mvh: Nybliven xt ägare

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
XT660R
Top notch, thanks!

Har satt relä som gör att när baklampan sluter/(tändning av) stänger relät. Slipper man dra ut batteriet med gpsen. Sen har jag även ett relä kopplat till helljuset som jag har till hjälmlampan med ett extra cigg uttag. Skönaste är när mötande fanskap inte bländar av, väntar man tills man har en 100 meter kvar innan möte och så BAAAAAAAAAM!!!! Lyser upp som om de utlöst en nödraket i bilen... Då brukar de blända av faktiskt :tummenupp

Edit:
Eldragning grejer the biltema way:
-Sladd biltema 1.5mm2, 0,75 för relät om man vill.
-Relä. Enkelt slutande
-Säkrings dosa på sladd mini tror jag den heter+säkring
-sladd skarvare, de blåa
-kabelsko kit, eller löda
-Valfritt cigg uttag om man vill ha det.

Kan säga att när man drar fram 12V luftpumpen till madrassen när man är ute och tältar blir det rätt tyst om de stackare som ska sova med kottar i röven, eller den slaktade 12V luftpumpen för däcken med tryckklocka och allt. Stå där och pumpa för hand.. nää, go with style...

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Skönaste är när mötande fanskap inte bländar av, väntar man tills man har en 100 meter kvar innan möte och så BAAAAAAAAAM!!!! Lyser upp som om de utlöst en nödraket i bilen... Då brukar de blända av faktiskt :tummenupp

Visst är det härligt!:D Har fyra Hella 2000 med 120w lampor ifram på min bil... Man brukar säga att man ska välja sina strider... :D

Lustmadrassen... jag gjorde likadant, och stod och mickla med tältet lite för länge på andra sidan bilen då det sa BAAAGG!! hela jävla kampingen blev tyst :rolleyes: (det tog normalt samma tid att resa tältet som att pumpa madrasserna...)

GO FOR IT! :tummenupp

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Har dragit snorkeln och har leovince x3 på och ökat co:n från 4-25, vad ligger ni på för co mängd med liknande ändamål gjorda? tycker inte att det är någon direkt skillnad på 4 och 25.
mvh: Nybliven xt ägare

Det låter ju som om det vore lagom, men prova dig fram. Öka massor tills du hör avgasknallar osv, sen sänker du successivt tills du hittar ett bra mellanläge.

Största skillnaden som jag upplevde var att den gick mycket mycket jämnare på låga varv, t.ex. 50 km/h på fyran.

Jag kan även rekommendera KN-filter! Nu har jag blivit sugen på ett DNA också, det som byter ut sidan på luftboxen...

// Jens

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
XT660R
Visst är det härligt!:D Har fyra Hella 2000 med 120w lampor ifram på min bil... Man brukar säga att man ska välja sina strider... :D

Lustmadrassen... jag gjorde likadant, och stod och mickla med tältet lite för länge på andra sidan bilen då det sa BAAAGG!! hela jävla kampingen blev tyst :rolleyes: (det tog normalt samma tid att resa tältet som att pumpa madrasserna...)

GO FOR IT! :tummenupp

Haha, kan tänka mig att folk tappade hakan. Trodde väl att det var en gasolflaska som small. Varde ljus!

Hjälmlampe körningar i skogen är bland de roligaste man kan göra. Även de tråkiga hemma vägarna blir som nya. Sen om man tittar ut över en åker får man sig en jävla rysning de första gångerna... Visade sig att det låg ett hundratals får i en hage ijämte och glodde på mig... Rena skräckfilmen i början....

Coffe xx

xt-coffe
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10-R Ninja
Det låter ju som om det vore lagom, men prova dig fram. Öka massor tills du hör avgasknallar osv, sen sänker du successivt tills du hittar ett bra mellanläge.

Största skillnaden som jag upplevde var att den gick mycket mycket jämnare på låga varv, t.ex. 50 km/h på fyran.

Jag kan även rekommendera KN-filter! Nu har jag blivit sugen på ett DNA också, det som byter ut sidan på luftboxen...

// Jens

Tack Jens. Glömde skriva det men har kn filter på, håller med om en jämnare gång om man höjer till ca 25, men då pluddrar den till en gång om man kör på lågt varvtal och ger den fullt, tex om man ska ha upp den på 2:an, låter kanske rimligt att sänka så att man slipper att den ibland pluddrar till. Kanske hamnar på ca 15 till slut.
Mvh: Coffe

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Tack Jens. Glömde skriva det men har kn filter på, håller med om en jämnare gång om man höjer till ca 25, men då pluddrar den till en gång om man kör på lågt varvtal och ger den fullt, tex om man ska ha upp den på 2:an, låter kanske rimligt att sänka så att man slipper att den ibland pluddrar till. Kanske hamnar på ca 15 till slut.
Mvh: Coffe

Då har du ju alla möjligheter i världen att få en schysst gång på den! Som jämförelse, jag vet inte om det säger så mycket, så har jag ställt upp min från 17 till 37. Provade med 45 ett tag men det blev mer avgasknallar och inge bättre gång så jag ställde ner den lite.

På tal om annat, är det någon här som hunnit provat flera bakdäck (först och främst) och kan säga nåt om livslängd osv?

Mvh Jens

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Alla våra XT har ett CO värde som är individuellt för varje hoj... vissa har 10 och vissa har 4 eller 0 som grund inställning så man kan inte säga ett generellt värde utan det är nog antal ökningar man ska räkna.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Jag bytte precis olja + filter på min xt och gjorde som det stod i verkstadshandboken. Men det dumma är att jag inte får nån olja på stickan nu trots att jag fyllt på 2,6 liter. Vågar man fylla på mer eller vad skall jag göra?

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Jag bytte precis olja + filter på min xt och gjorde som det stod i verkstadshandboken. Men det dumma är att jag inte får nån olja på stickan nu trots att jag fyllt på 2,6 liter. Vågar man fylla på mer eller vad skall jag göra?

Det är det som är det som är så dumt med yamaha, dom har samma system på sina enduro hojar. Man måste liksom starta och varmköra för att kolla. Nu vet du att det är rätt mängd så det är lugnt, men säg att det ringer eller man är okonsentrerad och man missar om man slog i den där sista kannan med 0,6.... Ja då är det ju inte så bra att stå och varmköra...
Jag fattar inte hur dom tänkte där!?
Det ska vara 2,6 med nytt filter, så starta och varmkör du. :tummenupp
Ha det gott!
/ Alex

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Ok, jag startade och gav 5-6 gaspådrag efter att fyllt på 1,9 liter. Sen fyllde jag på resten och stardarde hojen och lät den stå på en stund och testade att öppna skruven ovanpå "oljefilterhuset" och då kom det ut olja iaf, så det borde ju vara nog. Men men, då blir det ut å starta upp hojen å låta den gå varm. Tack för hjälpen!

Just det, ingen som vet vart man får tag på en billig PClll:a till en 08:a

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Är det nån som vet om en Power Commander till årsmodell 04-07 kan tänkas funka till min 08:a?

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Nu har jag precis beställt en PClll:a från Mc-online. Orkar inte scanna detta internet längre i jakt på en billigare, dom är iaf ca 900 billigare än yamacenter. Passade även på att beställa ett DNA filter och DNA Stage 2 från Touringbutiken. Finns det nåt mer man göra för effekten förutom slip-on för det sitter redan på plats och ryckt snorkel?

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Kylare

På något konstigt sätt så har det droppat ur min kylare vid två tillfällen, åkte till verkstad och dom hitta inget läckage eller liknande, jävligt skumt.. Någon annan som har erfarat detta? Kan det vara som en slags övertrycksventil som släpper ut lite?

Fripdawg

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
BMW F 800 GS
Nu har jag precis beställt en PClll:a från Mc-online.

Vilken PCIII:a beställde du, hittar ingen för XT660R/X bara den för MT-03 (om det nu är samma?)

Är det ngn mening att köpa PCIII om man har originalblåsen?

Någon som har effektsystem (typ GPR) till salu till en XT660R -08? Helst som inte dönar för mkt... :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati