Modifieringar XT660 X/R

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Har sökt på forumet men finner ingen modellspecifik tråd gällande xt660, finns kanske ingen då med andra ord? Bara funderar...


Hur som hellst så lade jag beställning på en xt660x nu i helgen hos min lokala yamahahandlare. Var ett par år sedan jag var aktiv bågeåkare så det skall bli mycket roligt att återigen få kliva upp i sadeln. Framförallt skall det bli kul att se vad yamman har att erbjuda för något i form av körglädje... :tummenupp

du har hittat den redan :D -04- frammåt e denna, för annars kan du regga dej på www.xt660.com denna e på engelska om ja nu minns adressen rätt men denna finns i denn långa tråd :yoparty o den e entast om XT 660 X/R

//Robin
 

yamahajet

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha XT660R -05
Daytona Heizgriffe 1.jpgHej allihop! Har just reggat mig här nu idag på Sporthoj men har läst denna tråd om XT660 ett bra tag nu. Riktigt rolig & informativ tråd :)

Iaf så köpte jag en Xt 660R nu i förra veckan. Det blev en Svart -05 som rullat strax över 700 mil.

Sitter en del options på den, så det va kul att få med lite extra lull-lull.
Känner mig rätt nöjd med den iaf.
Har just beställt nya däck till den, det blev Conti TKC80... de kommer väl i veckan, ville ha lite allround däck för det lär ju bli en del grusvägåka oxå.

Nu till min fråga:
Handtagsvärmarna funkar inte, trådarna hänger löst (så det är ju inte så konstigt då att de inte funkar) men jag har ohm-mätt tåtarna som går in i slingan i handtagen & de visar båda på ca: 5,6 så jag antar ju då att de är ok (verkar ju inte vara nåt kabelbrott.)



Har nån likadana & kan kolla hur de är inkopplade, vilken kabel går vart?
Off, Start & On står det på manöverkontrollen & färgerna på kablarna från den är Svart, Röd Gul & Grön.

Löste inkopplingen av handtagsvärmarna, så nu ere varmt å gött :brinnerup

:hihi
 
Last edited:

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Nån som vet om det går att koppla in ett 12v cigg-uttag till xt:n? Att typ ha under sadeln och ladda mobilen i under touring-resor.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Nån som vet om det går att koppla in ett 12v cigg-uttag till xt:n? Att typ ha under sadeln och ladda mobilen i under touring-resor.

Borde funka helt ok!

Har en granne (visserligen kör han dl650) som köpte 12-voltsuttag för marinmiljöer på fultema. Han kopplade in det så han kan ha GPS:en på 12V när han är ute och åker. Snygg lösning blev det iallafall! :tummenupp
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Någon som bytt packbox i framgaffeln på xtn? Svårighetsgrad? Övriga tips och idéer mottages tacksamt.
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Tjena, har kommit ner till väven nu på mitt bakdäck till min xt660x, har ni några bra däcktips. Vilket håller bra och har jävligt bra grepp?

Simma lugnt
 

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Är det någon som har fäst sina miniblinkers i skruvhålen till bakskärmen?
Jag skulle vilja ha dom där, men jag tror inte att det är samma gäng på blinkers som det är i skruvhålen. Ska kolla senare idag..

Är det svårt att gänga om skruvhålen i värsta fall?
 

vemsom

Guest
Vilka är skillnaderna mellan X och R?
Gatdäck, mindre fälg fram, fjädringsväg bak, lite vikt (pga hjulen?)

Jag sitter och jämför försäkringspremie och det skiljer (för mig) 3000kr om året på de två modellerna. Vilket ju är av viss vikt, men att byta hjul kostar ju lite också. Behöver gathjulen :)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Annan gaffelvinkel, styvare fjädring, annan sving.

Det är de skillnader förutom de som du rabblade upp som jag vet av.

Jag är i samma dilemma som dig, men kommer låta en X kosta den extra försäkringen då jag vet med mig att jag inte kommer bli 100% nöjd med en R.

Någon som kan uttala sig om skojhetsfaktorn på sveriges mindre riksvägar?
Vilka hastigheter är det trevligt att plocka kurvor i osv?

/K
 

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Surahammar
Hoj
WR 450
Vad är det för premienivåer vi pratar om..??

Skall hämta ut min xt660x imorrn på yamaha så det är högst aktuellt för en annan att sondera terrängen gällande förs.premier...
 

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Bilsport och mc, jag betalar 7300:- helår, helförsäkrat.
26 år, hojen står i låst garage
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jepp, då har jag trillat dit också, var och hämtade skönheten igårkväll och premiärturen togs idag. Hade glömt hur kul det är att möla grusväg, ser ut att bli ett dyrt bakdäckskonto:yoparty

DSC00091.JPG
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*

vemsom

Guest
Bilsport och mc, jag betalar 7300:- helår, helförsäkrat.
26 år, hojen står i låst garage

Mmmm kostar dubblaför mig.. lika gammal, har väll inte haft kortet lika länge antar jag (två år). Det verkar vara en parameter som gör stor skillnad på bilsport-mc.
 

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Mmmm kostar dubblaför mig.. lika gammal, har väll inte haft kortet lika länge antar jag (två år). Det verkar vara en parameter som gör stor skillnad på bilsport-mc.


Jaså, hmm. Men jag tog körkortet för mindre än ett år sedan.
Måste bero på något annat. Har ni högre kriminalitet i malmö kanske? :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top