Modifieringar XT660 X/R

vemsom

Guest
Har du kollat med andra försäkringsbolag? Jag funderar på att köpa en XT 660 och kollade med bilsport och mc. Jag får ge 4224kr/år för helförsäkring. Är 21 år och satte boende i Stockholm. Sen så diffar det som du säger rätt mycket beroende på hur länge man haft sitt kort också. Jag har haft mitt sen 2003 (A1->A).

Testa o se vad du får om du skriver "2007" under året du tog kort.
4224 fick jag inte ens om jag skriver jag är 30 och tagit kortet 2003
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
:klappar du kan räkna e det för att du bor i får länet (landet) i swe :hihi :hihi

BÄÄÄÄÄÄ BÄÄÄÄÄÄ :tummenupp

//Robin

Nej sorken. Här har vi bara lamm.
Men en eloge till dig för att du var så nära.

Nej nu får jag nog gå ut och ställa om klockan på min xt.
Kommer tydligen aldrig hem i tid enligt frugan.
Det måste ju bara vara klockan som är boven i dramat.
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
:hihi

Jag funderar på hur Go0fy har fäst sina blinkisar?
Vill nog oxå ha så.

Jag har satt fast allt där bak med spikband i lite olika vinklar. Har för mig att allt sitter i befintliga hål. Har ju dock kapat stänkan bak. Och nu även bytt till XTR'ens kylarvingar och kylargaller. 08'ans kylarvingar ser ju lite mesiga ut. :rolleyes:
 

Bifogat

  • 20090401228.2.jpg
    20090401228.2.jpg
    229.4 KB · Visningar: 128
  • 20090401229.2.jpg
    20090401229.2.jpg
    221.7 KB · Visningar: 114
  • 200904012272.jpg
    200904012272.jpg
    213.5 KB · Visningar: 136

xrv_rocket

Egen användartitel
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Torshälla
Hoj
WR450 -08, XT660 -07
Nån som vet om det finns en högre sadel att få tag på till xt´n?

Jag har inte sett nån.
Jag passade på att höja min orginalsadel när jag ändå bytte till nytt sadelöverdrag.
Ville få bort lite av den där "svackan" i sadeln.
Höjde med en bit liggundelag som jag klippt till så den passar.:tummenupp
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Stort tack till bilderna Go0fy!
Det tycks inte vara lätt att placera dessa blinkisar på ett perfekt sätt.
Dina ser nästan ut att vara farligt nära rören, de påverkas inte av vibrationer från dem?
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Holtis, var du inte nöjd med Biltemas svarta eller? Varför? Dom har nämligen jag köpt..

Var det några problem med att koppla in dem och resistorerna?
 

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Yamaha XT660X
Hej

Jag funderar på depåställ och ev "krashpuckar" för sving/framgaffelbult. Har sett att det finns krashpuckar med spår för depåställ modell "gaffel"

typ som denna:

RSF19R_G.jpg


Nån som känner till nåt bra. Vill ha ett depåställ som sitter och så det inte är nån risk att hojen glider av osv.
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
Jag köpte Julas depåstöd:1pajas för en liten näve pengar. Och det har funkat riktigt bra . Visst känns kvaliten lite si så där men den håller ju upp hojen åt mig vid rengörning och kedjesmörjning m.m.
 

Gnosjo

KTM 690 sm
Gick med
12 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha XVE1900 07
Make a Wheelie

Hej har lite delar till salu till Xt 660 http://sporthoj.se/annonser/?id=28489
hoppas det är nån som är sugen på att få lite extra fart på sin Xt660 :tummenupp Var nästan lite sugen på att köpa en XT660 för att använda prylarna själv, men har ramlat över en Ktm 690 sm ursäkta att jag svär i tråden :D
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Holtis, var du inte nöjd med Biltemas svarta eller? Varför? Dom har nämligen jag köpt..

Var det några problem med att koppla in dem och resistorerna?

Nej... de var inga problem (även om jag inte drog strömmen) Utan de passade kanon på ER6;an och orginalen åkte på XT;n... Men, vi skall göra ett nytt försök och då lämna frugan kvar inne i huset :brinnerup
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Jag har inte sett nån.
Jag passade på att höja min orginalsadel när jag ändå bytte till nytt sadelöverdrag.
Ville få bort lite av den där "svackan" i sadeln.
Höjde med en bit liggundelag som jag klippt till så den passar.:tummenupp

Blev det bra?

Stort tack till bilderna Go0fy!
Det tycks inte vara lätt att placera dessa blinkisar på ett perfekt sätt.
Dina ser nästan ut att vara farligt nära rören, de påverkas inte av vibrationer från dem?

En sak som påverkat lite är att den högra satt lite för nära förr och har skavt lite på dämparen. Men det går att justera så man slipper sån med!
 
Last edited:

Metalmotard

Ibland full men inte alltid rulle!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X-05
Halloj! Jag har ett sprillans Yamaha Orginal drivpaket över om det är någon som är intresserad. PM:a isf.
 

BearMan

XT660R
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Tranås
Hoj
2005, Yamaha XT660R
Tjena, ny här på forumet, köpte en XT660R i torsdags, och i fredags eller lördags, kommer inte ihåh så rullade den i i polarns garage och pappas vinkelslip kom fram (egentligen var det bågfilsblad dock, och inte alls min pappas...) tänkte iaf slänge upp lite bilder på hur bakdelen ser ut för tillfället, skall dock skaffa ett par andra blinkers som ser lite smidigare ut, men hade inga till övers i garaget.... men men för ett par timmars jobb så är det inte allt för pjäkigt tycker jag. åkte på ett MXtyre också när vi endå var på gång...
modendsmall.jpg


Såg att det hade efterfrågats modifierade bakdelar här i tråden så.... lite fanatsi och en kväll över så är det inga större problem...

Edit: Styret var inte bytt då dessa bilder togs.
 
Last edited:

svennebanan

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Ume
Hoj
Er6f-2006
Sned framgaffel!?

Hejsan
Min framgaffel är sned!
Efter en mycket lätt "vurpa", mer en nedläggning, i max 30km/h på lerig skogsväg under min "sista tur innan vintern" så böjdes orginal styret lite (trodde jag, då jag har hört att orginal styret inte är det hållbaraste). Jag köpte ett nytt i vintras alu-styre och montera det igår, men till min förfasan så verkar det vara hela framgaffeln som har blivit sned!!?:huvet:gnissla
Är det någon som har erfarenhet av att rikta/byta framgaffeln/gaffelkronan, eller vad faan det nu är, på xt:n?? Är det dyrt? Nått man kan göra själv? Kan man möjligtvis få det att gå på garantin, då den fortfarande gäller...??
Tack för svar!!?
 

Gnosjo

KTM 690 sm
Gick med
12 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha XVE1900 07
Hejsan
Min framgaffel är sned!
Efter en mycket lätt "vurpa", mer en nedläggning, i max 30km/h på lerig skogsväg under min "sista tur innan vintern" så böjdes orginal styret lite (trodde jag, då jag har hört att orginal styret inte är det hållbaraste). Jag köpte ett nytt i vintras alu-styre och montera det igår, men till min förfasan så verkar det vara hela framgaffeln som har blivit sned!!?:huvet:gnissla
Är det någon som har erfarenhet av att rikta/byta framgaffeln/gaffelkronan, eller vad faan det nu är, på xt:n?? Är det dyrt? Nått man kan göra själv? Kan man möjligtvis få det att gå på garantin, då den fortfarande gäller...??
Tack för svar!!?

Borde funka att lossa gaffelbenen och vrida tillbaks dom i rätt position, om dom inte är krökta. :)
 

xrv_rocket

Egen användartitel
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Torshälla
Hoj
WR450 -08, XT660 -07
Ställ dig framför hojjen, knip framhjulet mellan benen. knyck/dra till styret åt rätt håll.:tummenupp
Vissa hojjar har jag fått göra så efter varje marksyning.


Hejsan
Min framgaffel är sned!
Efter en mycket lätt "vurpa", mer en nedläggning, i max 30km/h på lerig skogsväg under min "sista tur innan vintern" så böjdes orginal styret lite (trodde jag, då jag har hört att orginal styret inte är det hållbaraste). Jag köpte ett nytt i vintras alu-styre och montera det igår, men till min förfasan så verkar det vara hela framgaffeln som har blivit sned!!?:huvet:gnissla
Är det någon som har erfarenhet av att rikta/byta framgaffeln/gaffelkronan, eller vad faan det nu är, på xt:n?? Är det dyrt? Nått man kan göra själv? Kan man möjligtvis få det att gå på garantin, då den fortfarande gäller...??
Tack för svar!!?
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Tänke bara fråga, är det någon mer en jag som tappar nummerplåten ibland?
Denna gång har jag inte en aning om vars den ligger, och vettefan om man är så sugen på att leta igenom hela stan utan plåt på hojjen.

Nån som vet vad det kostar att beställa ny?
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Tänke bara fråga, är det någon mer en jag som tappar nummerplåten ibland?
Denna gång har jag inte en aning om vars den ligger, och vettefan om man är så sugen på att leta igenom hela stan utan plåt på hojjen.

Nån som vet vad det kostar att beställa ny?

kolla på vv hemsida, Sen fixa en tillfällig skylt (gul grange) (denna e gratis ) på närmsta polistation o gör en förlust anmälan på plats,
sen e det bara o gasa med den gula plåten som e i plast:

//Robin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top