Någon som vet vad det skiljer i höjd när man ändrar på bakfjädringens hack?
Tyvärr till salu: http://www.blocket.se/vi/22145059.htm
Tyvärr till salu: http://www.blocket.se/vi/22145059.htm
Hej jag är en stolt nybliven XTR ägare och kommer nog att ställa en hel del frågor..
Ha det Martin
Tog en tur över dagen till gbg igår. 77 mil ToR säger trippen.
Det var första turen med min egna "dakarkåpa"
Den styr luften över hjälmen hyffsat runt 100 knyck, men farter över det blir det turbulens. men klart bättre än orginal iallafall.
På bilden skymtar även min ställning för roadbookhållaren.
Biltemas väskor får godkännt, men inte det tillhörande regnskyddet, det trasades sönder vid 130-140km/t .
Var även tvungen att slänga på orginal avgaset, för väskorna hängde inge bra med ett 2-1 system.
jo värmesköldarna funkar som dom ska, varmt blir det ju endå, men väskorna smälter inte.
Har kört 370 mil med min xt och ventilerna har börjat ticka.
Tycker inte att jag plågat den speciellt mycket.
hur som haver vidrigt ljud på en ny hoj.
Ska man behöva betala en ventiljustering?
Idag var jag ute körde lite efter jobbet och blev av med den däringa gummirullen som sitter under kedjan(alltså som kedjan rullar på). Ringde Yamahacanter som inte hade nån på hyllan. Sen McVaruhuset som givetvis inte heller hade nån på hyllan. 3 dagars leveranstid säger dom. Alltså kan dom få delen till på fredag. Men van med strul vid dessa beställningar som man är kommer man väl få skiten på tisdag eller nåt. Tycker för övrigt att dom borde sett slitaget när den va inne på service för 100 mil sedan.....
Hur som helst så lyder nu frågan som följer....: Är det nån här som kanske har en sån på hyllan att sälja mig. Använder lixom hojen dagligen till jobbet. Kanske iofs inte e nån vidare fara att köra på, men det låter ju lite när kedjan rullar mot plast och snart mot metall.
Tjenis... bara att syna hyllan hos Biltema... (men säg inget... inga handlar där, men ändå är hyllorna nästan toma på hojgrejor)
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=142500
Godkväll. Min hoj står inne på service just nu och har läst lite i tråden om att det ska vara fel mappat på vissa modeller så att den går hackigt på låga varv, och det stämmer in ganska bra på min. Mitt ramnummer är VG5DM014000017625, är det någon som vet ifall min hoj kan bli fixad av garantin på det?. Ska nämligen hämta ut den imorgon så med lite flyt så kan man få den fixad när man hämtar den. Mvh calle
Detta stämmer även in på min, riktigt irriterande kan det vara under 50km/h.
Blir mycket slira på kopplingen...
Blir väl en tripp till Yamaha för att höra, men känns lönlöst redan i förväg då man hört mycket skit om dem här i stan.
Nu här så även jag byggt om min bakdel mha den fina instruktion som återfinns på sidan 179 här. Blev ganska svettigt för en mek-amatör som en själv så knappa 6 timmar tog det..el-dragning ej inkluderad men den kommer ju gå fort sen. Ett tips för er som ska göra detsamma och som inte framgår så tydligt på 179 av de bilderna.. när ni ska såga av bakdelen, såga runt så ni inte kapar de "öron" högst upp i såglinjen på plasten. Det gjorde nämligen jag vilket resulterade i att fästpunkterna för baklyset försvann och mkt merarbete med att lösa detta blev resultatet...bläää!
Men men, allt som allt blev jag ganska nöjd, mkt coolare nu är det!!
Nu här så även jag byggt om min bakdel mha den fina instruktion som återfinns på sidan 179 här. Blev ganska svettigt för en mek-amatör som en själv så knappa 6 timmar tog det..el-dragning ej inkluderad men den kommer ju gå fort sen. Ett tips för er som ska göra detsamma och som inte framgår så tydligt på 179 av de bilderna.. när ni ska såga av bakdelen, såga runt så ni inte kapar de "öron" högst upp i såglinjen på plasten. Det gjorde nämligen jag vilket resulterade i att fästpunkterna för baklyset försvann och mkt merarbete med att lösa detta blev resultatet...bläää!
Det är ju något galet med framdäcket det sitter snett eller något sådant, åk tillbaks till däckfirman där du bytte det.
Ev kan du göra så att du åker till tex en bensinstation och tömmer ur all luft och sedan smörjer in däcket på sidorna med tvål eller såpa och klämmer det så att det kommer på rätt plats.
Kom nyss hem från en däckkontroll, och det kunde inte hittas något fel på framdäcket.
Styrlager vreds åt lite bara. Men det blev ingen skillnad
Det börjar kännas konstigt redan vid 90km/h, då man är uppe i 125-130 kastar framgafflen sig fram o tillbax (sidled) så våldsamt så det känns som att den är på väg att gå av
Vad fasen är fel?
Kan man klaga på själva däcket?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS